wibako

Problem z hamulcami

Problem z hamulcami

Postprzez lukask4 » 24 Sty 2014 21:59

Marka i model maszyny: NH LB110
Rok produkcji: 2001

Witam !
Mam problem z hamulcami, dzisiaj zauważyłem że pedał hamulca działa bardzo lekko a w zbiorniczku nie ma płynu hamulcowego. Za bardzo nie iem jaki rodzaj płynu hamulcowego tam wlać dot czy coś innego, proszę o sugestie.
Luki

lukask4
Fizol

  • Posty: 33
  • Rejestracja: 13 Lut 2009 22:02
  • Miejscowość: Pyskowice

Reklama

simmet

Problem z hamulcami

Postprzez kwak » 25 Sty 2014 10:56

viewtopic.php?f=76&t=13707

"LHM jest specjalnym olejem przeznaczonym do hydraulicznych układów zawieszenia pojazdów
połączonych lub nie z układem kierowniczym ze wspomaganiem i układem hamulcowym"

Prawdopodobnie poleciały uszczelnienia . Most do wyciągnięcia i wymiana uszczelnień.
Mając rozbebeszony most zweryfikuj stan tarcz i przekładek przypuszczalnie tarcze i przekładki też będą nie ciekawe . Nie dolewaj żadnych płynów DOT Sposób wyciągania mostu był gdzieś opisywany na forum
Wszystkie urządzenia elektryczne działają z dymem w środku. Jeśli on ucieknie, są uszkodzone.http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... CPXckfT-6g

kwak
Operator

  • Posty: 244
  • Rejestracja: 03 Sty 2007 21:04
  • Miejscowość: Małopolskie
  • Pochwały: 4

Maszyna: New Holland LB115


Problem z hamulcami

Postprzez WN-TECH » 25 Sty 2014 15:12

tarcze i przekładki się pewnie skończyły i któryś tłok się za daleko wysunął.
serwis maszyn budowlanych.
tel 785939252

WN-TECH
Operator

  • Posty: 315
  • Rejestracja: 08 Sie 2013 21:13
  • Miejscowość: kielce
  • Pochwały: 12

Re: Problem z hamulcami

Postprzez lukask4 » 25 Sty 2014 16:44

już kiedyś robiliśmy most ale tarcze na nasze oko były ok. Wydaje mi się że mechanik popełnił bład wlewając do układu dot5.od pewnego czasu trzeba było dolewać płyn bo zapalała się lampka stanu w zbiorniczku hamulcowym.To jestem pocieszony, a olej lhm jest mi znany bo miałem citroena xantia a tam jest zawieszenie hydrauliczne tylko szkoda że nie wiedziałem tego prędzej, a wtedy jeszcze nie znałem takiego fajnego forum.
Luki

lukask4
Fizol

  • Posty: 33
  • Rejestracja: 13 Lut 2009 22:02
  • Miejscowość: Pyskowice

Problem z hamulcami

Postprzez WN-TECH » 26 Sty 2014 12:24

jak raz płyn się przecisnął przez uszczelnienie to zalanie właściwego płynu raczej nie pomoże.trzeba wymienić uszczelniacze na tłokach hamulcowych ponieważ dot prawdopodobnie je zjadł.
serwis maszyn budowlanych.
tel 785939252

WN-TECH
Operator

  • Posty: 315
  • Rejestracja: 08 Sie 2013 21:13
  • Miejscowość: kielce
  • Pochwały: 12

Problem z hamulcami

Postprzez mechanior » 29 Sty 2014 02:06

i za chwilkę pompy hamulcowe bo ich uszczelnienia nie są odporne na dosyć żrący DOT a nie znam skutecznej naprawy pomp z którymi miałem do czynienia, uszczelniacze są prawie niemożliwe do założenia
btw zamiast LHM można zastosować BOXOL 26 lub inny rzadki olej hydrauliczny, tylko nie doradzam mieszania LHM z innym olejem, więc wyłącznie w przypadku całkowitej wymiany np po demontażu mostu do naprawy hamulców
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Problem z hamulcami

Postprzez bartosz » 22 Mar 2014 18:35

Witam wszystkich. Mialem dzis ten sam problem. Rano jak przyszedlem do roboty nie bylo oporu na pedalach i w zbiorniczku nie bylo plynu, pod koparą sucho. Jeszcze wtedy nie wiedzialem ze nie wolno wlewac zadnych DOTow i pojechalem samochodem na orlen i kupilem 500ml DOT4 i dolalem :wall: . Kilka razy nacisnolem pedaly i wszystko wrocilo do normy. Pojecham na robote (jakies 10 km) i caly czas skarpowalem wiec jazdy prawie nie bylo. Po 6 godzinach przyszla poraz zeby konczyc i wracac i okazalo sie ze nie na hamulcow wcale a plynu jest stan. Probowalem odpowietrzyc z kolego tymi odpowietrznikami na moscie ale tylko jeden udalo nam sie odkrecic i to tez za wiele nie pomoglo bo po odpowietrzeniu byly hamulce ale tylko na 5 minut. Maszyna stoi na robocie. ppytanie jest takie:

Prawdopodobnie poleciały uszczelnienia . Most do wyciągnięcia i wymiana uszczelnień.

to jest wina tego ze nie bylo rano plynu?
Nie dolewaj żadnych płynów DOT

a ja dolalem 500ml i czy w ten sposow zdążyłem juz cos spiepszyc? czy jak w poniedzialek zleje tą powstałą mieszane to bedzie ok?
Ostatnio edytowany przez bartosz, 22 Mar 2014 19:17, edytowano w sumie 1 raz

bartosz
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 21 Mar 2010 13:19
  • Miejscowość: piekary slaskie

Maszyna: NH b90b


Problem z hamulcami

Postprzez bartosz » 22 Mar 2014 18:39

aha
new holland b90lr rocznik 2008

bartosz
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 21 Mar 2010 13:19
  • Miejscowość: piekary slaskie

Maszyna: NH b90b


Problem z hamulcami

Postprzez Coval » 22 Mar 2014 21:03

bartosz napisał(a):Witam wszystkich. Mialem dzis ten sam problem. Rano jak przyszedlem do roboty nie bylo oporu na pedalach i w zbiorniczku nie bylo plynu, pod koparą sucho. Jeszcze wtedy nie wiedzialem ze nie wolno wlewac zadnych DOTow i pojechalem samochodem na orlen i kupilem 500ml DOT4 i dolalem . Kilka razy nacisnolem pedaly i wszystko wrocilo do normy. Pojecham na robote (jakies 10 km) i caly czas skarpowalem wiec jazdy prawie nie bylo. Po 6 godzinach przyszla poraz zeby konczyc i wracac i okazalo sie ze nie na hamulcow wcale a plynu jest stan. Probowalem odpowietrzyc z kolego tymi odpowietrznikami na moscie ale tylko jeden udalo nam sie odkrecic i to tez za wiele nie pomoglo bo po odpowietrzeniu byly hamulce ale tylko na 5 minut. Maszyna stoi na robocie. ppytanie jest takie:

Prawdopodobnie poleciały uszczelnienia . Most do wyciągnięcia i wymiana uszczelnień.

to jest wina tego ze nie bylo rano plynu?
Nie dolewaj żadnych płynów DOT

a ja dolalem 500ml i czy w ten sposow zdążyłem juz cos spiepszyc? czy jak w poniedzialek zleje tą powstałą mieszane to bedzie ok?


Był identyczny przypadek w ciągniku rolniczym New Holland. Pękł trójnik od przewódu, uciekł mineralny płyn hamulcowy. Dolano dot 4. I brak hamulców... W serwisie CHN naprawa około 10 tys zł. Jedna pompa hamulcowa około 2200 netto.

Pompy już złapało, bo przepuszczały między sekcjami, i po wciśnięciu, tłoczek nie wracał do pierwotnej pozycji a pedał pracował "na pusto" . W tym czasie hamulce trzymały i palily się tarczki. Dopiero tłoczek pompy wrócił po kilkudziesięciu minutach, bo pracował pod naporem sprężyny.

Spuściłem płyn, zalałem mieszanke oleju silnikowego 5w30 z Liqui Moly ( uszczeniacz silnikowy), przepłukałem układ tym olejem ,nie miałem wtedy nic do stracenia. Nie pomogło od razu, lecz po tygodniu, mineło rok czasu i hamulce pracują bez zarzutu, jak fabrycznie nowe, a traktor sporo w transporcie jeździ, tylko pedał jest ciut twardszy z powodu 5w30. Po wymianie na LHM powinno być ok.

Tylko pamiętaj, robisz to na swoją odpowiedzialność.
Ostatnio edytowany przez Coval, 23 Mar 2014 19:16, edytowano w sumie 1 raz
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Problem z hamulcami

Postprzez bartosz » 23 Mar 2014 19:01

dzieki za wskazówke. moze ktos jeszcze cos doradzi??

bylem dzis zobaczyc. Opor na pedale jest :woot: ale pewnie po kilku hamowaniach zniknie. Mimo wszystko sprobuje jutro zjechac na baze na kolach

bartosz
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 21 Mar 2010 13:19
  • Miejscowość: piekary slaskie

Maszyna: NH b90b


Problem z hamulcami

Postprzez Coval » 23 Mar 2014 19:10

Tak, będziesz miał opór ale tylko jak będziesz delikatnie hamować, za mocno nie naciskając pedału. Kilka razy mocniej zahamujesz, pedał zrobi się głęboki i hamulce będą trzymały!!

Na forum swoją wzdzięczność wyrażamy w odpowiedni sposób :wink:
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Problem z hamulcami

Postprzez lukask4 » 18 Kwi 2014 20:56

Witam!
Ja u siebie zaryzykowałem i zalałem układ LHM bo nie miałem już nic do stracenia pedał wrócił do siebie jest wszystko ok,pozdrawiam.
Luki

lukask4
Fizol

  • Posty: 33
  • Rejestracja: 13 Lut 2009 22:02
  • Miejscowość: Pyskowice

Problem z hamulcami

Postprzez Coval » 18 Kwi 2014 21:57

kowalki napisał(a):Na forum swoją wzdzięczność wyrażamy w odpowiedni sposób
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Problem z hamulcami

Postprzez lychasc » 07 Paź 2014 20:51

A ja mam pytanko. Pracuje na koparko ładowarce i jak maszyna się rozgrzeje hamulce strasznie piszczą i cienko hamują, trzeba użyć sporo siły żeby zatrzymać maszynę. Płyn to LHM bardzo rzadko dolewam. Czy mogą to być oznaki kończących się tarczek?

lychasc
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 22 Mar 2007 18:40
  • Miejscowość: Sosnowiec

Problem z hamulcami

Postprzez mechanior » 07 Paź 2014 22:43

A jaki olej masz wlany do mostu?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Problem z hamulcami

Postprzez lychasc » 08 Paź 2014 08:04

Jaki to nie powiem bo z tego co się orientuję to jeszcze nie był wymieniany odkąd maszyna przyjechała z Anglii. Ale z tego co mi wiadomo jakoś na dniach ma przyjechać serwis i wymienić wszystko oprócz silnika bo zostało jeszcze około 200 godzin

lychasc
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 22 Mar 2007 18:40
  • Miejscowość: Sosnowiec

Problem z hamulcami

Postprzez mechanior » 08 Paź 2014 20:41

Też nie wiem co ci mam odpowiedzieć, zadałeś pytanie nie podając minimalnych danych.
W sumie nie wiemy nic na temat twojej maszyny a ty nie wiesz nawet jaki olej masz w sprzęcie.
Zasady forum:
Nie podpinamy się pod cudze tematy
Obowiązkowo podajemy maksymalną ilość informacji o maszynie.
W końcu zaczniemy wzorem innych forum branżowych kasować posty na które po prostu NIE DA SIĘ ODPOWIEDZIEĆ.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej