Strona 1 z 1

Kolumna obrotu

PostWysłany: 06 Kwi 2012 15:25
przez korba71
Pytałem juz kiedys o kolumne obrotu niestety kol. ATLAS chyba nie miał czasu :cry: jesli ktos rozbierał moze cos rzeknie, zasade działania znam ale nie wiem jak to wyglada fizycznie, i jeszcze jedno pytanko czesto jak piszecie o rozdzielaczach pada słowo szpula?? dzieki za zainteresowanie :mrgreen:

Kolumna obrotu

PostWysłany: 09 Kwi 2012 17:14
przez korba71
Szkoda ze brak zainteresowania w moim temacie, dla speców to banał, szukałem w necie znalazłem pare marnych grafik.

Kolumna obrotu

PostWysłany: 09 Kwi 2012 17:18
przez mechanior
ZŁĄCZE OBROTOWE:
Image

w znanych mi połączeniach nie występują łożyska kulowe bo nie ma takiej potrzeby, ich rolę pełnią uszczelnienia między rowkami (pracują jak łożyska ślizgowe) olej płynie przez kanały w centralnej części i wydostaje się przez widoczne otwory, w cylindrycznej obudowie wykonane są pierścieniowe rowki odbierające olej niezależnie od położenia otworu w centralnej części więc olej płynie cały czas mimo obracania się elementów względem siebie

złącze może przenosić olej hydrauliczny, powietrze (pneumatykę - Atlas, Zeppelin), a nawet płyn chłodniczy (Mecalac - ogrzewanie kabiny) czy medium z klimatyzacji

Kolumna obrotu

PostWysłany: 09 Kwi 2012 17:58
przez korba71
Wielkie dzieki, wyczytałem ze urządzenie jest demontowane razem z nadwoziem, u mnie
Image
to wyglada tak, ciekawe jak to wszystko jest tam upakowane, rozmontowanie tego to chyba kosmos.

Kolumna obrotu

PostWysłany: 09 Kwi 2012 18:09
przez mechanior
na zdjęciu jest napęd obrotu z hydromotorem
złącze obrotowe jest dokładnie w osi obrotu
w koparce gąsienicowej jest dosyć skromne 6-8 przewodów (3 na każdy napęd + 1 powrót i ewentualnie zasilanie lemiesza)

Kolumna obrotu

PostWysłany: 09 Kwi 2012 18:28
przez korba71
Nigdy nie zwróciłem uwagi czy ten bunclok (chodzi o to co jest na zdjeciu) jest w osi :D czyli kolumna obrotu jet gdzies ponizej tej przekładni, wieniec ma chyba z półtora metra srednicy, musi tam byc chyba spora przekładnia.

Kolumna obrotu

PostWysłany: 09 Kwi 2012 19:30
przez mechanior
przekładnia jest potężna

Image

ta akurat jest z 340tki bo nie znalazłem z 210tki ale są podobne

Kolumna obrotu

PostWysłany: 09 Kwi 2012 19:45
przez korba71
Wielkie dzieki kolego jakbys jeszcze coś mi rzekł o tej szpuli?

Re: Kolumna obrotu

PostWysłany: 23 Sty 2015 19:35
przez WN-TECH
mechanior napisał(a):ZŁĄCZE OBROTOWE:
Image

w znanych mi połączeniach nie występują łożyska kulowe bo nie ma takiej potrzeby, ich rolę pełnią uszczelnienia między rowkami (pracują jak łożyska ślizgowe) olej płynie przez kanały w centralnej części i wydostaje się przez widoczne otwory, w cylindrycznej obudowie wykonane są pierścieniowe rowki odbierające olej niezależnie od położenia otworu w centralnej części więc olej płynie cały czas mimo obracania się elementów względem siebie

złącze może przenosić olej hydrauliczny, powietrze (pneumatykę - Atlas, Zeppelin), a nawet płyn chłodniczy (Mecalac - ogrzewanie kabiny) czy medium z klimatyzacji


w OKejce miałem kolumnę obrotu z łożyskiem kulkowym na górze i na dole kolumny--ale to dziwna maszyna i tam można się wszystkiego spodziewać

Kolumna obrotu

PostWysłany: 23 Sty 2015 21:18
przez mechanior
To z mojego zdjęcia też ma łożyska kulowe.

Kolumna obrotu

PostWysłany: 24 Sty 2015 19:07
przez WN-TECH
napisałem w jakiej maszynie jest kolumna z łożyskami.