Fendt 718 S4 hałas układu kierowniczego .
Wysłany: 18 Lut 2022 20:19
Witam
Zwracam się do Was z pomocą w zdiagnozowaniu problemu w moim ciągniku Fendt 718 S4 .
https://www.youtube.com/watch?v=ei4B8ez ... %C5%82VRil
Ten irytujący dla mnie hałas powstaje przy jakimkolwiek ruchu kierownicą i narasta wraz ze wzrostem temperatury oleju (50-60 C )
W mniejszym stopniu ale nie tak głośnym powstaje także podczas pracy zaworów wyjściowych hydrauliki czy EHR .
Kiedy odebrałem nowy ciągnik który pracował na oleju hydraulicznym fabrycznym tego problemu nie było ,uwidocznił się on
dopiero po wymianie oleju po 50 mth (obecnie ciągnik ma około 600 mth ) . Układ zalany jest firmowym olejem (podobno Castrol) klasy 10W40 .
Oczywiście serwis dokonywał pomiaru ciśnień po których stwierdził cytując . " układ hydrauliczny został gruntownie sprawdzony i nie stwierdzono nieprawidłowości w działaniu ciągnika, która w jakikolwiek sposób odbiegałyby od normy "
Teraz nachodzi pytanie czy serwis mnie po prostu zbył tłumacząc się prawidłowym pomiarem ciśnień czy nie widzą jak rozwiązać ten problem . Dodam że w sprawdzałem czy ten hałas występuje w innym ciągniku tego samego modelu lub w innych modelach i tego hałasu nie ma lub jest minimalny praktycznie nie słyszalny .
Układ wspomagania w tym ciągniku jest bardzo skomplikowany , Posiada on trzy obwody układu kierowniczego .
-Pierwszy i najważniejszy jest zasilany z pompy LS po przez pilota z zaworu na pompie LS a następnie do głównego bloku
zaworowego z zaworem priorytetowym a następnie daje sygnał na orbitrol .
-Drugi obwód jest zasilany z pompy wspomagającej (Axuality Pomp zwykła zębata ) i przełącza się na nią kiedy w pompie LS "zabraknie oleju"
-Trzeci obwód jest to pompa awaryjna która przełącza się kiedy silnik nie pracuje -holowanie .
Zrobiłem na szybko takie doświadczenie . Założyłem na jeden parze wyjść hydraulicznych bajpas z węża i w komputerze otworzyłem nieskończony przepływ oleju na 80-100 % Efektem tego było to że pompa LS zużywała większość oleju na przelew przez zawór hydrauliczny a układ wspomagania kierownicy przełączył się na pompę wspomagająca (axuality pomp ) co skutkowało brakiem hałasu podczas kręcenia kierownicą .
Wydaje mi się że hałas wydobywa się pod kabiną w pobliżu pompy LS wraz z zaworem oraz amortyzatorem hydraulicznym .
Bardzo proszę o pomoc w zweryfikowaniu przyczyny tego hałasu .
Hałas ten bardzo mnie irytuję i nie powinien on występować w tej klasie ciągnika .
Jestem zdesperowany i skłonny nawet do przeróbki układu na tradycyjny lub "oszukania" go tak aby układ pracował tylko na tej drugiej pompie wspomagającej skoro na wymuszeniu jej pracy nie wydobywały się te hałasy .
W linku do dysku Google przesyłam schematy układu wspomagania oraz opisem zależności pracy układu .
https://drive.google.com/file/d/118uSq6 ... sp=sharing
Zwracam się do Was z pomocą w zdiagnozowaniu problemu w moim ciągniku Fendt 718 S4 .
https://www.youtube.com/watch?v=ei4B8ez ... %C5%82VRil
Ten irytujący dla mnie hałas powstaje przy jakimkolwiek ruchu kierownicą i narasta wraz ze wzrostem temperatury oleju (50-60 C )
W mniejszym stopniu ale nie tak głośnym powstaje także podczas pracy zaworów wyjściowych hydrauliki czy EHR .
Kiedy odebrałem nowy ciągnik który pracował na oleju hydraulicznym fabrycznym tego problemu nie było ,uwidocznił się on
dopiero po wymianie oleju po 50 mth (obecnie ciągnik ma około 600 mth ) . Układ zalany jest firmowym olejem (podobno Castrol) klasy 10W40 .
Oczywiście serwis dokonywał pomiaru ciśnień po których stwierdził cytując . " układ hydrauliczny został gruntownie sprawdzony i nie stwierdzono nieprawidłowości w działaniu ciągnika, która w jakikolwiek sposób odbiegałyby od normy "
Teraz nachodzi pytanie czy serwis mnie po prostu zbył tłumacząc się prawidłowym pomiarem ciśnień czy nie widzą jak rozwiązać ten problem . Dodam że w sprawdzałem czy ten hałas występuje w innym ciągniku tego samego modelu lub w innych modelach i tego hałasu nie ma lub jest minimalny praktycznie nie słyszalny .
Układ wspomagania w tym ciągniku jest bardzo skomplikowany , Posiada on trzy obwody układu kierowniczego .
-Pierwszy i najważniejszy jest zasilany z pompy LS po przez pilota z zaworu na pompie LS a następnie do głównego bloku
zaworowego z zaworem priorytetowym a następnie daje sygnał na orbitrol .
-Drugi obwód jest zasilany z pompy wspomagającej (Axuality Pomp zwykła zębata ) i przełącza się na nią kiedy w pompie LS "zabraknie oleju"
-Trzeci obwód jest to pompa awaryjna która przełącza się kiedy silnik nie pracuje -holowanie .
Zrobiłem na szybko takie doświadczenie . Założyłem na jeden parze wyjść hydraulicznych bajpas z węża i w komputerze otworzyłem nieskończony przepływ oleju na 80-100 % Efektem tego było to że pompa LS zużywała większość oleju na przelew przez zawór hydrauliczny a układ wspomagania kierownicy przełączył się na pompę wspomagająca (axuality pomp ) co skutkowało brakiem hałasu podczas kręcenia kierownicą .
Wydaje mi się że hałas wydobywa się pod kabiną w pobliżu pompy LS wraz z zaworem oraz amortyzatorem hydraulicznym .
Bardzo proszę o pomoc w zweryfikowaniu przyczyny tego hałasu .
Hałas ten bardzo mnie irytuję i nie powinien on występować w tej klasie ciągnika .
Jestem zdesperowany i skłonny nawet do przeróbki układu na tradycyjny lub "oszukania" go tak aby układ pracował tylko na tej drugiej pompie wspomagającej skoro na wymuszeniu jej pracy nie wydobywały się te hałasy .
W linku do dysku Google przesyłam schematy układu wspomagania oraz opisem zależności pracy układu .
https://drive.google.com/file/d/118uSq6 ... sp=sharing