wibako

Niemiecka terenówka jaką polecacie?

O czym tylko chcecie :).

Moderatorzy: peckiel, Dj_Francuz

Niemiecka terenówka jaką polecacie?

Postprzez tomec » 21 Cze 2009 14:10

witam

potrzebuje do 40 tyś terenówkę, która bedzie paliła gazu do 12 litrów, automat, rocznik od 2000, bo deasel duzo pali a chodzi zeby mało palil i sie nadawal troche po zwirówkach i przewaznie po asfalcie, mam na oku niemiecką terenówke Mercedes ML co wy na to? bo musi byc niemiecka, Opel odpada, chcialbym japonska RAV4 ale mały bagaznik ma, a potrzebuje zeby cos tam troche weszlo, prosilbym co sadzicie na temat swoich autach i ile pala?

Awatar użytkownika
tomec
Fachoperator

  • Posty: 936
  • Rejestracja: 20 Kwi 2007 19:16
  • Miejscowość: Ye2bne

Reklama

simmet

Postprzez gorowskim » 21 Cze 2009 14:58

Niemieckie terenówki są do dupy, ML to luksusowa, podniesiona limuzyna a nie terenówka, nie ma tam ani reduktora ani porządnych blokad. Z mojego doświadczenia polecam ci NISSANA Patrola. To sprzęt nie do zaje..ania, porządna ramowa konstrukcja, porządne blokady i dyfry. Za 40 000 spokojnie kupisz rocznik od 2001 wzwyż. A jeśli chcesz żeby ci zostało coś w kieszeni to możesz kupić Hyundaia Gallopera. To sprzęt zrobiony na bazie Mitsu Pajero, terenówka pełną gębą. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez gorowskim, 22 Cze 2009 21:10, edytowano w sumie 1 raz

gorowskim
Fizol

  • Posty: 36
  • Rejestracja: 23 Cze 2008 00:13
  • Miejscowość: Skarżysko

Postprzez bazi » 21 Cze 2009 16:48

gorowskim napisał(a):Niemieckie terenówki są do dupy, ML to luksusowa, podniesiona limuzyna a nie terenówka, nie ma tam ani reduktora Ani porządnych blokad. Z mojego doświadczenia polecam ci NISSANA Patrola. To sprzęt nie do zaje..ania, porządna ramowa konstrukcja, porządne blokady i dyfry. Za 40 000 spokojnie kupisz rocznik od 2001 wzwyż. A jeśli chcesz żeby ci zostało coś w kieszeni to możesz kupić Hyundaia Gallopera. To sprzęt zrobiony na bazie Mitsu Pajero, terenówka pełną gębą. Pozdrawiam.


Po pierwsze na tym forum sie nie przeklina

Po drugie nie pisz bzdur jak nie masz pojecia

Nadwozie pierwszego ML jest oparte na klasycznej ramie, ale niestety nie posiada reduktora ani blokad ktorych funkcje przejął system 4-ETS wykorzystujący system hamulcowy do zapewnienia trakcji. Auto takie sprawnie radzi sobie juz w terenie a na szosie zapewnia wysoki komfort jazdy, czego nie mozna powiedziec o Pajero czy Land Cruiserze ktore na asfalcie prowadza sie jak drewutniaki. Dla kolegi tomeca ,jak napisal, sprawność terenowa ma drugorzędne znaczenie. Do MLa za ok 15 tysi mozna sobie bylo sprawic juz pakiet OffRoad-Pro z reduktorem i pełnymi blokadami z prawdziwego zdarzenia, ktore w polaczeniu z odpowiednimi oponami czynily z MLa prawdziwa terenówke. A za kolejne 10 tysi pneumatyczne zawieszenie z regulacją przeswitu. Jezeli ML to polecam model 320 CDI. Pozdrawiam

