Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

10 Kwi 2012 23:58

Marka i model maszyny: VOLVO EC 240
Rok produkcji: 2007

wyświetla się kontrolka i błąd NISKIE CIŚNIENIE PALIWA, silnik gaśnie sporadycznie (kilka razy dziennie, niezależnie od obrotów i obciążenia) maszyna odpala idealnie, operator nie zauważył spadku mocy przy pracy, usterka wystąpiła po wymianie filtrów paliwa (jakieś 10 rbh po wymianie), kolejna wymiana nic nie zmieniła, serwis stwierdził konieczność wymiany wtryskiwaczy (to system CR Deutza z dwoma sekcjami tłoczącymi jako pompą wysokiego ciśnienia)
diagnostyka polegał jedynie na podpięciu komputera, nie przeprowadzono pomiaru ciśnienia na listwie CR, nie wykonano miareczkowania przelewów z wtrysków
może ktoś z kolegów orientuje się czy:
po wymianie wtryskiwaczy trzeba przeprowadzać jakieś operacje na komputerze maszyny (aktualizację oprogramowania, wczytywanie nowych komponentów itp)?
jakie ciśnienie powinno być na listwie CR?
jakie wtryskiwacze (nr BOSCH/DEUTZ) są stosowane w tej aplikacji?
co jeszcze mogło ulec uszkodzeniu wywołując opisane objawy: czujnik ciśnienia listwy, zawór regulujący ciśnienie, pompa wysokiego ciśnienia, pompa wstępna? inne sugestie?

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

11 Kwi 2012 08:55

powietrze w układzie

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

24 Kwi 2012 20:49

po wymianie wtryskiwaczy na zregenerowane (autoryzowany serwis BOSCH) jest jeszcze gorzej, maszyna dymi na biało, jest słaba
serwis VOLVO stwierdził konieczność wymiany jakiegoś czujnika i zaworu EGR, twierdzą również że wtryskiwacze regenerowane są nieprawidłowo ustawione (nie do tego silnika), zamontowali swoje, dymienie trochę zmalało, ponoć wystarczy jeszcze wyregulować tylko zawory i będzie OK
ciekawe że maszyna po zaistnieniu pierwszej usterki nie dymiła, pojawiał się tylko komunikat o ciśnieniu paliwa i polecenie zgaszenia silnika...

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

25 Kwi 2012 22:05

a jakie ciśnienie na szynie było na wolnych obrotach i jakie obciążenie?

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

25 Kwi 2012 22:10

ciśnienia nie zmierzyłem, wglądu w odczyty diagnostyczne też nie miałem...

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

25 Kwi 2012 22:20

bardzo jestem ciekawy co wyjdzie i jeszcze ten EGR

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

25 Kwi 2012 22:39

Mam pytanko w kwesti tej szyny? czy w silnikach na pompo wtryskach jest taka szyna? (słyszałem ze jest w silnikach CR) pracuje na volvo ec210 silnik deutz na pompo wtryskach, koledze w blizniaczej maszynie korbowód wybił dziure w silniku, kupili silnik po remoncie po zamontowaniu wywala błedy i kopci, zmienili pompowtryski ze starego silnika ale nic to nie pomogło, maszyna ma siłe, własnie pytałem kiedyś o kalibracje w volvo.

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

25 Kwi 2012 23:21

210tki mają pompy jednosekcyjne i wtryski to tak jakby pompowtrysk ale nie w jednej obudowie czyli rozłożony na część tłocząca i wtrysk, też są sterowane elektrycznie więc należałoby przeprowadzić diagnostykę, problem może tkwić w jakimś czujniku
nie wiem ile w tym prawdy ale niektóre komponenty układu wymagają ponoć "wgrania" czy kalibracji do pracy w danej maszynie

z drugiej strony od zaprzyjaźnionego mechanika z nieautoryzowanego serwisu mam informacje że przy wymianie wtryskiwaczy CR w 290 tkach nie trzeba wykonywać żadnych operacji komputerem...

sam jestem ciekaw jak się sprawa potoczy
maszyna wróci prędzej czy później "do domu" a ja mam nowy interface CATa (CAT COMM. ADAPTER III) który obsługuje wszystkie możliwe protokoły komunikacji (dzisiaj dostałem), dzięki uprzejmości kilku kolegów z KOPACZKI mam już nawet schemat połączeń wtyczki diagnostycznej - rozpracuję skurw*ela...

powiedzcie mi jeszcze tylko czy to prawda że są dwa programy do VOLVO: VCADS do diagnostyki i PTT do kalibracji i flashowania?

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

26 Kwi 2012 07:14

w 210 pompki do dopisania jakie błedy to podstawa
vcads i ptt to samo

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

26 Kwi 2012 23:42

po wymianie wtryskiwaczy na przywiezione przez serwis nie było żadnych zmian, po wymianie czujnika ciśnienia (nie wiem którego)
dalej bez zmian...
przyczyna dymienia okazał się tłumik... wypełniony mieszaniną oleju i paliwa :wall:
po wyczyszczeniu tłumika dymienie ustało całkowicie ale komunikat o awarii i konieczności natychmiastowego wyłączenia silnika pojawia się nadal zaraz po obciążeniu maszyny pracą...

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

27 Kwi 2012 00:55

Kupić nową i po problemie. :mrgreen:

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

27 Kwi 2012 08:17

niby śmieszne ale dla klienta którego bardzo dobrze znam, cała sytuacja owocuje na tą chwilę stratą ponad 40 tyś złotych na naprawie i przestoju maszyny, jak widać posiadanie dostępu do komputera diagnostycznego nie jest w stanie załatwić wszystkiego...

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

27 Kwi 2012 09:08

a wszyscy na te wtryski :crazy:

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

27 Kwi 2012 23:20

po następnej wizycie stwierdzili konieczność wymiany pomp wysokiego ciśnienia... ciekawe na czym się to skończy?
dadzą nowy silnik ?!?

chętnie bym zabrał kogoś kto ma interfejs VOLVO i doświadczenie w posługiwaniu się nim aby w końcu utrzeć nosa mądralom...

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

28 Kwi 2012 01:36

a to nie silnik tylko uszkodzona uszczelka z 20gr wtedy bedzie wesolo :lol: :lol: :lol:
narazie wtryski czujnik cicisniena na szynie
zobaczymy co dalej ale czy ktos naprawde sprawdził uklad paliwowy

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

28 Kwi 2012 09:10

no ja też podejrzewam jakąś pierdołę za kilka złotych
nie wiem czy w końcu zostało zmierzone fizycznie ciśnienie na szynie (pewnie nie bo przecież jest komputer, nikt nie bierze pod uwagę że mogą powstawać przekłamania :crazy: )
wystarczy że uszkodzony jest czujnik ciśnienia lub zawór zrzutowy...

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

28 Kwi 2012 21:35

mechanior napisał(a):na tą chwilę stratą ponad 40 tyś złotych

To mnóstwo pieniędzy, za ta kwote mozna by było kupić silnik w dobrym stanie, rzeczywiście można sie wkurwi..., jesli ktos podejmuje sie naprawy to chyba nie mozna sobie wymieniać co popadnie i za wszystko kasowac, jeśli to rzeczywiscie pierdołka bedzie, to jak moze wyglądac i czy w ogóle jest mozliwy zwrot kosztów błednego zdiagnozowania i napraw sprawnych czesci?

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

28 Kwi 2012 22:26

teraz tylko bedziemy gdybac dopuki nie bedzimy wiedziec jaki dokładnie błąd lub błedy
dokladnie w jakim momencie występuje objaw i jak go interpretuje ecu jakie cisnienie jakie obciążenie silnika itp.
to obserwując mozna coś powiedzieć a teraz :faja:
serwis volvo chyba niezbyt ma ochotę robic cokolwiek jak chcialem aby wymontowali skrzynie biegów z ładowarki według cennika to to nie chcieli a ze zwrotem kasy to jestem ogromnie ciekaw co wyjdzie skoro po wymianie elementów nadal jest to samo :D

Re: EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

02 Maj 2012 22:42

a czy było sprawdzane działanie samego ECU?

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

02 Maj 2012 22:51

a jak? skoro nic nie wyszło w diagnostyce komputerowej albo nie zostały prawidłowo zinterpretowane komunikaty diagnostyczne....
czekam na dalszy rozwój wypadków, każda sugestia jest mile widziana...
Wyślij odpowiedź