przez 8x8 » 04 Maj 2024 22:32
KOMATSU PW200 skrzynia biegów powershift jednak nie zmienia biegu na pierwszy (LO), na biegu 2 (HI) jedzie ok.
ustalenia są takie
1 - cewki sprawdzone i są ok ( dwu pozycyjna hamulca postojowego i cewka od zmiany biegu z LO na HI w zaworze za kabiną )
2 - do zaworu przełączającego biegi dochodzi ciśnienie 57 bar
----- jednak z zaworu do portu ''P'' na skrzyni z którego rozłącza małe sprzęgło dochodzi ciśnienie 42 bary ( to ok 10 bar za mało względem minimum potrzebnego do rozłączenia i tak jest pewno już z parę lat - czy jest możliwość żeby te tarcze ''zapiekło'')
----- z zaworu do portu ''Q'' na skrzyni z którego rozłącza duże sprzęgło dochodzi ciśnienie 55 bary, to wystarczy i jest bieg HI sprawny
wygląda że zawór z cewkami jest uszkodzony (stary aluminiowy najprawdopodobniej ma już swoje pęknięcia)
Podałem więc ciśnienie 57 bar poza zaworem bezpośrednio na skrzynię:
---- do portu ''Q'' - wtedy rozłącza sprzęgło duże i jest bieg HI
---- jednak po podaniu ciśnienia 57 bar do portu ''P'' nie rozłącza sprzęgła małego i skrzynia ma ciągle zapięte oba sprzęgła ( jak przy hamulcu postojowym) przez co niema żadnego biegu, a ciśnienie w hydromotorze idzie w zawory przelewowe.
zanim wytargam skrzynię z pod kopary chciałem zapytać się was, czy jest możliwa jakaś inna dolegliwość której nie wyłapałem, albo inny sposób na rozpięcie sprzęgieł bez demontażu skrzyni?
- Załączniki
-