bazi
Operator

  • Posty: 277
  • Rejestracja: 25 Paź 2006 20:14
  • Miejscowość: W-wa

do bazi'ego

Postprzez gorowskim » 21 Cze 2009 17:37

Po pierwsze pokaż mi gdzie ja użyłem przekleństwa?!
Po drugie skoro nie masz pojęcia o samochodach terenowych to nie zabieraj głosu! Każdy znawca tematu off-roadu mnie poprze! Owszem ML jest zbudowany na ramie, ale nie miał i nie ma! żadnych mechanicznych blokad tylko jak napisałeś, właśnie jakieś elektroniczne cuda! A elektronika jest potrzebna w terenie tylko chłopcom którzy mają kompleks małego siusiaka i chcą pokazać że umieją wjechać w błoto. Żadna elektronika nigdy nie dorówna prostym mechanicznym blokadom. I skoro nie jeździłeś Pajero ani Land Cruiserem to po cholerę piszesz że prowadzą się jak drewutniaki? Land Cruiser jest bardzo wygodnym samochodem! I na asfalcie i poza nim! A ML nadaje się tylko na asfalt. SAm wypychałęm ML'a z 70cm zaspy śniegu i jakoś elektronika mu nie pomogłą! A poza tym powodzenia w szukaniu ML'a 320 CDI :D:D:D kolega który szuka samochodu ma 40 000zl do wydania, co starczy mu tylko i wyłącznie na model W163 a tam nie występował silnik 320CDI, tylko 270CDI-170KM i 400CDI-250KM. 320CDI wychodził dopiero w modelu W164 czyli od roku 2005.
Każdy głupek umie skopiować tekst z internetu a potem wkleić do posta, więc skoro się nie znasz to nie mieszaj!

gorowskim
Fizol

  • Posty: 36
  • Rejestracja: 23 Cze 2008 00:13
  • Miejscowość: Skarżysko

Postprzez DONOTI » 21 Cze 2009 18:08

ML faktycznie nadaje sie wyłacznie do koscioła, a samochodem terenowym z prawdziwego zdarzenia jest wyłacznie NISSAN PATROL.

DONOTI
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 31 Sie 2008 20:21
  • Miejscowość: Tarnowskie Gory

Postprzez mietek » 21 Cze 2009 18:30

tomec, ja w tym wszystkim tylko jednego nie rozumie po ci gaz jak maszyny sa na ON a spalanie dajesz sobie w koszty :P
" ...bycie operatorem to nie zawód to sposób na życie... "

Awatar użytkownika
mietek
Fachoperator

  • Posty: 1005
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 15:14
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 4

Maszyna: Caterpillar 325C
Caterpillar M315
Volvo EC 240 BNLC


Postprzez yamah » 21 Cze 2009 19:39

Po drugie skoro nie masz pojęcia o samochodach terenowych to nie zabieraj głosu! Każdy znawca tematu off-roadu mnie poprze! Owszem ML jest zbudowany na ramie, ale nie miał i nie ma! żadnych mechanicznych blokad tylko jak napisałeś, właśnie jakieś elektroniczne cuda! A elektronika jest potrzebna w terenie tylko chłopcom którzy mają kompleks małego siusiaka i chcą pokazać że umieją wjechać w błoto. Żadna elektronika nigdy nie dorówna prostym mechanicznym blokadom. I skoro nie jeździłeś Pajero ani Land Cruiserem to po cholerę piszesz że prowadzą się jak drewutniaki?
Brawo :!: Nic dodać nic ująć :!: A spalanie to 10-11 ON -nie mylić w terenie.
ŻYCIE BEZ MARZEŃ JEST NIC NIE WARTE--DLATEGO NALEŻY JE SPEŁNIAĆ

Awatar użytkownika
yamah
Młodszy operator

  • Posty: 151
  • Rejestracja: 21 Lut 2009 21:40
  • Miejscowość: Ostrowiec

Re: do bazi'ego

Postprzez bazi » 21 Cze 2009 19:56

gorowskim napisał(a):Po pierwsze pokaż mi gdzie ja użyłem przekleństwa?!

