wibako

Jak bezpiecznie podłączyć radio 12V w instalacji 24v.

O czym tylko chcecie :).

Moderatorzy: peckiel, Dj_Francuz

Re: Jak bezpiecznie podłączyć radio 12V w instalacji 24v.

Postprzez mm1234 » 19 Lip 2014 23:10

Niestety nie :D Przyznaje się bez bicia że po 1.5 miecha skapitulowałem bo nie jestem z bogatej rodziny po 3 miesiącach bezrobocia mój budżet wyglądał jak finanse mozambiku , nie było opcji pływać w obłokach marząc o sterach D6 czekając aż się coś znajdzie, tylko iść gdziekolwiek żeby dziurę załatać :D :D Ale cały czas szukam , uprawnienia ważne są dożywotnio się więc lekko zastanawiam czy w tym roku nie dać sobie spokój, jako początkowy pracownik nie mam szans na więcej niż 7-8zł/h a to jest trochę mało zważywszy że równie dobrze zima może przyjść w październiku i w te kilka miesięcy nie odłożę żeby ją przetrwać, a w październiku już rynek pracy się kurczy mocno i jest ryzyko że cała zimę będe co miech wpatrywał się w piękne piersi stażystki odpowiedzialnej za pośrednictwo pracy w pośredniaku :D Znaczy piersi są ok , ale rozterki czy zjeść tą parówkę z tesco czy zostawić na jutro na śniadanie już nie są takie ciekawe :D

Miałem okazje jeździć detem przy zasypywaniu jakiejś żwirowni , ale facet nie chciał mi dać żadnej umowy (bez papieru to też żaden staż moim zdaniem, jak udowodnisz kolejnemu pracodawcy że robiłeś ?? on ci powie panie a ja to samolotem latam tylko kwita nie mam :D ) pozatym jak chciałem 9zl/h to robił oczy jakbym mu ojca gazetą zatłukł a ja miałem 65km w jedną stronę dojazdu i szybko (aczkolwiek grzecznie , bez pyskówek czy stawiania klocka na biurko w jego gabinecie ) się pożegnałem....

Zresztą zaniedbany det to nie jest maszyna na 12h roboty , lemiesz mały , silnik zajechany , gąsienice wiszą jak cycki 70 latki , jak dasz mu w palnik to przeskakują (koniec naciągu i tylko wymiana chyba ?? ) a tu ci walą wywrotkę za wywrotką (dobrze że głównie jakieś zgruzowane 3 ośki i 2 , żadnych patelni czy 4 osiek bo dopiero by tempo było :D ) i wpychaj to do rowu , jak suche to pół biedy ale jak burza przeszła , toniesz w tej breji na moście , strach skręcać żeby któraś luźna gąsienica nie spadła(ja jestem kocur po kursie , nawet nie potrafiłbym jej założyć :D ) , oczywiście maszyna wymaga ciągłego serwisu ( co jakiś czas stop , oleju dolej , wody dolej , potem morduj się z tym silniczkiem rozruchowym żeby to ożyło) wszystko chodzi jak w t-34 ( głupie dźwignie od sprzęgieł bocznych wymagają siły jak do wyrywania drzew ) huk że burzy w nim sie słychać nawet :D , jak słońce to masz piekarnik mimo otwartych na oścież drzwi , jak deszcz to leci z dziurawego dachu i nieszczelnych szyb i ogólnie 2 dniówki po 12 ii padasz na pysk :D Jeszcze do tego mega stres bo tą cała teorię z kursu to można sobie w śmierdzącą dziurę wsadzić , nie ma opcji na spychanie pośrednie taki gruzem bo jak usypiesz górkę daleko od dziury (a to nie była na 2 szpadle głeboka dziura tylko stare wyrobisko , przy skarpie było nieraz 3m ?? z tym że dno nierówne, i miejscami podmokłe niestety, co jeszcze bardziej potęgowało strach że wpadnę jak śliwka w kompot ) i potem spróbujesz ją wepchnąc drugą górką żeby stać możliwie daleko od skarpy to det nie ma siły , więc spychasz bezpośrednio prawie wjeżdżając do dziury :D

No i oczywiście całe uroki pracy operatora od kuchni ale dla mnie to nowość i stres trochę-chwilami byłem sam w szczerym polu , jak burza przyszła to całe gacie ufajdałem bo nie wiedziałem czy zostać w tym spychu czy co ?? stanąć w szczerym polu albo pod drzewem :D ?? srasz w krzaki , wszystko naprawiasz samemu............fajnie że żadnych pieprzonych nocek jak to na produkcji tylko 6-18 i wsio.....

aczkolwiek zrezygnowałem głównie ze względu na dojazd , to jest kawał drogi , nawet skuterem który pali 3/100 to ci przy tak niskich zarobkach zżera sporo kasy , a i dupsko po 65km z prędkością 40km/h na małym chińczyku boli jak po urwanym filmie w błękitnej ostrydze :D


No i przyszłości też tam żadnej bo to żadna skanska czy strabag , zakopali tą dziurę i wszystkich wyrzucił.....

Ale uprawnień nie żałuje , są dożywotnio , w przyszłym roku spróbuje znowu teraz jeźdżę widelcem z widłami krzywymi jak nogi początkującej amatorki wysokich szpilek, co zostawia kałuże po każdym postoju ale mam trochę więcej niż najniższą i reperuje budżet :D

Damy radę :D

mm1234
Pomocnik operatora

  • Posty: 90
  • Rejestracja: 31 Mar 2014 21:25

Maszyna: tih 445h

Firma: narazie brak


Reklama

simmet

Re: Jak bezpiecznie podłączyć radio 12V w instalacji 24v.

Postprzez czaki » 20 Lip 2014 00:20

Twe początki z ciężkim sprzętem nie są obce wielu operatorom, teraz obecnie mających jakieś tam uznanie.Aczkolwiek początki wielu z nich sięgały bardziej przychylnych czasów w ogóle do zasiadania za stery maszyn budowlanych.
A na priv można Ci pisać?

czaki
Fachoperator

  • Posty: 649
  • Rejestracja: 05 Lut 2011 22:48
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Pochwały: 6

Re: Jak bezpiecznie podłączyć radio 12V w instalacji 24v.

Postprzez Coval » 20 Lip 2014 13:35

Hipo napisał(a):Sory ale pitolisz smutki, w ciężarówce masz normalną przetwornice napięcia 24->12V zamontowaną w kabinie, pod deską, nad deską czy gdzie tam miejsce znają na to.


Sory, ale nie potrafisz czytać, albo czytasz bez zrozumienia :mrgreen: O wszystkim już wcześniej napisałem. Zwróć uwagę na wcześniejsze moje posty. Np. tu :

kowalki napisał(a):Chodziło mi o to, żeby przewodów nie było w kabinie(np. od przetwornicy), lecz żeby były ładnie ukryte pod tapicerką. Pewnie maszyna jest firmy, więc nikt się na to nie zgodzi, aby ktoś chciał sprzęt rozkręcać, ale ja sam osobiście chciałbym mieć gniazdko 12v, a jeśli by go nie było to bym sobie je zainstalował. Większość samochodów ciężarowych mają fabrycznie gniazdka 12v, i jakoś nie rozwiązują to za pomocą przetwornicy założonej w kabinie
Lecz za pomocą odpowiednich przetworników napięcia w instalacji


Tu masz przykład przetwornika :

http://allegro.pl/przetwornik-napiecia- ... 85627.html

Fabryczne są bardzo podobne, wpina się w instalację na stałe , pod tapicerką, aby było ładnie i pięknie w kabinie bez nadmiaru przewodów :mrgreen:

Jeszcze nie widziałem , fabrycznie nowego samochodu(nawet starsze roczniki i modele), gdzie miałby taką przetwornicę na zewnątrz tapicerki w kabinie(no chyba, że kierowca założył sobie sam) :

http://allegro.pl/przetwornica-napiecia ... 25561.html

I jest ona widoczna w kabinie, podłączasz za pomocą gniazdka zapalniczki, jest mobilna i bardzo szybko można ją założyć lub zdemontować.

Hipo napisał(a):Specjalne przetworniki -> ? co to jakaś technologia kosmiczna ?


Zasada działania jak wcześniej pisałem , jest identyczna :

kowalki napisał(a):Przetwornik jest zintegrowany z instalacją, ładnie schowany i go nie widać. Jest zakładany fabrycznie w samochodzie. Zasada działania w porównaniu do przetwornicy jest niemal identyczna.



Dlatego nawet większość fabrycznych przetworników , które są w instalacji fabrycznego nowego samochodu nazywają często przetwornicami. :faja:



mm1234 oraz czaki, piszcie w odpowiednim temacie, lub na PW.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Jak bezpiecznie podłączyć radio 12V w instalacji 24v.

Postprzez mm1234 » 22 Lip 2014 17:57

no pewnie że można :D

mm1234
Pomocnik operatora

  • Posty: 90
  • Rejestracja: 31 Mar 2014 21:25

Maszyna: tih 445h

Firma: narazie brak


Jak bezpiecznie podłączyć radio 12V w instalacji 24v.

Postprzez adrinm » 22 Lip 2014 19:43

Ja akurat nie będę inwestował w sprzęt firmy, tak jak firma nie inwestuje we mnie więc chcę podłączyć to radio na krótko, więc mam akumulatory podłączone szeregowo instalacja> (+)>[(-) mostek na (+)]>(-) > instalacja (odcięcie masy) i gdzie się wpiąć żeby nic nie zepsuć, wziąć plus z tego akumulatora do którego na plus jest podłączona instalacja czy z tego do którego plusa jest połączony mostek z pierwszego akumulatora?

adrinm
Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 13 Mar 2013 09:54

Jak bezpiecznie podłączyć radio 12V w instalacji 24v.

Postprzez korba71 » 22 Lip 2014 20:33

Kolego wlaściwa jest tylko jedna konfiguracja ,jeśli sie podepniesz do niewłasciwego plusa po przekreceniu kluczyka będzie24 v i głośne bum.Tak było u mnie ,pomierzyliśmy było 12 v kiedy zapaliłem koparke zrobiło sie 24v zwykly zbieg okolicznosci ze sie nie wpiąłem ,niestety juź nie pamiętam ktury plus to ma być z mostka czy zewnętrzny ,radze uzbroić sie w miernik albo podpytać kolegów.

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Jak bezpiecznie podłączyć radio 12V w instalacji 24v.

Postprzez Coval » 22 Lip 2014 21:33

Dokładnie, korba ma racje. Tymbardziej, że będziesz grzebać w sprzęcie firmowym. Za zgodą właściciela firmy ściągnij odpowiednią osobę która "zna temat". Jeżeli nie jesteś pewien, to nic nie podłączaj.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Jak bezpiecznie podłączyć radio 12V w instalacji 24v.

Postprzez TRANSKOP81 » 22 Lip 2014 22:28

Podłącz + na mostek bo pójdzie masa po antenie i radio z dymem

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Jak bezpiecznie podłączyć radio 12V w instalacji 24v.

Postprzez mm1234 » 23 Lip 2014 16:17

plus z mostka jak pisze transkop i tyle, minus z minusa akumulatora i cała filozofia :D

nie trzeba miernika tam są 3 możliwe podłączenia :
a) plus z instalacji , minus z masy -masz 24v spalisz radio
b)plus z instalacji minus z mostka -po włączeniu masy zrobisz zwarcie akumulatora z którego minus idzie na masę maszyny -bum radio do piachu instalacja też , nawet akumulator może wybuchnąć.....
c) minus radia z masy instalcji, plus z mostka łączącego akumulatory - prawidłowo....

mm1234
Pomocnik operatora

  • Posty: 90
  • Rejestracja: 31 Mar 2014 21:25

Maszyna: tih 445h

Firma: narazie brak


Jak bezpiecznie podłączyć radio 12V w instalacji 24v.

Postprzez korba71 » 23 Lip 2014 18:09

Jeśli kolego mogę coś doradzić to wepnij w przewód bezpiecznik szklany sa w sprzedaży takie gotowe zasobniki z bezpiecznikiem i dwoma kabelkami ,ja miałem dodatkowo osłoniety konektorek ktury wypinałem po skończeniu pracy a że byl kolo odłącznika pradu wiec zawsze pamiętałem wypiąć ,osłoniłem go koszulką termok.wiec mógł sie o cokolwiek oprzeć .Korzystając z okazji zapytam o przetwornice ale taką co zmienia 12v na 220v,ceny widziałem sporo ponad 100 zł a ostatnio spotkałem w biedronce za 60 zł,ktoś miał z tym styczność? .Potrzebuje do auta czesto siedze na rybach, zagotowac wode czy podładować coś .

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Re: Jak bezpiecznie podłączyć radio 12V w instalacji 24v.

Postprzez Jarewa » 23 Lip 2014 19:52

Przy 12-230V zapomnij o gotowaniu wody. Tylko małe pobory prądu no chyba że kupisz przetwornice 3kW i po zagotowaniu chcesz pchać auto.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2789
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Jak bezpiecznie podłączyć radio 12V w instalacji 24v.

Postprzez korba71 » 23 Lip 2014 20:16

Kolega w Dafie gotował wode i popijaliśmy kawe w drodze ,sadzilem ze na zapalonym silniku można zagotować wode w osobówce.

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Re: Jak bezpiecznie podłączyć radio 12V w instalacji 24v.

Postprzez Jarewa » 23 Lip 2014 23:29

Wszystko zależy od grzałki na upartego gdy się podłączy grzałkę mała to i ugotuje ale raczej na kawusie poczekamy dość sporo

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2789
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Jak bezpiecznie podłączyć radio 12V w instalacji 24v.

Postprzez Coval » 24 Lip 2014 10:46

Wystarczy odczytać wartości znamionowe danej przetwornicy i porównać je od odbiornika.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Jak bezpiecznie podłączyć radio 12V w instalacji 24v.

Postprzez mm1234 » 24 Lip 2014 16:44

no i kwestia mocy grzałki.....przy jakiejś słabej grzałce (500 wat albo mniej ) i zdrowym akumulatorze jest to wykonalne aczkolwiek wymaga trochę cierpliwości....

mm1234
Pomocnik operatora

  • Posty: 90
  • Rejestracja: 31 Mar 2014 21:25

Maszyna: tih 445h

Firma: narazie brak


Re: Jak bezpiecznie podłączyć radio 12V w instalacji 24v.

Postprzez Jarewa » 24 Lip 2014 19:30

Przy grzałce 500wat pobór prądu z akumulatora będzie około 46A to zwykły aku 65Ah wytrzyma max 1,3h ale żeby jeszcze odpalił to max 30min postawienie auta na wolnych obrotach też zbytnio fajnie nie wygląda bo wydajność alternatora na wolnych obrotach to około 25A ale to już trzeba znać szczegóły wyposażenia auta i silnika.

No kwestia ceny przetwornica 800W 250-500zł. Wiec mało opłacalny interes.

Przy grzałce 100W lub 50W jest to na plus ale czas grzania powala na nogi.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2789
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Jak bezpiecznie podłączyć radio 12V w instalacji 24v.

Postprzez korba71 » 24 Lip 2014 19:44

Odpuszcze sobie panowie chyba ten towar ,mam jeszcze butle gazową tylko trzeba ja nabijać :D ,dzieki za wypowiedzi .

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Re: Jak bezpiecznie podłączyć radio 12V w instalacji 24v.

Postprzez Coval » 25 Lip 2014 11:12

Kup dobry termos :mrgreen:
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej