Moderatorzy: peckiel, Dj_Francuz
adrinm
Nowicjusz
Hipo
Fachoperator
Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06
Firma: ..,,__--(::) - -__,,..
raudek
Operator
Maszyna: Mecalac mxt12,O&K MH4 Plus,O&K RH6
Firma: Mar-Bud
Qulimax
Pomocnik operatora
raudek napisał(a):Żadnych odczepów z mostka grozi to zwarciem pomimo wyłączenia masy!
Piotr mc 85
Fachoperator
Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5
Firma: Kopalnia
raudek napisał(a):Żadnych odczepów z mostka grozi to zwarciem pomimo wyłączenia masy!
Piotr mc 85 napisał(a):Oprócz tego w dłuższej perspektywie, jeden akumulator (ten od strony masy) ciągle będzie mniej naładowany niż ten drugi - przerabiałem u siebie (ZL50G). Założyłem przetwornicę i nie ma problemu - jest podłączona na stałe i potrzeba 3-4 miesięcy aby rozładować baterie (nie są duże), więc nie problem.
raudek
Operator
Maszyna: Mecalac mxt12,O&K MH4 Plus,O&K RH6
Firma: Mar-Bud
Hipo
Fachoperator
Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06
Firma: ..,,__--(::) - -__,,..
Cortez
Młodszy operator
Maszyna: Volvo
Firma: V.D.V
korba71
Fachoperator
Maszyna: volvoec210blc
raudek napisał(a):Przewód z mostka nie jest odłączlany wyłącznikiem masy! Istnieje w związku z tym możliwość wystąpienia zwarcia (pomimo wyłączenia masy) pomiędzy tym przewodem a ((+), lub (-)) instalacji.
raudek napisał(a):Naprawdę radzę przetwornicę lub radio na 24V.
korba71 napisał(a):Ja mialem radio z akuma jakiś czas i jak piszecie same problemy ,zrobilem konektorek przy klemie i za każdym razem rozpinałem, troche to bylo klopotliwe ale mialem pewność że nic sie nie stanie ,ja ma dwa wyjscia 24 i 12 v co nie przeszkodzilo koledze wetknac wtyk z cb do 24 v,taką przetwornice zawsze można zabrac ze sobą wynoszac sie z maszyny ,wiec nie bedzie straty .
raudek
Operator
Maszyna: Mecalac mxt12,O&K MH4 Plus,O&K RH6
Firma: Mar-Bud
raudek
Operator
Maszyna: Mecalac mxt12,O&K MH4 Plus,O&K RH6
Firma: Mar-Bud
dawidk
Fachoperator
Maszyna: Kubota kx 36-2, JCB 2CX, Bobcat E14
Firma: "Zielony Zakątek"
kowalki napisał(a):Większość samochodów ciężarowych mają fabrycznie gniazdka 12v, i jakoś nie rozwiązują to za pomocą przetwornicy założonej w kabinie
Lecz za pomocą odpowiednich przetworników napięcia w instalacji . I co, elektryk też będzie godny podziwu widząc fabryczne gniazdko 12 v w fabrycznie nowym samochodzie cieżarowym? Ja po prostu zmierzałem do takiego rozwiązania...
Hipo
Fachoperator
Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06
Firma: ..,,__--(::) - -__,,..
mm1234
Pomocnik operatora
Maszyna: tih 445h
Firma: narazie brak
czaki
Fachoperator
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 37 gości