Prosze uprzejmie
gorowskim napisał(a):(...)Niemieckie terenówki są do dupy,(...)To sprzęt nie do zaje..ania

Na forum przeklenstwo wykropkowane to nadal przeklenstwo i tak jak w realu oznacza brak kultury osobistej

Nie znam Twoich "znawców" off-roadu ale faktów nie przeskoczysz. W MLu masz mechaniczne blokady tylnego i miedzyosiowego dyfra z reduktorem, a funkcje przedniej blokady pelni wlasnie wspomnainy przeze mnie wczesniej system 4-ETS. W pierwszym poscie z wielka pewnoscia napisales ze ich nie ma. Tak trudno przynac sie do bledu?

Nigdy nie prowadzilem Pajero ale Land Cruisera mialem parokrotnie przyjemnosc i podtrzymuje zdanie ze prowadzenie na asfalcie jest mierne. Zreszta wysoko zawieszone auto ze sztywnym tylnym mostem na resorach nie ma prawa prowadzic sie lepiej niz tylko jakoś. To oczywiste. Wygoda a prowadzenie samochodu to dwie rozne sprawy

Jako znawca wiesz ze jazda w terenie to dobre auto + dobry kierowca. Jak sie bardzo chce to mozna Defendera w kałuży zakopac. Jezeli wyciagales kiedys MLa z zaspy to wcale nie swiadczy automatycznie zle o mozliwosciach tego samochodu

Jezeli cytuje jakis text z netu zawsze zaznaczam to w poscie. Mialem kiedys Mercedesa balerona i nadal interesuje sie ta marka. Napisalem to co mi utkwilo w pamieci i to czego dowiedzialem sie z forum tej marki. Pisząc o modelu 320 CDI moglem sie pomylic. Mialem okazje przejechac sie starszym modelem z najmocniejszym dieselem taki mialem na mysli. Jak widac takze nie wiem wszystkiego

Nie zamierzam nikogo przekonywac nad wyzszoscia MLa nad reszta bo oczywiste jest ze Pajero, Patrol itp znacznie lepiej radza sobie w terenie. Są za to gorsze na asfalcie. Wg mnie ML obok Grand Cherokee'go oferuje najlepszy kompromis miedzy jazdą po szosie i poza nią. Takiego auta szuka kolega tomec wiec takie jest moje stanowisko

Pozdrawiam

bazi
Operator

  • Posty: 277
  • Rejestracja: 25 Paź 2006 20:14
  • Miejscowość: W-wa

Postprzez Janusz1978 » 21 Cze 2009 20:42

Panowie po co te klotnie :twisted: .
Te Mercy to sa SUV-y - nadaja sie tylko na asfalt.
Jesli chcesz prawdziwa terenowe to tylko Pic-kup, taki samochod to jest TERENOWA :D .
Ja mam L200 i ani razu mnie nie zawiodla, a siedzialem juz w torfie. Spalanie to od 9l-14l( mialem takie spalanie w sredniej predkosci 130) na 100km, teren podobnie.
Jak zamierzalem kupic sobie czolg na teren to mialem dwa pojazdy do wyboru albo Mitsbishi L200 albo Toyota Hilux- na ta braklo mi funduszy (moja baba by mnie zej... :cry: ).
Niech ci nikt nie pisze ze Navara jest lepsza padaja jak muchy przy tych modelach.
Wiem bo rozmawialem z gosciem co pracuje w Aarslewie- oni maja ich 14 i mowil ze po 20tys km musial wymieniac sprzeglo, a reszta co troche sie psuje.
Kolega ma tez jedna Navare i jedno L200 i namowil mnie na ten drugi i flacha pekla za dobra decyzje :mrgreen:
pzdr
Ostatnio edytowany przez Janusz1978, 22 Cze 2009 21:14, edytowano w sumie 1 raz

Janusz1978
Operator

  • Posty: 331
  • Rejestracja: 23 Sty 2008 00:24
  • Miejscowość: Podkarpacie
  • Pochwały: 1

Postprzez hans » 21 Cze 2009 21:39

z tego co kolega pisze to raczej nie terenowka tylko SUV mu sie widzi. do 40 tys w tych kryteriach to moze byc problem chyba ze cos takiego http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8931909. co do wlasciwosci terenowych to sceptycznie podchodze ale co do wlasciwosci jezdnych i napedu to recze ze jest to jeden z najlepszych napedow na 4 kola na szose i w miare lekki teren
usługi dźwigowe do 100t, transport niskopodwoziowy maszyn.

hans
Młodszy operator

  • Posty: 101
  • Rejestracja: 04 Cze 2008 23:48
  • Miejscowość: Bydgoszcz

Postprzez gorowskim » 21 Cze 2009 22:46

zgadzam się z hansem w 100%! napęd quattro od audi jest jednym z najlepszych na świecie! stały na 4 koła i centralnie blokowany.

gorowskim
Fizol

  • Posty: 36
  • Rejestracja: 23 Cze 2008 00:13
  • Miejscowość: Skarżysko

Postprzez _Dymek_ » 21 Cze 2009 23:29

hans napisał(a):z tego co kolega pisze to raczej nie terenowka tylko SUV mu sie widzi. do 40 tys w tych kryteriach to moze byc problem chyba ze cos takiego http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8931909. co do wlasciwosci terenowych to sceptycznie podchodze ale co do wlasciwosci jezdnych i napedu to recze ze jest to jeden z najlepszych napedow na 4 kola na szose i w miare lekki teren


Człowieku wiesz ile to pali? ok 20 l na 100 przy ekonomicznej jezdzie a jak sie chce przycisnąć to ok 30 l i jeszcze ma podwójna turbinę a tomec szuka czegoś oszczędnego a nie smoka .
Miałem okazję użytkować taki samochód i nie polecam , niby 4x4 a nadaję sie tylko na drogę w terenie sie grzebie jak dziecko w piasku .

PS: Do takich aut sie gazu nie zakłada jeśli o spalanie chodzi to decydując sie na taką Audi to tylko diesel co podnosi koszty zakupu o ok 10tys .

[ Dodano: Nie Cze 21, 2009 11:35 pm ]
Sorry za post pod postem

http://moto.allegro.pl/item657224307_je ... d_zam.html

Tomek idealny samochód dla ciebie z gazem i będzie ok 12-14 l palił , rok 2000 wyposażenie ok i cena też może troszkę zawyżona ale ok .

_Dymek_
Pomocnik operatora

  • Posty: 80
  • Rejestracja: 27 Mar 2009 17:54
  • Miejscowość: Puławy

Postprzez dawidg2 » 22 Cze 2009 00:38

_Dymek_ napisał(a):Człowieku wiesz ile to pali? ok 20 l na 100 przy ekonomicznej jezdzie a jak sie chce przycisnąć to ok 30 l
co to audi tyle spali?? weź przestań zwykłe A6 z 2,5TDI Pali do 10L a w Quattro to pali parę l więcej a nie że 2 razy tyle albo i 3.
_Dymek_ napisał(a):http://moto.allegro.pl/it...imited_zam.html
Tomek idealny samochód dla ciebie z gazem i będzie ok 12-14 l palił , rok 2000 wyposażenie ok i cena też może troszkę zawyżona ale ok .
hmmm przy spokojnej jeździe i nie w terenie chyba

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez _Dymek_ » 22 Cze 2009 12:07

dawidg2 napisał(a):
_Dymek_ napisał(a):Człowieku wiesz ile to pali? ok 20 l na 100 przy ekonomicznej jezdzie a jak sie chce przycisnąć to ok 30 l
co to audi tyle spali?? weź przestań zwykłe A6 z 2,5TDI Pali do 10L a w Quattro to pali parę l więcej a nie że 2 razy tyle albo i 3.
_Dymek_ napisał(a):http://moto.allegro.pl/it...imited_zam.html
Tomek idealny samochód dla ciebie z gazem i będzie ok 12-14 l palił , rok 2000 wyposażenie ok i cena też może troszkę zawyżona ale ok .
hmmm przy spokojnej jeździe i nie w terenie chyba


Wszystko sie zgadza tylko że to Audi ma podwójna turbinę i prawię 300koni więc na pewno będzie paliło ok 20 , znajomy ma takie tylko że z jedna turbiną i pali mu ok 15-16l

_Dymek_
Pomocnik operatora

  • Posty: 80
  • Rejestracja: 27 Mar 2009 17:54
  • Miejscowość: Puławy

Postprzez luppus30 » 22 Cze 2009 17:44

Wypowiadało się tu kilku fachowców, ale żaden nie wspomniał o Mercedesie klasy G który jest terenówką z prawdziwego zdarzenia (moim zdaniem jedną z najlepszych), która poradzi sobie w każdych warunkach
Jeśli chodzi o silnik to polecam jednak diesla, ponieważ w terenie bardziej od koni mechanicznych liczy się wysoki moment obrotowy przy względnie niskich obrotach silnika a tego benzyna Ci nie zagwarantuje poza tym gaz w terenówce jest raczej mało ekonomiczny
Jeśli jednak ma to być auto w bardzo lekki teren typu leśna utwardzona droga albo coś w tym stylu a poza tym będziesz jeździł po asfalcie to polecam jednak Mercedesa ML będziesz miał lepszy komfort jazdy

luppus30
Pomocnik operatora

  • Posty: 73
  • Rejestracja: 01 Gru 2008 22:40
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski

Postprzez gorowskim » 22 Cze 2009 18:09

o mercedesie G tak samo jak o defenderze nikt nie wspomniał bo to klasa sama w sobie i za 40 000 raczej nie kupisz G klasy po 2000r :)

gorowskim
Fizol

  • Posty: 36
  • Rejestracja: 23 Cze 2008 00:13
  • Miejscowość: Skarżysko

Postprzez luppus30 » 22 Cze 2009 18:33

No tak Gelenda z 2000r kosztuje trochę więcej niż 40000zł :lol:
Ale w tej cenie można kupić coś starszego w dobrym stanie

luppus30
Pomocnik operatora

  • Posty: 73
  • Rejestracja: 01 Gru 2008 22:40
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski

Postprzez hans » 22 Cze 2009 18:55

_Dymek_ napisał(a):Człowieku wiesz ile to pali? ok 20 l na 100 przy ekonomicznej jezdzie a jak sie chce przycisnąć to ok 30 l i jeszcze ma podwójna turbinę a tomec szuka czegoś oszczędnego a nie smoka .
Miałem okazję użytkować taki samochód i nie polecam , niby 4x4 a nadaję sie tylko na drogę w terenie sie grzebie jak dziecko w piasku .

PS: Do takich aut sie gazu nie zakłada jeśli o spalanie chodzi to decydując sie na taką Audi to tylko diesel co podnosi koszty zakupu o ok 10tys .


:wink: po pierwsze 2.7 BiT nie pali 20 przy ekonomicznej jezdzie a przy palowaniu po miescie. co do jak to nazwales 4x4 to juz wyzej napisalem ze dobry na droge bo oparty jest ne centralnym mechanizmie roznicowym zamoblokujacym typu torsen. a co do dizli w tych autach to poczytaj sobie w internecie o 2.5 tdi V6 w Audi to zareczam Cie ze wcale to takie tanie nie jest i wcale lepsze od benzyny :idea:

p.s.
jeep dobra propozycja tylko nie niemiecka :idea:

hans
Młodszy operator

  • Posty: 101
  • Rejestracja: 04 Cze 2008 23:48
  • Miejscowość: Bydgoszcz

Postprzez dawidg2 » 22 Cze 2009 19:26

hans napisał(a):autach to poczytaj sobie w internecie o 2.5 tdi V6 w Audi to zareczam Cie ze wcale to takie tanie nie jest
wiem że nie jest tanie i że siadają te silniki ale wszystko zależy jak się go użytkuje mój tata ma ten silnik w swojej A6 więc wiem co nieco. Tylko dałem dla przykładu taki silnik. jeśli to wszystko było dla mnie.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez hans » 22 Cze 2009 19:29

do kolegi cytowanego

hans
Młodszy operator

  • Posty: 101
  • Rejestracja: 04 Cze 2008 23:48
  • Miejscowość: Bydgoszcz

Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 39 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej