od razu sie spytam was co sądzicie na temat robót dróg gminnych tzn lezy sobie żwirówka i na nią trzeba polożyć ekologiczny asfalt, czyli emulsja a na niej grys a pod emulsją mieszanka kamienia, żwiru,
nizej podaję wam maszynę jako pierwsza opcja mojego pomyslu, powiedzcie mi czy mozna kupić taką uzywaną i jak nie to może postaram sie o dotację i nową kupic,
- Kod: Zaznacz wszystko
Zakup fabrycznie nowego zestawu sprzętu do wykonywania remontów nawierzchni bitumicznych metodą powierzchniowego utrwalenia emulsją asfaltową i grysami mineralnymi wraz z jego montażem na nośniku zamawiającego.
I. Zestaw sprzętu musi się składać z:
1. Kombajnu do rozkładania emulsji asfaltowej i grysów mineralnych o następujących parametrach i wyposażeniu:
a. szerokość rozkładania 2,5 m z możliwością regulacji w zakresie 0-2,50 m,
b. pojemność zasobnika na grys min.6 m3,
c. grubość układanej warstwy 0,5 - 2,0 cm,
d. system wstępnego docisku rozkładanej warstwy,
e. elektroniczny system sterowania wydatkiem emulsji,
2. Podgrzewanego zbiornika na emulsję asfaltową o następujących parametrach:
a. pojemność zbiornika 10 m3,
b. ocieplenie zbiornika warstwą o grubości min.10 cm,
c. zewnętrzna powłoka zbiornika z blachy aluminiowej,
d. lanca do wykonywania remontów cząstkowych wraz z układem zasilającym (niezależnym od kombajnu),
e. rama pomocnicza do montażu zbiornika na ramie głównej pojazdu zamawiającego.
3. Oferowany sprzęt winien być oznaczony znakiem CE, umieszczonym w sposób czytelny i trwały.
II. Montaż zbiornika na emulsję asfaltową na nośniku zamawiającego, tj. samochód ciężarowy marki KAMAZ o nośności podwozia 13 000 kg i długości wolnej ramy 4 100 mm.
zdecydowałem się na taki krok z tych wzgledów że kiedys rozmawialismy na temat otaczarni i był to dzieki wam i mojemu znajomemu pomysl poroniony,
druga opcja to zakup tych sprzętów co podał kolega kiedys w dziale( powiadomię go na PW)
- Kod: Zaznacz wszystko
Wezme Tomka w obrone, z tego co przeczytałem to on autostrad czy nawet drog wojewodzkich budowac nie chce, z ta otaczarka to moze faktycznie trzeba by sie zastanowic, ale wiem na przykladzie mojej gminy jak sie robi drogi, u nas sie robi jakies 6 km rocznie, betonowki a wierzch jakis lepisz i tłuczony kamyczek, normalny polny kamien po kruszarce , rewalacja to to nie jest zadna te drogi ale u nas polnej drobi nie znajdziesz a w sasiednich gminach jak zrobia km dywanika to jest maks, firma ktora robi te drogi w mojej gminie wygrywa wszystkie przetargi, nie bede sie rozpisywal w jaki sposób bo to kazdy wie, ale kase jaka ma tym trzepia to ja bym chciał zarabiac, A jesli chodzi o sprzet to juz jest normalnie załamka, żwir z cementem mieszaja ciagnikiem z rolniczym agregatem uprawowym, potem idzie cysterka z woda, znow agregat i walec, potem jakis pseudo rozscielacz i gotowe, W mojej okolicy beda teraz przetargi na jakies 100 km wojewodzkich i 20 km powiatówek i jak tam zobacze strabag czy skanska to sie bardzo zdziwie
co sądzicie żeby kupic takie sprzety z tego drugiego tematu i sprobować sie w tej dziedzinie, poniewaz żwirownia nie jest opłacalna i my pracujemy tylko zeby zrobic drogi zwirowe a padł pomysl żeby zacząć cos takiego robic dla gmin, ciekawe jak to wyjdzie cenowo i czy najlepiej opłacalne jest....
jakby ktoś miał pokazac zdjecia tych sprzetów co wkleiłem od tego kolegi to bym prosil to takie same bym szukał.