Strona 1 z 2

Jazda po drodze publicznej

PostWysłany: 25 Sty 2009 18:06
przez krzysiekv6
Witam kolegów mam takie pytanie czy maszyna musi jechac na tz. "kogucie" po drodze publicznej?

PostWysłany: 25 Sty 2009 18:30
przez tomec
poczytaj sobie tematy, poruszane to bylo, ja mówię że nie bo musi wykonywac pracę na drodze, ale ok a co z koparkami kolowymi? bo tu zawsze mowa byla o kop- lad.....

PostWysłany: 25 Sty 2009 18:43
przez Błaszczak.
generalnie należy włączać koguta podczas pracy ale nigdy nie zaszkodzi włączyć podczas jazdy dla bezpieczeństwa czy to jest koparka czy koparko-ładowarka.

PostWysłany: 25 Sty 2009 22:28
przez xpimpx
Nie ma różnicy czy jest to koparka czy koparkoładowarka- podczas jazdy kogut ma być wyłączony!

PostWysłany: 25 Sty 2009 23:00
przez WojtekP
xpimpx, podaj podstawe prawną do tego przepisu bo każdy interpretuje to jak mu się podoba i Ty widze ze też to gdzieś usłyszales ale nie wiesz gdzie pewnie na budowie mówili.

PostWysłany: 25 Sty 2009 23:55
przez bazi
Nie pamietam dokladnej tresci ale brzmialo to mniej wiecej tak ze wlaczony zolty sygnal ostrzegawczy na drogach publicznych powinny miec pojazdy nietypowe ( w tym ponadgabarytowe) oraz wszelkie pojazdy wykonujące okreslone czynnosci na pasie drogowym do ktorego zaliczamy rowniez pobocze. Koparko - ładowarka jako pojazd wolnobieżny podczas przejazdu nie podlega temu przepizsowi wiec kogut powinna miec wyłączony. A w taryfikatorze jest pozycja - nadużywanie sygnałów ostrzegawczych 100 zł.

PostWysłany: 26 Sty 2009 02:34
przez tomekAro
Widzicie jak to jest w tym kraju.. Mam szwagra w drogówce i na pytanie czy mam z włączonym kogutem jeżdżić po drogach powiedział, że nie mam do tego prawa chyba,że wykonuję jakieś prace na tej drodze. Ok. Nie "migam". Czasem jak muszę pojechać drogą "krajową" to włączam koguta coby TIRy z daleka mnie widziały i przedstawiciele handlowi..
ale.. w ubiegłym tygodniu patrol lokalnej policji zatrzymał mnie na powiatowej drodze za "niemanie włączonego koguta" :woot:
Pan się zapytał dlaczego nie migam.
ja- nie mam prawa jak nie robie :faja:
pan- a gdzie to wyczytałem
ja - szwagier z wrd w-wa mnie pouczył
pan - poproszę dokumenty pojazdu, prawo jazdy oraz uprawnienia
ja - :woot: uprawnienia? już na końcu języka miałem :"nie muszę bo nie robię" ale jakoś się ugryzłem i podałem moje prawko kat"B", ubezpieczenie "OC" kop-ład i uprawnienia na kop-ład
Pan- już takiego nauczyłem jednego! jak jedzie to ma migać, kodeks tak stanowi! a wogóle to pojazd nierejestrowany powinien na lawecie jechać! nie powie mi pan,że tylko kawałek jedzie bo widzę, że maszyna nic nie robiła...

potem się odczepił. bez dodatków.

i o co mu chodziło? jak szukał szybkiej gotówki to mógł ważnośc gaśnicy sprawdzić albo np. klakson :oops: bo jakoś czasem kiepsko działa. no tak. ale dowodu i tak by nie zatrzymał :mrgreen:

pozdrawiam

PostWysłany: 26 Sty 2009 11:50
przez bazi
Policjant moze Cie ukarac najwyzej za brak gasnicy ale za brak jej waznosci moze Cie co najwyzej pouczyć. Tak samo jak diagnosta na przegladzie okresowym. Wydaje sie to absurdalne ale nie ma przepisu ktory by regulował koniecznosc posiadania "waznej" gasnicy. Gasnica ma byc sprawna, a brak waznosci nie wyklucza tej sprawnosci :mrgreen: dziwne ale sprawdzone

PostWysłany: 26 Sty 2009 18:03
przez tomec
wiecie co? a niech was ukarzą, odwołajcie się do sądu grodzkiego i policjant przegra i bedzie potem kontrolowany jak tak zrobi

PostWysłany: 26 Sty 2009 20:49
przez bazi
tomec napisał(a):wiecie co? a niech was ukarzą, odwołajcie się do sądu grodzkiego i policjant przegra i bedzie potem kontrolowany jak tak zrobi


tomec jaki Ty jestes mądry... szkoda tylko ze sam dla siebie. Sluchając Twoich rad mozna sie niezle wkopac. Otóż nasza zgoda na ukaranie nas mandatem przez policjanta jest równoznaczna z przyznaniem sie do winy i zamyka nam droge odwoławczą! Gdy nie zgadzamy sie z opinią policjanta nie powinnismy przyjmowac mandatu. Wtedy policjant sporządza wniosek do sądu grodzkiego, którego wezwanie otrzymujemy pocztą. Śmieszne jest Twoje stwierdzenie - policjant przegra. Policjant nie jest stroną w takiej sprawie! Sąd rozpatruje tylko zasadnosc kary i jej wysokosc a policjant wystepuje w takiej sprawie w charakterze swiadka. Jesli wygrasz sprawę sąd odstąpi od kary a policjant nie poniesie zadnych konsekwencji bo niby dlaczego? Kazdy jest człowiekiem i moze sie mylić. Wlasnie dlatego istnieje instytucja sądu grodzkiego. A Tobie jak zauwazylem cos tam sie wydaje ktos cos Ci powie Ty przekrecisz dodasz swoje i wychodza takie bzdury ze nie wiadomo czy smiac sie czy plakac

PostWysłany: 29 Sty 2009 23:49
przez przemek78
xpimpx napisał(a):Nie ma różnicy czy jest to koparka czy koparkoładowarka- podczas jazdy kogut ma być wyłączony!


Dokladnie jestem tego samego zdania.podczas jazdy kogut wyl , praca wlaczony, robilem uprawnienia w 2007 rok i to akurat mialem pytanie na egzaminie

PostWysłany: 30 Sty 2009 01:22
przez kwak
"Pojazd wykonujący na drodze prace porządkowe, remontowe lub modernizacyjne powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe. Takie sygnały powinien również wysyłać pojazd, który ze względu na konstrukcję, ładunek lub nietypowe zachowanie na drodze może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym. Ponadto pojazd holowany zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu
Powyższe zasady regulują artykuły 31, 54 ustawy Prawo o ruchu drogowym z 20.06.1997r. (Dz. U. z 2005r. Nr 108, poz. 908 - tekst jednolity). Zabronione jest używanie sygnałów błyskowych do innych celów niż wymienione powyżej.

PostWysłany: 30 Sty 2009 20:59
przez Jarewa
kwak napisał(a):" Takie sygnały powinien również wysyłać pojazd, który ze względu na konstrukcję, ładunek lub nietypowe zachowanie na drodze może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym.Zabronione jest używanie sygnałów błyskowych do innych celów niż wymienione powyżej.


Czy twoim zdaniem lemiesz albo zęby z przodu nie stanowią zagrożenia? czy masz zdezaki? Czy widziałeś auto jak potrafi się rozpróć o te własnie elementy? (bo ja widziałem ) i nie zycze nikomu żeby sie spotkał.

Niestety koparko-ładowarka należy do niebezpiecznego srzetu i powinnien mieć właczony kogót według prawa wyżej przez ciebie podanego. Nie spełnia norm bezpieczenstwa na drodze.

PostWysłany: 31 Sty 2009 10:56
przez slawiug
Jarewa, kolego, koparko-ładowarka poruszająca się po drodze publicznej musi mieć założoną osłonę na zęby(ja osobiście u nikogo nie widziałem), a co do koguta to jest normalnym uczestnikiem ruchu więc podczas przemieszczania się nie używa się go (tylko podczas wykonywania czynności na drodze).

PostWysłany: 31 Sty 2009 12:43
przez luppus30
slawiug napisał(a):Jarewa, kolego, koparko-ładowarka poruszająca się po drodze publicznej musi mieć założoną osłonę na zęby(ja osobiście u nikogo nie widziałem)


Witam

Myślę, że w Polskich przepisach niema wymogu używania osłony na zęby dla tego u nikogo jej nie widziałeś
Może to głupie wytłumaczenie, ale w moim mieście "Wodociągi" (państwowa firma rygorystycznie i poważnie podchodząca do przepisów) nie używają osłon na zęby nawet w maszynach nowych, które kupili parę miesięcy temu.
Poruszają się po drogach publicznych z wyłączonym "kogutem"

Przepisy są dość nieprecyzyjne i można je różnie interpretować, bo koparko ładowarka z wzglądu na budowę (przednia łyżka, tylnie ramię) może powodować zagrożenie na drodze a dla kogoś może to być tylko pojazd"wolnobieżny"
Z drugiej strony myślę koparka kołowa powinna poruszać się po drodze na kogucie, bo jej konstrukcja może powodować zagrożenie na drodze z powodu ranienia koperkowego.

Ale to jest tylko takie moje "gdybanie"
Ja mam zawsze włączonego "koguta" i jeszcze nikt się nie doczepił

PostWysłany: 31 Sty 2009 13:22
przez slawiug
luppus30, w przepisach o ruchu drogowym napisane jest , że w pojeździe nie mogą występować ostre krawędzie , a ząb taki właśnie jest a to że nikt tego nie stosuje to inna sprawa (poczytaj kodeks lub DTR). Natomiast odpowiedz mi jakie zagrożenie powoduje ramię koparkowe?

PostWysłany: 31 Sty 2009 14:08
przez luppus30
slawiug jeżeli znasz konkretny przepisz dotyczący konieczności używania osłony zębów przedniej łyżki to podaj go będziemy wszyscy mądrzejsi
W mojej, DTR-ce jest tylko informacja, że w niektórych regionach mona naruszać przepisy nie stosując osłony przedniej łyżki i trzeba się upewnić, że się spełnia przepisy lokalne
Instruktor na kursie na operatora nic nie wie, że trzeba stosować taką osłonę
A w kodeksie też nic nie znalazłem.

Jeśli chodzi o ramię koparkowe to w pozycji centralnej wystaje ono z tyłu pojazdu, co może powodować zagrożenie podczas wykonywania manewrów na przykład skręt czy cofanie
DTR mówi, że musi wtedy być na nim umieszczona tablica ze światłem ostrzegawczym

Taka sama sytuacja jest w przypadku koparki kołowej tylko, że ramie wystaje z przodu, ale też może powodować zagrożenie podczas wykonywania manewrów na drodze

PostWysłany: 31 Sty 2009 14:50
przez kraqers
Nie trzeba uzywac koguta na drogach publicznych ale jezeli ktos uzywa nic sie nie stanie ale wedlug przepisow na budowach kogut musi byc uzywany. Wszystko jest wyraznie opisane nawet w ksiazce "OPERATOT MASZYN DO ROBOT DROGOWYCH" Macieja Jodlowskiego :D

PostWysłany: 31 Sty 2009 18:14
przez mietek
kraqers, a od kiedy ksiazka jodlowskiego jest wyznacznikiem przepisow o ruchu drogowym ?

PostWysłany: 31 Sty 2009 18:30
przez DINO
Ja znam prostą definicje tego.
-Jeśli pojazd jest "foremny" tzn nic nie wystaje na boki zabardzo z przodu poza oś 1,5 nie wystaje i styłu nie wystaje to np. koparko ładowarka po "złożeniu" mieści sie w wymiarach
nic nie wystaje na boki i sprzodu i styłu to jada bez koguta!!!
-Ale jak jedzie duza ładowarka z duza łyżką co wystaje za bardzo to juz jazda z kogutem!!
-Koparka kołowa i jak jej ramie wystaje wiecej niz 1,5 do przodu od osi to jazda z kogutem!!
-Jeśli pracujesz koparko ladowarka na drodze lub w pobliżu używaj koguta!!

[ Dodano: Sob Sty 31, 2009 5:31 pm ]
sorki : 1,5 = 1,5 metra!! Miałem na myśli metry!!