23 Sie 2013 16:59
Witam,
Mam podobny problem w komatsu wb97s, rok produkcji bodajze 2000
Pokazuje się bład "POTENCIOMETRO POSTERIORE CIRCUITO APERTO" czyli wg google cos w stylu OBIEG POTENCIOMETRU OTWARTY - TYŁ. Czujnik połozenia tylnej osi dzis wymienilismy - przy styku się zapala, koła niby skręcają w odpowiednią strone ale nierównomiernie i daje to w najlepszym razie 2 ślady a w najgorszym nawet 4 - maszyna idzie bokiem.
Poza tym tylna oś jest tak poluzowana ze mozna krecic tylnymi kołami.
Moze to cos z tym czujnikiem w prawym tylnym kole? (tak bylo pisane na tym forum) - jak to sprawdzic?
Dodam ze wywala jeden bezpiecznik - 3 rzad 1 bezpiecznik od góry - DTRka sie oczywiscie zapodziała i nie moge spawdzic od czego jest ww bezpiecznik. Jezeli mozecie podać od czego jest ten bezpiecznik lub podesłac DTR to byłbym wdzieczny
24 Sie 2013 00:33
slina napisał(a):"POTENCIOMETRO POSTERIORE CIRCUITO APERTO"
przerwa w obwodzie potencjometru tylnego mostu...
sprawdź wiązkę, wtyczki, wszelkie połączenia i sam potencjometr...
slina napisał(a):Poza tym tylna oś jest tak poluzowana ze mozna krecic tylnymi kołami.
to znaczy że siłownik skrętu nie trzyma koła? da się je skręcać rękami?
24 Sie 2013 20:48
tylna os jest tak poluzowana ze da sie ja recznie skrecić zgadza się ale nie w całym zakresie ruchu, w lewo idzie a prawo juz nie
jak sprawdzić potencjometr? chodzi o ten w prawym tylnim kole?
25 Sie 2013 11:17
wymienić potencjometr, temat przerabiałem kilka dni temu, ważne jest dlaczego nie żyje bo założysz nowy i bedzie to samo
08 Wrz 2013 21:32
jest patent na potencjometr jak coś to pisać na pw
09 Wrz 2013 01:04
jak coś to forum jest od tego by właśnie taki patent opisać
01 Paź 2013 21:54
można przełączyć na ręczne przełączanie miedzy trybami - w sensie, że ustawiasz koła na prosto zmieniasz tryb, nie wiem jak to zrobili, ale działa.
Ostatnio edytowany przez
peckiel, 02 Paź 2013 16:59, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Używaj polskich znaków.
30 Paź 2013 12:26
wymiana potencjometru jest tylko na chwilę. Jeśli uszkodzenie nastąpiło samoczynnie (podczas jazdy itp.) to znaczy, że prawdopodobnie pojawił się luz na tylnym prawym kole- luz na sworzniach i uszkodził potencjometr. podnieś maszynę do góry i zobacz czy masz luz ma kole . jeśli tak usuń luzy i zamontuj nowy - tylko oznacz dobrze sworzeń sterowania potencjometru, bo jak źle założysz to uszkodzisz nowy a koszt niemały, bo coś ok 900 zł.
Ostatnio edytowany przez
peckiel, 30 Paź 2013 18:03, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Proszę o używanie polskich znaków.
25 Lis 2013 14:55
EMBIC napisał(a):wymiana potencjometru jest tylko na chwilę. Jeśli uszkodzenie nastąpiło samoczynnie (podczas jazdy itp.) to znaczy, że prawdopodobnie pojawił się luz na tylnym prawym kole- luz na sworzniach i uszkodził potencjometr. podnieś maszynę do góry i zobacz czy masz luz ma kole . jeśli tak usuń luzy i zamontuj nowy - tylko oznacz dobrze sworzeń sterowania potencjometru, bo jak źle założysz to uszkodzisz nowy a koszt niemały, bo coś ok 900 zł.
zależy gdzie się kupuje..
z tego co pamiętam koszt to +- 600 zł
07 Lip 2014 10:00
witam
Właśnie jestem na etapie wymiany tego potencjometru w tylnym kole mojej 97S-2 i mam taki mały dylemacik, Jak go założyć żeby się nie uszkodził od razu (szkoda wywalić 800zł). Chodzi o to, że ten potencjometr jest tak jakby jednostronnego działania. Kręci się tylko w jedną stronę, w środku jest spręzyna która pozwala na ruch w jedną stronę, a jak wiadomo koło skręca w dwie strony. I teraz, Jak go założyć? Jeśli zamontuje go tak "luźno" to skręcająć w jedną stronę zadziała a w drugą od razu go połamie, Tak myśląc logicznie, to powinno się go zamontować na połowie jego zakresu działania i wtedy będzie działał w dwie strony. Ale czy to tak powinno być??
Czytając forum widze że co niektóży mieli z tym do czynienia więc wiedzą o co w tym chodzi, proszę o jakąś podpowiedź
z góry dziękuję
pozdrawiam
24 Lip 2014 22:05
czujnik połozenia przepustnicy od bmw na szrocie 30zł pozdrawiam
31 Lip 2014 09:32
brawo, chyba faktycznie to jest to
25 Sie 2014 22:38
wystarczy że masz luz na zwrotnicy i będą padać jeden za drugim wystarczą dwa rezystory podłączone w miejscu potencjometru i będzie działać , wartości rezystorów bardzo łatwo obliczyć wystarczy zmierzyć rezystancję potencjometra w całości podzielić na pół i podpiąć może mięć wartość stałą ponieważ ten potencjometr tak naprawdę potrzebny jest tylko do tego aby sterownik dostał dpdatkowy sygnał czy tylnia oś jest prosto bo inaczej nie zablokujesz trybu jazdy i nie pozwoli włączyć szybkich biegów
20 Paź 2015 20:54
jeden rezystor wpinasz miedzy środkowy i lewy przewód a drógi między środkowy i lewy przewód.
przewód środkowy to dojście sygnału do potencjometru a skrajne to wyjściowe z potencjometru na sterownik musisz mieć między nimi równe rezystancje zgodne z połową wartości potencjometru
20 Paź 2015 21:36
Odpisujesz na własny post po roku i 2 mieśiącach >o co kaman ?
20 Paź 2015 21:44
odpisuję na pw a przez przypadek klikłem tu pozdro
20 Paź 2015 21:45
no i jeszcze to:
truckport napisał(a):jeden rezystor wpinasz miedzy środkowy i lewy przewód a drógi między środkowy i lewy przewód
Toż to to samo...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.