wibako

Czy moge jeździć koparką kołową na prawojazdy T?

O czym tylko chcecie :).

Moderatorzy: peckiel, Dj_Francuz

Czy moge jeździć koparką kołową na prawojazdy T?

Postprzez iimichalii87425 » 25 Sty 2010 13:12

Witam mam pytanie. Będę robił uprawnienia na koparko ładowarkę i koparkę jedno-naczyniową. Wiem ze na koparko ładowarkę wystarczy prawo jazdy kategorii "B" a słyszałem ze na koparkę jest potrzebne "C". A ja mam prawo jazdy kategorii "b" i "T". I czy będę mógł poruszać się po drodze koparką jeżeli posiadam prawo jazdy kategorii "T"?? Bo na kursie jak kiedyś robiłem prawko na ciągnik to mi powiedzieli ze będę mógł poruszać się maszynami wolnobieżnymi po ulicy. Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź. Jestem nowy Wiec wybaczcie jak z czymś wyskoczę. :wink:
Ostatnio edytowany przez iimichalii87425, 03 Lut 2010 15:40, edytowano w sumie 1 raz

iimichalii87425
Fizol

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 25 Sty 2010 13:01
  • Miejscowość: Elbląg

Reklama

simmet

Postprzez lordkubus » 25 Sty 2010 13:23

koparka raczej sie zalicza do pojazdow wolnobieznych wiec bedziesz mogl smigac

Awatar użytkownika
lordkubus
Fachoperator

  • Posty: 691
  • Rejestracja: 12 Paź 2007 19:43
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 5

Postprzez iimichalii87425 » 25 Sty 2010 13:28

Tylko czy na pewno?? :?:

iimichalii87425
Fizol

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 25 Sty 2010 13:01
  • Miejscowość: Elbląg

Postprzez Andrexxxx » 25 Sty 2010 13:40

Pewne jak w banku :!:
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż przyszedł jeden który o tym nie wiedział..i to zrobił.

http://www.sp2kfl.org/

.

Awatar użytkownika
Andrexxxx
Operator

  • Posty: 357
  • Rejestracja: 02 Sty 2008 16:25
  • Miejscowość: Kujawsko-Pomorskie

Postprzez lordkubus » 25 Sty 2010 23:45

a myslisz ze u nas mundurowi wiedza o co chodzi mnie co zawsze zatrzymaja nie mam oc od tej maszyny ktora wlasnie jade i nigdy sie nie skapneli pomimo ze np. jechalem manitou a pokazalem oc od jcb :P

Awatar użytkownika
lordkubus
Fachoperator

  • Posty: 691
  • Rejestracja: 12 Paź 2007 19:43
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 5

Postprzez Grzegorz Śląsk » 02 Lut 2010 22:58

Możesz jeździć i na "T" i na "B" zaznaczam w przypadku kolizji jesteś zawsze winny ponieważ to ty jesteś pojazdem uprzywilejowanym i ty masz zwrócić należytą uwage na wszystko co w koło- sytuacje sporne to takie w których winna bez rozstrzygania jest nie twoja. Obowiazkowo OC na pojazdy wolno bieżne- u mnie za brak tego papierka holowanie albo kupe problemów chyba że szef kochany i z przysłowiowym koniakiem wpadnie <czytaj pieniądze> koszt oc żaden jakieś 200 złotych ale brak to problem.
Ostatnio edytowany przez Grzegorz Śląsk, 03 Lut 2010 15:41, edytowano w sumie 1 raz
Ciągle za nisko sięgam, mimo nowych zębów ciężki temat do zgryzienia...

Grzegorz Śląsk
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 02 Lut 2010 22:46
  • Miejscowość: Jaworzno

Postprzez serwusss » 02 Lut 2010 23:10

Kolego Grzegorz Ślask dlaczego zawsze winny?? Operator koparki czy innej maszyny budowlanej jest takim samym uzytkownikiem drogi jak kazdy kierowca samochodu osobowego, wiec nie wiem czemu zawsze mialby byc winny?? W przypadku kolizji i tak nie liczy sie ani staz posiadania prawa jazdy ani wiek tylko to co bylo na drodze, kto mial pierwszenstwo "zielone" itd. Trzeba wiec zawsze oc i prawko ze soba uprawnienie na drodze nie sa potrzebne bo tylko jedziesz a nie pracujesz. Jechac moze kazdy
Ostatnio edytowany przez serwusss, 03 Lut 2010 15:42, edytowano w sumie 1 raz

serwusss
Młodszy operator

  • Posty: 175
  • Rejestracja: 30 Maj 2009 20:33
  • Miejscowość: Pabianice

Postprzez kysa » 03 Lut 2010 18:27

Koparka to nie karetka, nie jest pojazdem uprzywilejowanym!!!

