mivhal napisał(a):sprawny aku i świece żarowe i nie ma żeby maszyna nie zapaliła. W razie problemów kable rozruchowe jeśli nie skutkuje to nie na większą pojemność tylko na 24 V
STARA tak można odpalać albo C60, oszalałeś chyba, zjarasz wszystko co tylko sobie można wyobrazić, alternator, regulator alternatora itd... nie wspomnę o jakiejkolwiek istniejącej w maszynie elektronice... nawet przerywacz kierunkowskazów
kiedyś stosowało się w ciężarówkach instalację 12V z rozrusznikiem na 24V (mniejszy amperaż) wtedy instalowano specjalny stycznik który zmieniał układ akumulatorów z równoległego na szeregowy, miałem coś takiego w swoim starym ARO 243D z silnikiem IVECO
oryginalny rozrusznik miał kłopoty z odpaleniem to poprzedni właściciel zamontował
stycznik rozruchowy ale problem i tak tkwił w silniku...
jeśli normalny silnik Perkinsa czy Deutza, Cumminsa itp nie odpala w naszych warunkach klimatycznych w temperaturze -20 st C to coś jest z nim nie w porządku: akumulator, rozrusznik, ładowanie, wtryski, pompa, układ podgrzewający, kompresja, rozrząd, zwiększony opór hydrauliki na starcie, cokolwiek...