Strona 1 z 1

WB97S POTENCIOMETRO POSTERIORE...

PostWysłany: 23 Sie 2013 16:59
przez slina
Witam,
Mam podobny problem w komatsu wb97s, rok produkcji bodajze 2000
Pokazuje się bład "POTENCIOMETRO POSTERIORE CIRCUITO APERTO" czyli wg google cos w stylu OBIEG POTENCIOMETRU OTWARTY - TYŁ. Czujnik połozenia tylnej osi dzis wymienilismy - przy styku się zapala, koła niby skręcają w odpowiednią strone ale nierównomiernie i daje to w najlepszym razie 2 ślady a w najgorszym nawet 4 - maszyna idzie bokiem.

Poza tym tylna oś jest tak poluzowana ze mozna krecic tylnymi kołami.
Moze to cos z tym czujnikiem w prawym tylnym kole? (tak bylo pisane na tym forum) - jak to sprawdzic?

Dodam ze wywala jeden bezpiecznik - 3 rzad 1 bezpiecznik od góry - DTRka sie oczywiscie zapodziała i nie moge spawdzic od czego jest ww bezpiecznik. Jezeli mozecie podać od czego jest ten bezpiecznik lub podesłac DTR to byłbym wdzieczny

WB97 Rozjechane skręty

PostWysłany: 24 Sie 2013 00:33
przez mechanior
slina napisał(a):"POTENCIOMETRO POSTERIORE CIRCUITO APERTO"

przerwa w obwodzie potencjometru tylnego mostu...
sprawdź wiązkę, wtyczki, wszelkie połączenia i sam potencjometr...
slina napisał(a):Poza tym tylna oś jest tak poluzowana ze mozna krecic tylnymi kołami.

to znaczy że siłownik skrętu nie trzyma koła? da się je skręcać rękami?

WB97 Rozjechane skręty

PostWysłany: 24 Sie 2013 20:48
przez slina
tylna os jest tak poluzowana ze da sie ja recznie skrecić zgadza się ale nie w całym zakresie ruchu, w lewo idzie a prawo juz nie


jak sprawdzić potencjometr? chodzi o ten w prawym tylnim kole?

WB97 Rozjechane skręty

PostWysłany: 25 Sie 2013 11:17
przez dudix11
wymienić potencjometr, temat przerabiałem kilka dni temu, ważne jest dlaczego nie żyje bo założysz nowy i bedzie to samo

Re: WB97S POTENCIOMETRO POSTERIORE...

PostWysłany: 08 Wrz 2013 21:32
przez dudix11
jest patent na potencjometr jak coś to pisać na pw

WB97S POTENCIOMETRO POSTERIORE...

PostWysłany: 09 Wrz 2013 01:04
przez mechanior
jak coś to forum jest od tego by właśnie taki patent opisać

WB97S POTENCIOMETRO POSTERIORE...

PostWysłany: 01 Paź 2013 21:54
przez slina
można przełączyć na ręczne przełączanie miedzy trybami - w sensie, że ustawiasz koła na prosto zmieniasz tryb, nie wiem jak to zrobili, ale działa.

WB97S POTENCIOMETRO POSTERIORE...

PostWysłany: 30 Paź 2013 12:26
przez EMBIC
wymiana potencjometru jest tylko na chwilę. Jeśli uszkodzenie nastąpiło samoczynnie (podczas jazdy itp.) to znaczy, że prawdopodobnie pojawił się luz na tylnym prawym kole- luz na sworzniach i uszkodził potencjometr. podnieś maszynę do góry i zobacz czy masz luz ma kole . jeśli tak usuń luzy i zamontuj nowy - tylko oznacz dobrze sworzeń sterowania potencjometru, bo jak źle założysz to uszkodzisz nowy a koszt niemały, bo coś ok 900 zł.

Re: WB97S POTENCIOMETRO POSTERIORE...

PostWysłany: 25 Lis 2013 14:55
przez STI
EMBIC napisał(a):wymiana potencjometru jest tylko na chwilę. Jeśli uszkodzenie nastąpiło samoczynnie (podczas jazdy itp.) to znaczy, że prawdopodobnie pojawił się luz na tylnym prawym kole- luz na sworzniach i uszkodził potencjometr. podnieś maszynę do góry i zobacz czy masz luz ma kole . jeśli tak usuń luzy i zamontuj nowy - tylko oznacz dobrze sworzeń sterowania potencjometru, bo jak źle założysz to uszkodzisz nowy a koszt niemały, bo coś ok 900 zł.


zależy gdzie się kupuje..
z tego co pamiętam koszt to +- 600 zł

Re: WB97S POTENCIOMETRO POSTERIORE...

PostWysłany: 07 Lip 2014 10:00
przez szczypiorek
witam
Właśnie jestem na etapie wymiany tego potencjometru w tylnym kole mojej 97S-2 i mam taki mały dylemacik, Jak go założyć żeby się nie uszkodził od razu (szkoda wywalić 800zł). Chodzi o to, że ten potencjometr jest tak jakby jednostronnego działania. Kręci się tylko w jedną stronę, w środku jest spręzyna która pozwala na ruch w jedną stronę, a jak wiadomo koło skręca w dwie strony. I teraz, Jak go założyć? Jeśli zamontuje go tak "luźno" to skręcająć w jedną stronę zadziała a w drugą od razu go połamie, Tak myśląc logicznie, to powinno się go zamontować na połowie jego zakresu działania i wtedy będzie działał w dwie strony. Ale czy to tak powinno być??
Czytając forum widze że co niektóży mieli z tym do czynienia więc wiedzą o co w tym chodzi, proszę o jakąś podpowiedź
z góry dziękuję
pozdrawiam

Re: WB97S POTENCIOMETRO POSTERIORE...

PostWysłany: 24 Lip 2014 22:05
przez dudix11
czujnik połozenia przepustnicy od bmw na szrocie 30zł pozdrawiam

Re: WB97S POTENCIOMETRO POSTERIORE...

PostWysłany: 31 Lip 2014 09:32
przez STI
:mrgreen: brawo, chyba faktycznie to jest to

WB97S POTENCIOMETRO POSTERIORE...

PostWysłany: 25 Sie 2014 22:38
przez truckport
wystarczy że masz luz na zwrotnicy i będą padać jeden za drugim wystarczą dwa rezystory podłączone w miejscu potencjometru i będzie działać , wartości rezystorów bardzo łatwo obliczyć wystarczy zmierzyć rezystancję potencjometra w całości podzielić na pół i podpiąć może mięć wartość stałą ponieważ ten potencjometr tak naprawdę potrzebny jest tylko do tego aby sterownik dostał dpdatkowy sygnał czy tylnia oś jest prosto bo inaczej nie zablokujesz trybu jazdy i nie pozwoli włączyć szybkich biegów

WB97S POTENCIOMETRO POSTERIORE...

PostWysłany: 20 Paź 2015 20:54
przez truckport
jeden rezystor wpinasz miedzy środkowy i lewy przewód a drógi między środkowy i lewy przewód.
przewód środkowy to dojście sygnału do potencjometru a skrajne to wyjściowe z potencjometru na sterownik musisz mieć między nimi równe rezystancje zgodne z połową wartości potencjometru

Re: WB97S POTENCIOMETRO POSTERIORE...

PostWysłany: 20 Paź 2015 21:36
przez Grześiek
Odpisujesz na własny post po roku i 2 mieśiącach >o co kaman ?

WB97S POTENCIOMETRO POSTERIORE...

PostWysłany: 20 Paź 2015 21:44
przez truckport
odpisuję na pw a przez przypadek klikłem tu pozdro

WB97S POTENCIOMETRO POSTERIORE...

PostWysłany: 20 Paź 2015 21:45
przez mechanior
no i jeszcze to:
truckport napisał(a):jeden rezystor wpinasz miedzy środkowy i lewy przewód a drógi między środkowy i lewy przewód

Toż to to samo...