Strona 1 z 5

Wtryski

PostWysłany: 06 Maj 2014 22:48
przez korba71
Marka i model maszyny: volvo ec 210
Rok produkcji: 2006

Po wymianie wtryskow i turba (zregenerowane w profesjonalnym zakładzie, pompowtryski nie byly regenerowane i oddalismy je dzis do sprawdzenia) maszyna osłabła i kopci jeszcze bardziej, jakie sugestie panowie???

Wtryski

PostWysłany: 06 Maj 2014 23:00
przez Coval
Jaki jest kolor zabarwienia spalin?Jaka jest kultura podczas pracy motoru?

Wtryski

PostWysłany: 06 Maj 2014 23:02
przez mechanior
Skoro nie były regenerowane to wymieniliście wtryski na jakie ,nowe?

Wtryski

PostWysłany: 06 Maj 2014 23:05
przez Coval
Zapewnie były tylko sprawdzone i włożone ponownie. W tym silniku ważna jest procedura podczas montażu pompek, zapewne jest tam układ PLD.

Wtryski

PostWysłany: 06 Maj 2014 23:27
przez mechanior
Skoro były sprawdzone po jaką cholerę poszły ponownie do sprawdzenia? Takie to trochę bez sensu.

Re: Wtryski

PostWysłany: 07 Maj 2014 00:21
przez micha86
jaki silnik na sekcjach tłoczących czy na common rail, jeśli na sekcjach to masz 4 pompy i 4 wtryski, ważne aby odpowiednio ustawić pompy (każda ma podkładki od napędu odpowiedniej grubości, i wtryski są też kierunkowe).

Wtryski

PostWysłany: 07 Maj 2014 01:14
przez mechanior
W 210 jest D6E, sześciocylindrowy silnik VOLVO/DEUTZ, z tego co pamiętam to odpowiednik 1012 Deutz, naprawiałem kilka razy taką maszynę, wtryskiwacze są sterowane elektronicznie...
Co oznacza że wtryski są kierunkowe?

Wtryski

PostWysłany: 07 Maj 2014 01:55
przez Coval
Deutz 1012 - PLD, nie jest to CR. Pompki po demontażu powinny być włożone na swoje miejsce, w odpowiedniej pozycji. Co do wtryskiwaczy i turbo- jest protokół? Powinien być zawsze dołączony. Brak higieny podczas montażu wtryskiwaczy oraz rzadziej- nieodpowiednia procedura podczas odpowietrzenia jest w stanie uszkodzić wtryskiwacze, dając objawy braku mocy i chmurzenia.

Wtryski

PostWysłany: 07 Maj 2014 05:09
przez korba71
Regenerowalismy same wtryski a pisalem ze dalismy do sprawdzenia teraz jeszcze pompki czy pompowtryski jakkolwiek by to nazwac ,wtryski zostaly na miejscu ,mialem poważną awarie i nie możemy teraz dojść do ładu ,maszyna kopci i jest słabsza a po wymianie samych wtryskow i turba jest jeszcze gorzej ,maszyna wczesniej nawet nie zająkła podczas pracy a teraz można ją łatwo zadusić i kopci jak smok ,pod obciążeniem na czarno jakby nie dostawala paliwa.

Re: Wtryski

PostWysłany: 07 Maj 2014 10:44
przez Coval
Pompowtryskiwacze to UIS lub PDE, Ty masz system UPS, inaczej zwany PLD, więc pompowtryskiwaczami tego nie można nazwać. :wink:

Odnośnie czarnej chmury, w przypadku motoru z turbo, uszkodzenie czujnika doładowania(tymbardziej brak ciśnienia doładowania),poluzowana opaska od przewodu doładowania, pęknięty przewód doładowania(tymbardziej jak spadł) lub IC, a nawet zanieczyszczony filtr powietrza jest w stanie przyczynić się do tego. Więc musisz wszystko sprawdzić.

Może ktoś szmatę włożył w dolot podczas demontażu turbo...

Co do wtryskiwaczy, chyba że wymagają adaptacji... Pompki napewno włożone prawidłowo?

Wtryski

PostWysłany: 07 Maj 2014 16:34
przez ksieciunio
napisz moze co sie stalo z silnikiem, ze piszesz o powaznej awarii

Wtryski

PostWysłany: 07 Maj 2014 17:30
przez korba71
Napisze wieczorem ,pompy sprawdzone okazalo sie ze podają za dużą dawke paliwa ,800 zl regeneracja jednej ,mam nadzieje ze to pomoże,naprawa dobija juz do 10000 zl .

Wtryski

PostWysłany: 07 Maj 2014 18:57
przez mechanior
Wiem, że to nie jest pocieszające ale 10.000 w takim silniku to drobne wydatki, czy to wtryski elektroniczne?
Dziwne że nagle podają za dużą dawkę skoro poprzednio w miarę działało... nie?

Wtryski

PostWysłany: 07 Maj 2014 19:45
przez korba71
Wlaśnie ,stalo sie to po tym jak rozj.. mi tą tuleje ,chlopaki wymienili tuleje tloki pierscienie ,glowica byla sprawdzana i szlifowana ,po zmontowaniu kopci i schodzi z obrotow pod obciążeniem ,wsadzilem inna turbine ,nie pomogło, zregenerowali turbine i same wtryskiwacze i dwa razy gorzej ,przełożyliśmy pompy ze starego silnika (mamy identyczny uszkodzony) znaczaca poprawa mocy i odrobine mniej kopci .Moje poszly do pompiarza ,i pytanie czy to pomoże ,regeneracja prawie 5 tys, nowe 1300 za sztuke. zostaje tylko servis i laptop ,rozp...mnie ta sytuacja ,mialem extra sprzet a mam dziada.

Wtryski

PostWysłany: 07 Maj 2014 22:07
przez Coval
Spokojnie. Jak wkładasz pompki? Opisz dokładnie.

Wtryski

PostWysłany: 07 Maj 2014 22:25
przez medyk00
Jakie cisnienie otwarcia wtrysku :?:
Pomki maja 4 cyfrowy trim .

Wtryski

PostWysłany: 07 Maj 2014 23:03
przez korba71
Jutro spisze numery ,niestety nie mam pojecia jakie cisnienie ,pompiarz zadzwonil i powiedzial ze daja zbyt dużą dawke paliwa ,my myśleliśmy wrecz odwrotnie ,że podaje zbyt małą i nie może przepchnąć przez zregenerowane wtryski stad ta slabość.Nie wiem jak wkladali pompki ja byłem na dole i wyciągałem ze starego silnika ,tam nie ma żadnej regulacji porozkrecałem puknąłem delikatnie i wyszly ,to taki cylinder z uszczelniaczami nie ma innego sposobu zamocowania tak sadze .

Wtryski

PostWysłany: 08 Maj 2014 00:36
przez Coval
Zbyt duża dawka paliwa w UPS? Przecież pompka pracuje ze stałą charakterystyką wymuszoną przez krzywkę na wale rozrządu. Za dawkę odpowiada cewka znajdująca się w wtryskiwaczu. Jeżeli pompki są przyzwoitym stanie, może być problem z ich ustawieniem(podkładki dystansowe miedzy pompką a korpusem motoru).
Pompowtryskiwacze po montażu wymagają regulacji podobnej bardzo do regulacji luzu zaworowego, tutaj to robimy podnosząc lub opuszczając pompkę, o ile jest takie rozwiązanie w tym motorze(domyślam się), bo motor takowy widziałem , ale jeszcze nie miałem okazji przy nim grzebać...

Re: Wtryski

PostWysłany: 08 Maj 2014 01:09
przez medyk00
Pomka sterowana elektronicznie przez ecu rurka I zwykly wtrysk bezprzelewowy do pompki ida dwa przewody .

Wtryski

PostWysłany: 08 Maj 2014 01:23
przez mechanior
Pompki sterowane?? Na grzyba im 4 rodzaje wtrysku?
Rozumiem mechaniczny, elektroniczny niby-pompo-wtrysk i CommonRail, po grzyba im jeszcze sterowane pompki?