15 Sie 2017 12:59
Witam szanownych grono specjalistów.
Orientuje się ktoś jak wygląda dostęp do części silnika jak w temacie? Czy posiada on tuleje suche czy mokre? Silnik nie ma kompresji także kapitalka bez dwóch zdań. Jest w tym silniku element który podczas regeneracji mógłby zabić ceną? Z góry dzięki za każde sugestie.
16 Sie 2017 09:18
Podaj numer seryjny silnika, nie powinno być żadnych absolutnie niespodzianek, tuleje suche, można wymieniać na tzw "gotowce" bez obróbki ale lepiej montować surowe i honować na gotowo.
16 Sie 2017 09:59
Muszę się dowiedzieć bo zastanawiam się nad zakupem maszyny z takim silnikiem który choruje na "brak kompresji". Możesz mi podpowiedzieć szacowany koszt części do takiego silnika przy optymistycznej wersji? Wiem wiem że dokładnie można wycenić bo rozebraniu silnika i ocenie jego stanu zużycia ale chodzi mi czy to 3-4 tys czy 9-12tys. Żeby ocenić czy skóra warta wyprawki.
16 Sie 2017 10:53
Pełny remont do 12.000 pln, da się ograniczyć te koszty nie wykonując pewnych czynności które będą po prostu niepotrzebne jak np osiowanie i szlif bloku czy prostowanie/kątowanie korbowodów.
Zdjąłbym głowice i ja oddał w pierwszym rzędzie do zrobienia (maksymalny koszt 1500 pln), na pewno do wymiany tłoki, pierścienie, sworznie, tulejki główne i korbowodowe oraz tulejki korbowodów no i tuleje cylindrowe co daje mniej więcej następne 5-6 tysięcy
Szlif wału do 500 pln.
Oczywiście te sumy zależą też od jakości zastosowanych elementów, porządne tłoki kompletne to 400-450 za sztukę, takie znośnej jakości da się kupić poniżej 300.
Oryginalne tuleje cylindrowe 150-200 pln, zamienniki 100-120 i tak dalej...
16 Sie 2017 11:09
O taką odpowiedź mi chodziło
czyli Maks 12 tys a najtańszym kosztem ok 6-7
16 Sie 2017 17:30
Tak sądzę.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.