wibako

Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Moderator: mechanior

Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Postprzez robson36 » 18 Gru 2011 18:12

Witam mam problem z ładowarką Volvo L120 E, ładowarka nie reaguje na skret czy to w lewo czy w prawo.
Nie wiem co moze byc przyczyna

robson36
Pomocnik operatora

  • Posty: 61
  • Rejestracja: 18 Lis 2011 18:29

Maszyna: volvo l 120 e


Reklama

simmet

Brak skretu ładowarka Volvo

Postprzez DMSERWIS » 18 Gru 2011 21:34

Jak się zachowuje kierownica,czy można wyczuć pod koniec opór,czy słychać pompę hydr,czy zapinałeś manometr.

DMSERWIS
Fachoperator


Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Postprzez naprawiacz » 18 Gru 2011 23:29

Dokładnie pierwsze co pomiar na orbitrolu - na końcu powinno być ok 200-210bar. Czy pompa P2 w ogóle się nie wzbudza jak zaczynasz skręcać?? Czy wentylator chłodnicy zachowuje się całkowice normalnie?? Nie pracuje cały czas na szybkich obrotach??

Czy jakiekolwiek inne problemy pojawiły się również z maszyną?? Czy usterka wystąpiła nagle?? Czy coś ją poprzedziło??

Chociaz trochę niefortunnie sformułowałem pytanie bo jak w ogole nie reaguje to nie jesteś w stanie zapewne skręcić do końca?? Czy jest opcja skrętu jak podniesiesz się na łyżce do góry?? Kiera cały czas lekko chodzi, bez żadnego oporu??

naprawiacz
Pomocnik operatora


Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Postprzez robson36 » 19 Gru 2011 11:09

Kierownicą w ogółe nie idzie skrecic, podniosłem sie na łyżce i jest to samo brak skrętu, nawet dwoma rekami nie idzie udryc kierownicy jak jest podniesiony na łyżce tak jakby cos go trzymało, takze mysle ze pompa jest dobra czy jest cos sterowane elektrycznie przez jakis zawór czujnik? cewka nie ma zadnych wycieków oleju, stan oleju wszedzie ok
Usterka nastąpiła nagle a co ten wentylator ma za znaczenie?

robson36
Pomocnik operatora

  • Posty: 61
  • Rejestracja: 18 Lis 2011 18:29

Maszyna: volvo l 120 e


Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Postprzez prezes81 » 19 Gru 2011 18:14

Możliwe ze zablokowany zostal orbitrol lub zapiekły sie łożyska na kolumnie kierowniczej. Odkreć weże od orbitrola i zobacz czy się wtedy da obrócić kierownicą. Jezeli nie to zostaje orbitrol do zweryfikowania i kolumna.

prezes81
Fizol

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 08 Sty 2009 13:26
  • Miejscowość: Strzegom
  • Pochwały: 1

Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Postprzez naprawiacz » 19 Gru 2011 18:21

Wentylator ma to do znaczenia ,że jakby zablokował się zawór priorytetowy to z P2 cały czas mógłby przepływ iść na hamulce i tym sposobem utrzymywane było by wysokie ciśnienie na bloku akumulatorów. P3 w takim przypadku zasilała by tylko wentylator który kręcił by się cały czas szybko. Czy jak zaczynasz kręcić czuć że pompa się wzbudza??

Zrób jak kolega pisał. Odkręć wszystko i zobacz czy w ogóle pójdzie ukręcić. Jeśli pójdzie trzeba szukać winy w hydraulice. Elektryka nie ma tutaj nic wspólnego chyba że ma ona CDC?? to bym musiał trochę pomyśleć nad tym..

naprawiacz
Pomocnik operatora


Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Postprzez dawidg2 » 19 Gru 2011 21:21

A ten awaryjny układ skrętu działa gdy silnik zaniemoże?

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Postprzez mechanior » 20 Gru 2011 11:05

jak spada ciśnienie w układzie kierowniczym to czujnik włącza pompę elektryczną...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Postprzez robson36 » 21 Gru 2011 09:00

Witam gdzie znajduje sie ten czujnik jeszcze jedno odkreciłem wszystkie przewody hydrauliczne z kolumny i kierownica idzie lekko, gdzie znajduje sie ten orbitrek pod kolumna nie ma nic, ida przewody z kolumny do jakiegos rozdzielacza na zapalonym silniku odkreciłem przewód z kolumny doprowadzający olej tylko kapał
A która pompa daje zasilanie na kolumne ta co jest przy silniku z lewej strony czy ta pod kabiną?

robson36
Pomocnik operatora

  • Posty: 61
  • Rejestracja: 18 Lis 2011 18:29

Maszyna: volvo l 120 e


Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Postprzez mechanior » 21 Gru 2011 10:38

wystarczy prześledzić przewody, z której pompy przewód zasilający dociera do ORBITROLA (na orbitreku to sobie możesz poćwiczyć) a ORBITROL to właśnie to co znajduje się na kolumnie kierowniczej, kolumna to kawał kręcącej się rury stalowej więc nie potrzebuje zasilania hydraulicznego na jej końcu znajduje wałek który jest zamocowany do ORBITROLA, z tego ostatniego wychodzą przewody hydrauliczne: 2 na siłownik skrętu, 1 do zbiornika hydrauliki (przelew/powrót) i 1 idzie z pompy zasilającej
może być jeszcze jeden taki cienki ale na razie go pomińmy
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Postprzez prezes81 » 21 Gru 2011 21:16

MA5502 solenoid
PWM2601 zawór regulacji ciśnienia
Dwa przewody z orbitrola idą do bloku zaworowego (taka kostka do której masz podłączone weże).Z tego bloku wychodzą jeszcze dwa węże z tym, że jeden idzie do zbiornika a drugi do następnego bloku zaworów.Ten blok ma na sobie dwie cewki sterujące elektrozaworami.Jedna to MA5502 a druga to zawór regulujący ciśnienie PWM2601.Sprawdź czy przewody nie są przerwane i odkreć kostkę tego MA5502(kwadratowa wtyczka na jedną śrubkę) i poczyść styki na cewce i we wtyczce (środkowe ramie to masa).Czasami tylko zasniedzieje i wtedy nie działa.Możesz wykręcić elektrozawory i sprawdzić czy z nimi jest wszystko OK.Może jakiś paproch zablokował zawór albo cewka się spaliła.Podłącz delikatnie pod 24V to zawór powinien się poruszać.
Pradopodobnie pompa podaje cisnienie tylko olej powraca do zbiornika bo elektrozawór się nie odmyka.
A co do sensora ciśnienia to ma oznaczenie SE6403 ale to narazie pomiń.
Daj znac jak poszło.

prezes81
Fizol

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 08 Sty 2009 13:26
  • Miejscowość: Strzegom
  • Pochwały: 1

Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Postprzez mechanior » 22 Gru 2011 01:07

czyli maszyna ma wzmacniacz przepływu za orbitrolem... to ten pierwszy blok do którego wchodzą przewody, z niego już powinny bezpośrednio wychodzić na siłownik/siłowniki skrętu... tam też może być coś nagrzebane
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Postprzez naprawiacz » 22 Gru 2011 02:38

Kolego prezes81 nie mam pojęcia skąd ty te nazwy zaworów wziąłeś?? Patrze na schemat i rozpiske zaworów do 120e i tego nie widzę?? Pompa P2 ma priorytet na sterowanie - elektrozawory jak i pwm na centralnym bloku są odpowiedzialne za hamulce. Zawór priorytetowy jest mechaniczny, ciśnienie starowania regulujemy na zaworze na bloku centralnym przy zaworze priorytetowym - największy zawór na tym bloku - wystaje widocznie poza obrys bloku- jesli on sie zablokuje to nie ma przepływu na orbitrol - na bloku tym jest wyjście "PS" - odkręc przewód i zobacz czy tam cos leci jak nie blok do rozbiórki i do przejrzenia - zwłaszcza priorytet - strasznie ciężko jest go ponownie wkręcić. Jeśli olej poleci to z "PS" dochodzimy do bloku "schift valve" zasila ujemną stronę siłownika skrętu przy cięzkich warunkach pracy- z niego też przewód idzie do orbitrol. Pytałem też o wentylator czy kręci się normalnie?? i odpowiedzi nie otrzymałem???

naprawiacz
Pomocnik operatora


Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Postprzez robson36 » 22 Gru 2011 08:19

Witam wentylator dziwnie sie zachowuje na wolnych obrotach najpierw chodzi normalnie i za chwilke dostaje przyspieszenia chodzi bardzo szybko poczym znowu spada na wolne obroty ale silnik pracuje na wolnych obrotach

robson36
Pomocnik operatora

  • Posty: 61
  • Rejestracja: 18 Lis 2011 18:29

Maszyna: volvo l 120 e


Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Postprzez prezes81 » 22 Gru 2011 19:28

Kolego naprawiacz mozesz miec racje tylko, że do tych maszyn szły dwa rodzaje bloków zaworowych w zalezności od numeru seryjnego. Proponuje aby robson36 podal nam numer seryjny nadwozia z tabliczki znamionowej to będziemy wiedzieli wtedy który blok ma w maszynie. W sumie to od numeru powinniśmy zaczać i od roku produkcji. Wtedy jest latwiej:)

prezes81
Fizol

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 08 Sty 2009 13:26
  • Miejscowość: Strzegom
  • Pochwały: 1

Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Postprzez naprawiacz » 22 Gru 2011 21:18

W sumie fakt. nr by się przydał.

Co do dziwnej pracy wentylatora - patrzyłeś kolego czy na wyjściu z blku centalnego PS coś Ci tam leci tego oleju??

Wg mnie wykręc zawór priorytetu i go oblukaj - to ten najwiekszy na tym boku. Ciężko się go wkręca - warto zaznaczym markerem miejsce łapania gwintu by nie kręcic i męczyć się potem na marne.

Pozdr

naprawiacz
Pomocnik operatora


Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Postprzez mechanior » 23 Gru 2011 01:25

długa sprężyna ?? :mrgreen:
ja bym gościa opierdzielił lekko na waszym miejscu bo jak się chce pomocy specjalistów to by wypadało WYPEŁNIĆ FORMULARZ TEMATU, a tam jest wyraźnie napisane co trzeba podać...
ADMIN, trzeba tam dołożyć pole PREFIKS/NUMER SERYJNY
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Postprzez robson36 » 28 Gru 2011 08:11

Witam i przepraszam za nie wypełnienie wszystkich pól jest to Volvo L120E ser 19246 pozdrawiam

robson36
Pomocnik operatora

  • Posty: 61
  • Rejestracja: 18 Lis 2011 18:29

Maszyna: volvo l 120 e


Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Postprzez prezes81 » 28 Gru 2011 12:18

witam!
według schematów modele serii 16001-19668 maja właśnie blok z cewkami.W orbitrolu przewody dochodzace to: lewy góra powrót do zbiornika (przez blok zaworowy)dolny lewy to ciśnienie, prawy górny to zasilanie lewego silownika skrętu a prawy dolny prawego silownika.Sprawdź blok i cewki na nim.
Trzymając si ciśnieniowego dojdziesz do bloku rozdzielającego a z tego bloku przewodem o numerze 11172903 dojdziesz do bloku z elektrozaworami.Możesz odkręcić przewód już przy pierwszym bloku i zobacz czy tam dochodzi olej jak nie to po nim do następnego bloku i bierz się za cewki i kable.

prezes81
Fizol

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 08 Sty 2009 13:26
  • Miejscowość: Strzegom
  • Pochwały: 1

Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

Postprzez naprawiacz » 28 Gru 2011 17:35

Na bloku - centralnym jest przyłącze LSS od przychodzi tam sygnał LS z orbitrola i on steruje wydajnością pompy - zobacz czy dochodzi tam jakieś ciśnienie ..

Dokonaj pomiarów pompy P2 - ciśnienie stand-by, Pmax - używając hydrauli roboczej

Czy w przypadku używania hydrauliki roboczej też nie idzie skręcić kierownicą??

Czy pompa P2 się w ogóle wzbudza przy próbie skrętu??to ta po lewej pod kabiną.

Kolego prezes81 czy chodzi Ci o zawory MA502, MA202???

naprawiacz
Pomocnik operatora


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej