wibako

Ostrówek

Moderatorzy: peckiel, Dj_Francuz

Ostrówek

Postprzez ldragon » 15 Gru 2008 11:00

Chcę kupić ostrówka dla własnych potrzeb. Ostatnio oglądany przeze mnie jest całkiem spoko tylko ma luzy, wyciek na obrocie oraz na biegu pierwszym i wstecznym słychać jakieś szumumy ze skrzyni biegów. Miał ktoś jakieś problemy ze skrzynią biegów, bo myślę że najczęściej używa się w pracy pierwszego biegu i wstecznego?

ldragon
Fizol

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 10:50
  • Miejscowość: Koszalin

Reklama

simmet

Postprzez Błaszczak. » 16 Gru 2008 12:05

witam kolego to ostrówek zawsze cos gdzies cieknie a luzy to mały problem chwestia tylko dobrej ceny. co to skrzyni to musisz sprawdzic w terenie czy jest ok czesto sie zdarza ze biegi blokuja ale w ostrówku to koszt naprawy jest nie duzy i nie skoplikowany jak napisalem tylko chwestia ceny. ja zwróciłbym uwagie na hydrałlike pompe siłowniki i czy silnik jest jeszcze w dobrej kondycji a jeszcze sprzegło czy nie jest spalone..........

Awatar użytkownika
Błaszczak.
Pomocnik operatora

  • Posty: 91
  • Rejestracja: 13 Maj 2008 12:28
  • Miejscowość: wyszków

Postprzez ldragon » 17 Gru 2008 11:29

Generalnie to jak poruszałem łyżką czy ramieniem to takie drżenie było słychać,ale to chyba niski poziom oleju. Mógłbym się dowiedzieć jakie testy na pompe jak już oleju uzupełni zrobić czy jakoś na przedniej łyżce powinien się unieść przód, itd. Zgrzyty w szkrzyni mogą być czego objawem wałka jakiegoś czy bardziej trybów? Te luzy na obrocie- jak ten siłownik jest zbudowany i czy przypadkiem gdzieś coś nie mogło się wyrobić w obudowie. Cena jaką sprzedający żąda to 15 000, dodam że to z firmy budowlanej i rok 1990.

ldragon
Fizol

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 10:50
  • Miejscowość: Koszalin

Postprzez Błaszczak. » 18 Gru 2008 12:16

normalnie to sprawdza sie cisnienie miernikem ale jesli sie jego niema to wystarczy napełnic pełna łyzke i ja podniesc jesli jest słaba pompa to wznoszenie jest powolne trzeba zwikszac obroty silnika a co do sprzegla i skrzyni spróbuj porobic troche przodem jesli przy wiekszych obciażeniach miele kołami a biegi wchodza płynnie to wszystko powinno byc ok co do cenny jesli jeszcze jest to 15000brutto a mszyny nie trzeba stawiac na warsztat tylko ma jakieś drobiazgi do poprawy to mysle ze jest ok......

Awatar użytkownika
Błaszczak.
Pomocnik operatora

  • Posty: 91
  • Rejestracja: 13 Maj 2008 12:28
  • Miejscowość: wyszków

Postprzez ldragon » 28 Gru 2008 20:27

No i kupiłem. Jest tak silnik jest oki chodzi ładnie tylko jak się zapala zimny silnik to tak jakby na dwa gary chodził chwile poczym dopiero wchodzi na obroty.
Siłownik od stopy przecieka ale to nie jest wielki problem. No i jeszcze te luzy na obrotnicy o co tam może chodzić? Gościu widać że cylindry wymienił. Niebardzo wiem jak się za to zabrać

ldragon
Fizol

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 10:50
  • Miejscowość: Koszalin

Postprzez liski13 » 28 Gru 2008 21:49

ldragon,
- 1 to zdejm przewód dolotowy paliwa ze zbiornika do pompy i przedmuchaj w strone zbiornika następnie wyczyść odstoinik pod reczną pompką i wymień filtry paliwa mały koszt 12zł.
2- opcja to to ze układ dostaje lewego powietrza przez jakies nieszczelne przewody sprawdz czy wszystko jest suche nie ma ropy jeżeli jest musisz to naprawić nowe podkładki na nyple załatwią tą ,
3-lub zaworek w pompie puszcza paliwo z powrotem do zbiornika to jest ten zaworek u góry w pompie a łączy sie ze zbiornikiem paliwa tak zwany przelew jego też warto wymienić na nowy .
to tyle odnośnie silnika co do obrotu nie mogę pomóc :cry:

Awatar użytkownika
liski13
Pomocnik operatora

  • Posty: 98
  • Rejestracja: 28 Wrz 2008 18:39
  • Miejscowość: kielce

Postprzez ldragon » 01 Sty 2009 20:55

Rozebrałem stope z krórej wyciekał olej- ręce mi opadły- tłoczysko w siłowniku okazało się poobdzierane i na dodatek zkrzywione.
W drugiej stopie sworzeń u dołu się wysunął z jednego otworu. zapaliłem maszynę chcąc opóścić stope i oberwało sie zakończenie tłoczyska a było juz spawane. Rozebrałem stope i co się okazało że tłoczysko również jest krzywe, naszczęście nie jest poobdzierany więc myślę, że się go pospawa i jeszcze pochodzi.

Oy mnie się nie odechciało tego sprzętu:(

ldragon
Fizol

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 10:50
  • Miejscowość: Koszalin

Postprzez liski13 » 01 Sty 2009 23:30

ldragon, kolego ja miałem ci pisać że tam to właśnie te tłoczeska lubią się krzywić i to doprowadza do wytarcia uszczelnień i wycieku oleju jeżeli one jeszcze wmiare normalnie sięwysówaja i chowają to jest ok zmień uszczelnienia i po bólu jakiś czas będzie dobrze spawać też można ale widziałem przypadek skrzywienia ze nie szło schować do końca i wtedy to tylko szrot .spokojnie powoli doprowadzisz sprzet do porządku i bedzie dobrze a jak z silnikiem grzebałeś już coś pali ładnie?

Awatar użytkownika
liski13
Pomocnik operatora

  • Posty: 98
  • Rejestracja: 28 Wrz 2008 18:39
  • Miejscowość: kielce

Postprzez szczupak » 05 Sty 2009 15:13

Witam szanownych Kolegów Operatorów! Chciałbym się zorientować czy ma ktoś DTR do Ostrówka??? Jakby Ktoś miał to byłbym wdzięczny za podesłanie na maila szczupaczek86@interia.eu Z góry dziękuję i pozdrawiam :wall:

szczupak
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 05 Sty 2009 12:58
  • Miejscowość: nisko

Postprzez ldragon » 05 Sty 2009 22:03

Przymrozilo troche więc nic nie ruszałem. Jedynie siłownik zawiozłem do gości który reanimuje siłowniki- wycenił koszt na ok 350zł.
Jak troche się ociepli to biore się za niego bi filtry paliwa już leżą...

Tak przy okazji gdzie można zdobyć instrukcje obsługi tej maszyny?

[ Dodano: Czw Sty 15, 2009 7:39 pm ]
I siłowniki wróciły do mnie koszt jeden 350 zł (nowe tłoczysko i pakiety) a drugi (delikatne prostowanie, nowe pakiety i oprawienie główki ) 150 zł

Znacie może jakieś dobre i niedrogie sklepy w internecie które trudnią się sprzedażą części do ostrówków?

ldragon
Fizol

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 10:50
  • Miejscowość: Koszalin

Postprzez pawel15 » 15 Sty 2009 20:49

Kolego wiadomo za tą cene nie ma nic dobrego , troche trzeba w nią włożyć , ale nie martw się wszystko bedzie ok. jakoś sobie wyszykujesz :faja: .A co do obrotu to możesz mieć wyrobioną listwę albo koło zebate.

Awatar użytkownika
pawel15
Pomocnik operatora

  • Posty: 98
  • Rejestracja: 28 Maj 2008 08:53
  • Miejscowość: sarnaki

Postprzez ldragon » 16 Sty 2009 16:32

Wybiłem sworzeń łyżki tylnej ten dolny ramienia. Tulejek już tam nie było lub śladowe ilości. Co teraz robić bo widać że trochu wyrobiło ramie, rozwiercać i dorabiać tulejki?

ldragon
Fizol

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 10:50
  • Miejscowość: Koszalin

Postprzez pawel15 » 17 Sty 2009 12:48

u mnie na początku jak kupiłem to też tak było ,ja zawiozłem do dobrego ślusarza i mi zrobił :mrgreen:

Awatar użytkownika
pawel15
Pomocnik operatora

  • Posty: 98
  • Rejestracja: 28 Maj 2008 08:53
  • Miejscowość: sarnaki

Postprzez ldragon » 17 Sty 2009 14:36

Powiedzcie mi gdzie powinien być filtr od hydrauliki bo szukam i szukam i nie ma go nigdzie. Gościu musiał go usunąć , ale po co...

ldragon
Fizol

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 10:50
  • Miejscowość: Koszalin

Postprzez pawel15 » 17 Sty 2009 16:06

filtr powinnien być z tyłu maszyny przy rozdzielaczu
:mrgreen:

Awatar użytkownika
pawel15
Pomocnik operatora

  • Posty: 98
  • Rejestracja: 28 Maj 2008 08:53
  • Miejscowość: sarnaki

Postprzez andrzej42 » 18 Sty 2009 20:05

A może macie katalog i DTR do Ostrówka. Chętnie odkupię.

andrzej42
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 31 Gru 2008 18:06
  • Miejscowość: Katowice

Postprzez ldragon » 18 Sty 2009 21:15

Jeżeli chodzi o katalog części to odsyłam na allegro tam możesz kupić, bo widziałem tam ostatnio.

Kolego andrzej42, gdzie zaopatrujesz się w części do ostrówka?

ldragon
Fizol

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 10:50
  • Miejscowość: Koszalin

Postprzez pawel15 » 19 Sty 2009 13:40

kolego jeśli będziesz coś chciał zgłoś się na gg :D

Awatar użytkownika
pawel15
Pomocnik operatora

  • Posty: 98
  • Rejestracja: 28 Maj 2008 08:53
  • Miejscowość: sarnaki

Postprzez ldragon » 29 Sty 2009 11:14

Wczoraj zabrałem się za wymiane filtrówe paliwa, przedmuchanie całego układu paliwowego(dopływ, przelew), przeczyściłem ostojnik, zaworek od przelewu też wygląda oki. Dałem do sprawdzenia wtryskiwacze i są w porządku. Wciąż jest to samo. Wyreguluje jeszcze zawory tak dla pewności, później zajrzę do pompki paliwa i zobaczymy.

ldragon
Fizol

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 10:50
  • Miejscowość: Koszalin

Postprzez piotr59 » 19 Mar 2009 16:40

prowadzę sprzedarz części do koparki ostrówek i moge sprzedac katalog +DTR nr tel. 022 773 43 09

piotr59
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 19 Mar 2009 16:38
  • Miejscowość: warszawa

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej