16 Lip 2014 19:29
16 Lip 2014 20:35
16 Lip 2014 20:37
16 Lip 2014 20:46
17 Lip 2014 09:21
17 Lip 2014 12:16
raudek napisał(a):Żadnych odczepów z mostka grozi to zwarciem pomimo wyłączenia masy!
17 Lip 2014 14:04
raudek napisał(a):Żadnych odczepów z mostka grozi to zwarciem pomimo wyłączenia masy!
Piotr mc 85 napisał(a):Oprócz tego w dłuższej perspektywie, jeden akumulator (ten od strony masy) ciągle będzie mniej naładowany niż ten drugi - przerabiałem u siebie (ZL50G). Założyłem przetwornicę i nie ma problemu - jest podłączona na stałe i potrzeba 3-4 miesięcy aby rozładować baterie (nie są duże), więc nie problem.
17 Lip 2014 17:18
17 Lip 2014 19:39
17 Lip 2014 19:44
17 Lip 2014 20:08
17 Lip 2014 20:43
raudek napisał(a):Przewód z mostka nie jest odłączlany wyłącznikiem masy! Istnieje w związku z tym możliwość wystąpienia zwarcia (pomimo wyłączenia masy) pomiędzy tym przewodem a ((+), lub (-)) instalacji.
raudek napisał(a):Naprawdę radzę przetwornicę lub radio na 24V.
korba71 napisał(a):Ja mialem radio z akuma jakiś czas i jak piszecie same problemy ,zrobilem konektorek przy klemie i za każdym razem rozpinałem, troche to bylo klopotliwe ale mialem pewność że nic sie nie stanie ,ja ma dwa wyjscia 24 i 12 v co nie przeszkodzilo koledze wetknac wtyk z cb do 24 v,taką przetwornice zawsze można zabrac ze sobą wynoszac sie z maszyny ,wiec nie bedzie straty .
17 Lip 2014 21:29
17 Lip 2014 21:37
17 Lip 2014 21:58
17 Lip 2014 22:34
18 Lip 2014 18:35
19 Lip 2014 12:41
kowalki napisał(a):Większość samochodów ciężarowych mają fabrycznie gniazdka 12v, i jakoś nie rozwiązują to za pomocą przetwornicy założonej w kabinie
Lecz za pomocą odpowiednich przetworników napięcia w instalacji . I co, elektryk też będzie godny podziwu widząc fabryczne gniazdko 12 v w fabrycznie nowym samochodzie cieżarowym? Ja po prostu zmierzałem do takiego rozwiązania...
19 Lip 2014 12:41
19 Lip 2014 16:56