Awatar użytkownika
kysa
Operator

Maszyna: Liebherr 954b

Firma: kamieniołom


Postprzez Grzegorz Śląsk » 03 Lut 2010 23:31

tak owszem nie uprzywilejowany ale nie do konca spełniający normy pojazdu do poruszania się po drogach publicznych <waga,wzrost,szerokość>. Kolego "serwusss" ja wskazałem panujące zwyczaje w mieści w ktorym ja mieszkam, a kołówka swego czasu jeżdziłem lat 5 po całym śląsku i uwierz w 2 przypadkach które miałęm usłyszałem zdanie "to pan porusza się pojazdem gabarytowym i pan musi zachować szczególna ostrożność" Weź pod uwage że jadąc 22 tonową kołówka jedziesz sam a nie jak wiekszość kierowców w towarzystwie kogoś- w przypadku poszukiwania świadka zdarzenia już masz problem. Reasumując nie proszę odbierać posta jako stwierdzenie że zawsze jest wina operatora lecz nawet jak nie jest to i tak ma problem.

Do "kysa" nie krzykaj mi tu wykrzyknikami a jak byś wiedział jaki konsensus odpowiedzi nie wychylił byś się z trafną uwagą o pojeżdzie uprzywilejowanym.
Koparka nie jest pojazdem uprzywilejowanym tylko ponadnormatywnym i nie do konca mimo świateł koguta itp spełniającym wymogi pojazdów poruszających się po drogach.
Ciągle za nisko sięgam, mimo nowych zębów ciężki temat do zgryzienia...

Grzegorz Śląsk
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 02 Lut 2010 22:46
  • Miejscowość: Jaworzno

Postprzez radix » 04 Lut 2010 00:46

Grzegorz Śląsk napisał(a):Koparka nie jest pojazdem uprzywilejowanym tylko ponadnormatywnym i nie do konca mimo świateł koguta itp spełniającym wymogi pojazdów poruszających się po drogach.


A możesz powiedzieć jakich to wymogów nie spełnia żeby nie mogła poruszać się po drogach?
Ponadto myslisz pojęcia - nie wszystkie koparki są ponadnormatywne tak jak Ty piszesz - bo gdyby takie były to za każdym razem operatorzy albo właściciele tych koparek musieliby występować o zezwolenie na przejazd pojazdów ponadnormatywnych

Przejazd pojazdu ponadnormatywnego, którego wymiary, masa lub nacisk osi przekracza wartości dopuszczalne wymaga uzyskania zezwolenia. W przypadku przejazdów w granicach państwa zezwolenia takie wydają Oddziały GDDKiA. Zezwolenia takie wydawane są jedynie w przypadku, gdy ładunek jest niepodzielny i brak jest możliwości jego przewozu innymi środkami transportu (kolej, transport wodny) oraz, gdy warunki techniczne dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich umożliwiają wyznaczenie trasy przejazdu. Przewoźnik występuje – co najmniej na 14 dni przed planowanym terminem przejazdu – z wnioskiem, w którym podane są informacje dotyczące miejsca rozpoczęcia i zakończenia transportu, zestawie pojazdów oraz ładunku. Na jego podstawie ustalana jest trasa przejazdu i wydawane zezwolenie na przejazd z podaniem trasy oraz terminu przewozu. Równocześnie naliczana jest opłata za przejazd pojazdu ponadnormatywnego oraz za wyznaczenie trasy. Dodatkowo określane są warunki przewozu, np.: pilotaż, pilotaż policji, zabezpieczenie linii napowietrznych, uzgodnienia z PKP przejazdu przez skrzyżowania z liniami kolejowymi, itp.

Awatar użytkownika
radix
Pomocnik operatora

  • Posty: 89
  • Rejestracja: 08 Kwi 2008 22:49
  • Miejscowość: Wlkp

Maszyna: NH LB110B ; Kramer 480, Kramer 312SE


Postprzez dawidg2 » 04 Lut 2010 01:43

Przy małych kołówkach może się nie czepiają ale taka 22 tonowa to już trochę przekracza nacisk na osie. Ale w wymiarach się mieści 2,55 szer i 4m wysoko (chyba że ktoś nieumiejętnie złoży ramię do transportu).

A czy przypadkiem nie jest tak że można jechać na światłach ostrzegawczych do 3m szer bez zezwolenia?

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 41 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej