Strona 2 z 2

Re: Praca silnika czterosuwowego na pochyłości gruntu

PostWysłany: 10 Lis 2014 20:48
przez dawidk
EE tam komputer. Silnik jest nasmarowany, kilku lub nawet kilkunastosekundowe braki wystarczającego ciśnienia oleju, podczas pokazu, praktycznie nie mają wpływu na jego zużycie. co innego gdyby ktoś kazał pracować takiemu silnikowi przez kikanaście minut...

Praca silnika czterosuwowego na pochyłości gruntu

PostWysłany: 11 Lis 2014 11:40
przez mechanior
Nie zgadzam się, w nowoczesnych silnikach które pracują na granicy wytrzymałości ciągłe i sprawne smarowanie ma olbrzymie znaczenie...

Praca silnika czterosuwowego na pochyłości gruntu

PostWysłany: 11 Lis 2014 13:01
przez puszek_ZGY
Kolego Mechanior może masz informację w jakich to maszynach można spotkać ów konfigurację
Silniki przeznaczone do pracy w dużych przechyłach
?

Praca silnika czterosuwowego na pochyłości gruntu

PostWysłany: 11 Lis 2014 13:26
przez Dj_Francuz
puszek_ZGY, na pewno można spotkać takie silniki w koparkach przeznaczonych do zadań specjalnych mam na myśli np koparki kroczące kaiser :wink:

Praca silnika czterosuwowego na pochyłości gruntu

PostWysłany: 11 Lis 2014 13:40
przez dawidg2
ładowarkami czy spycharkami też się robi duże kąty przy hałdowaniu materiału.

Praca silnika czterosuwowego na pochyłości gruntu

PostWysłany: 11 Lis 2014 14:09
przez mechanior
Głównie spychacze.

puszek_ZGY napisał(a):w jakich to maszynach można spotkać ów konfigurację

A nie można normalnie po polsku?

Praca silnika czterosuwowego na pochyłości gruntu

PostWysłany: 11 Lis 2014 22:31
przez puszek_ZGY
Mechanior a czy w jakiś koparkach, ładowarkach można spotkać silnik z parametrami jakie to wcześniej napisałeś, tj.
zwiększona pojemność misy olejowej i jej specjalny kształt (głęboka na środku lub w przedniej części)
?

Re: Praca silnika czterosuwowego na pochyłości gruntu

PostWysłany: 11 Lis 2014 22:58
przez wujek616
puszek_ZGY napisał(a):Mechanior a czy w jakiś koparkach, ładowarkach można spotkać silnik z parametrami jakie to wcześniej napisałeś, tj.
zwiększona pojemność misy olejowej i jej specjalny kształt (głęboka na środku lub w przedniej części)
?


miniładowarka Bobcat S-130 znajomy ma taką i ostatnio się dowiedziałem że do silnika wchodzi aż 9l oleju a pojemność skokowa silnika to 2196cm3 więc wydaje mi się że w tak małym silniku miska olejowa jest nieco większa niż normalnie (pytanie tylko o ile) może niech wypowie się w tej kwestii spec od Bobków -Grzegorz200 :mrgreen:

Praca silnika czterosuwowego na pochyłości gruntu

PostWysłany: 11 Lis 2014 23:06
przez mechanior
Pojemność układu olejenia zależy jeszcze od sposobu chłodzenia oleju, maszyny które nie mają chłodnic oleju silnikowego chłodzą go w misie dlatego ma ona dużą pojemność i wchodzi proporcjonalnie dużo oleju.

Re: Praca silnika czterosuwowego na pochyłości gruntu

PostWysłany: 11 Lis 2014 23:14
przez puszek_ZGY
wujek616 napisał(a):miniładowarka Bobcat S-130 znajomy ma taką i ostatnio się dowiedziałem że do silnika wchodzi aż 9l oleju a pojemność skokowa silnika to 2196cm3


No to faktycznie spora ilość :D Średnio do koparko ładowarki z silnikiem 4.4 L wchodzi coś kolo 8L.

Re: Praca silnika czterosuwowego na pochyłości gruntu

PostWysłany: 11 Lis 2014 23:17
przez czaki
Jak już pisałem,ja dawno temu spotkałem się w maszynach gąsienicowych używanych w wojsku,a były to konstrukcje z lat 60.
Miska olejowa była dość głęboka na tle jej szerokości i długości,a poza tym dam wam opis:

Układ smarowania – służy do ciągłego doprowadzenia oleju do współpracujących ze sobą części silnika w celu zmniejszenia tarcia i zużycia części oraz odprowadzenia do nich ciepła powstającego w skutek tarcia. Jest on typu mieszanego, obiegowo-ciśnieniowy. Układ ten stanowią:
- zbiornik olejowy – spawany wewnątrz bakelizowały na zew. pomalowany, służy do zasobnika oleju niezbędnego do pracy silnika. Jest on rozmieszczony na prawej burcie kadłuba transportera z tyłu silnika;
- pompa olejowa – służy do podawania oleju pod ciśnieniem ze zbiornika do części trących silnika i do dopompowywania oleju z dolnej części skrzyni korbowej do zbiornika olejowego. Pompa olejowa typu zębatego jest umieszczona w przednim zasobniku w dolnej części skrzyni korbowej silnika. Pompa olejowa ma trzy sekcje – jedną tłoczącą i dwie sekcje odpompowując, które umieszczone są we wspólnej obudowie w jednej płaszczyźnie.
- filtr olejowy – MAF jest umieszczony w górnej części skrzyni korbowej silnika po prawej stronie. Służy on do oczyszczania z zanieczyszczeń oleju przepływającego ze zbiornika olejowego do współpracujących ze sobą części silnika. Składa się z obudowy, dwóch sekcji filtru, trzpienia, zaworu przepustowego i zwrotnego;
- chłodnica olejowa – służy do chłodzenia oleju wychodzącego z silnika. Jest zamontowana jako jeden zespół z prawą chłodnicą wodną.
- pompa podtaczająca olej – MZN-2 służy do podtaczania oleju do pokrywy głównego doprowadzenia oleju do silnika przed jego uruchomieniem. Jest zamontowana na wsporniku z lewej strony zbiornika olejowego. Jest ona typu zębatego napędzana silnikiem elektrycznym znajdującym się w obudowie pompy.

...czyli przekładając na język potoczny olej,który zrobił swoje, trafia do miski olejowej,a stamtąd wyciąga go jedna pompa i kieruje do chłodnicy (jeśli nie ma zimy -20 stopni);następnie schłodzony olej trafia do zbiornika oleju i z tego zbiornika wyciąga go druga pompa i kieruje wprost do filtra oleju - także gorący i brudny olej trafia do schłodzenia i ląduje w zbiorniku oleju,a już tylko brudny trafia do filtra i do...silnika; trzecia pompa jest tylko podtłaczająca, aby przed rozruchem silnika olej już był w gotowości do działania w silniku.

Praca silnika czterosuwowego na pochyłości gruntu

PostWysłany: 12 Lis 2014 14:43
przez ksieciunio

Re: Praca silnika czterosuwowego na pochyłości gruntu

PostWysłany: 12 Lis 2014 21:24
przez gogo0707
mory1971 napisał(a):http://www.as-motorenteile.com/Oelwanne-fuer-IVECO-804045-75-E-14-VGL-NR-99485706::635.html
Ciekawe po co samochodowi ciężarowemu taka miska olejowa? :woot:

Praca silnika czterosuwowego na pochyłości gruntu

PostWysłany: 12 Lis 2014 23:55
przez mechanior
Dla przyczyn które opisałem powyżej a i też zapewne z powodu tego że INNA SIĘ NIE MIEŚCI w konstrukcji ramy i zawieszenia/napędu.