bartosz napisał(a):Witam wszystkich. Mialem dzis ten sam problem. Rano jak przyszedlem do roboty nie bylo oporu na pedalach i w zbiorniczku nie bylo plynu, pod koparą sucho. Jeszcze wtedy nie wiedzialem ze nie wolno wlewac zadnych DOTow i pojechalem samochodem na orlen i kupilem 500ml DOT4 i dolalem . Kilka razy nacisnolem pedaly i wszystko wrocilo do normy. Pojecham na robote (jakies 10 km) i caly czas skarpowalem wiec jazdy prawie nie bylo. Po 6 godzinach przyszla poraz zeby konczyc i wracac i okazalo sie ze nie na hamulcow wcale a plynu jest stan. Probowalem odpowietrzyc z kolego tymi odpowietrznikami na moscie ale tylko jeden udalo nam sie odkrecic i to tez za wiele nie pomoglo bo po odpowietrzeniu byly hamulce ale tylko na 5 minut. Maszyna stoi na robocie. ppytanie jest takie:
Prawdopodobnie poleciały uszczelnienia . Most do wyciągnięcia i wymiana uszczelnień.
to jest wina tego ze nie bylo rano plynu?
Nie dolewaj żadnych płynów DOT
a ja dolalem 500ml i czy w ten sposow zdążyłem juz cos spiepszyc? czy jak w poniedzialek zleje tą powstałą mieszane to bedzie ok?
Był identyczny przypadek w ciągniku rolniczym New Holland. Pękł trójnik od przewódu, uciekł mineralny płyn hamulcowy. Dolano dot 4. I brak hamulców... W serwisie CHN naprawa około 10 tys zł. Jedna pompa hamulcowa około 2200 netto.
Pompy już złapało, bo przepuszczały między sekcjami, i po wciśnięciu, tłoczek nie wracał do pierwotnej pozycji a pedał pracował "na pusto" . W tym czasie hamulce trzymały i palily się tarczki. Dopiero tłoczek pompy wrócił po kilkudziesięciu minutach, bo pracował pod naporem sprężyny.
Spuściłem płyn, zalałem mieszanke oleju silnikowego 5w30 z Liqui Moly ( uszczeniacz silnikowy), przepłukałem układ tym olejem ,nie miałem wtedy nic do stracenia. Nie pomogło od razu, lecz po tygodniu, mineło rok czasu i hamulce pracują bez zarzutu, jak fabrycznie nowe, a traktor sporo w transporcie jeździ, tylko pedał jest ciut twardszy z powodu 5w30. Po wymianie na LHM powinno być ok.
Tylko pamiętaj, robisz to na swoją odpowiedzialność.