Witam.
Nie wiem czy dobrze zrobilem umieszczajac tutaj temat, ale jesli nie mozna tutaj to prosze moderatora o przeniesienie np do "Pogaduch". Prosze o wyjasnienie roznic chociaz w kilku zdaniach pomiedzy skrzyniami Syncro Shuttle (chyba ma taka JCB 2CX), Power Shift (PS) i Automatic Power Shift (APS) zalaczanymi pod obciazeniem. Zaczalem kurs na koparko - ladowarki poniewaz mam juz dosc krycia sie po lasach jak przyjezdza inspekcja a poza tym wszystko jest dobrze jak sie nic nie stanie, ale niech ktos wpadnie do dolu czy inne rzeczy i operator bez uprawnien jest ugotowany, poza tym juz nie bede sie zastanawial jak dokladnie dziala przekladnie hydrokinetyczna i inne;-D. Mieszkam w malej miejscowosci i u mnie kursy sa prowadzone, ze tak powiem, nie na najwyzszym poziomie, chcialbym dowiedziec sie troche wiecej o niektorych rzeczach a nie tylko pustych hasel...
Czytalem, ze syncro shuttle to szczegolny przypadek polaczenia zmiennika ze skrzynia biegow, ale z tego co wiem to ona tak samo jest zalaczana pod obciazeniem (mozna w 2cx przelaczac normalnie podczas jazdy biegi bez wylaczania napedu), przy ciagnikach gdzies obilo mi sie o uszy, ze tam rewers dziala mechanicznie, juz nie kumam;-/. Rozumiem, ze PS jest zarowno np w CAT 428 jak i 432 bo tam biegi zalaczona pod obciazeniem, w jednym przypadku sterowanie sprzeglem mechaniczne, a w drugim hydrauliczne, prawda? A APS to gdzie jest? To taka skrzynia gdize biegi same sie przelaczaja pod wplywem aktualnej predkosci czy danego obciazenia badz gwaltownego przyspieszenia (wowczas np moze opoznic zmiane biegu na wyzszy)? Jesli to takie cos jak napisalem to gdzie to wystepuje? W takich CASEach nowoczesniejszych jest, cos mi sie o uszy obilo?
Jesli ktos troche moze pomoc to bede wdzieczny:-)
Darecki1112 napisał(a):Nie ten dział
No, dziekuje za informacje, napisalem do admina z prosba o przeniesienie.