Strona 1 z 1

spalone hamulce

PostWysłany: 28 Lut 2014 12:34
przez grzegorz200
przez cztery lata ciągano teleskopem przyczepę z ładunkiem do 50 ton...w poniedziałek zapięto ja do 83 ton..efekt??..tarcze hamulcowe zintegrowały się z przekładkami:)..(ledwie je rozdzieliłem po wymontowaniu..sumując..do wymiany tarcze, przekładki, dociski, oraz spodnie operatora..
http://zapodaj.net/0880e983ef941.jpg.html

Re: spalone hamulce

PostWysłany: 28 Lut 2014 21:37
przez kubackim
Ale to mamy się dołożyć do tych hamulców czy jak?
A tak poza tym ładowarka teleskopowa targała ponad 80 ton?

spalone hamulce

PostWysłany: 28 Lut 2014 21:40
przez peckiel
grzegorz200 kto taki mądry od nas? :lol:

spalone hamulce

PostWysłany: 28 Lut 2014 22:28
przez zbyszek1984
Podejrzewam, że taki ładunek na dobrych tarczach by dał rade,no ale wiadomo wszystko się zużywa, jak to mówią polak potrafi, so czasu :lol:

spalone hamulce

PostWysłany: 01 Mar 2014 14:00
przez grzegorz200
peckiel..powiem tylko , że z czarnej białostockiej:)..

spalone hamulce

PostWysłany: 01 Mar 2014 14:07
przez Coval
A co to za ładowarka? Układ przeniesienia napędu jaki i jak znosił takie obciążenie? I jaka przyczepa? Pytam z czystej ciekawości.

Do ładowarek z silnikiem deutza łatwo można zaadaptować kompresor, wystarczy potem zbiornik powietrza podłączyć i zestaw zaworów.

Np. W kramerze:

http://images45.fotosik.pl/1731/b3f577fcba8abb59.jpg

spalone hamulce

PostWysłany: 01 Mar 2014 16:24
przez grzegorz200
bobcat 40170..napęd hydrostatyczny..jak widać znosił ładunki do czasu..przyczepy maja samoróbki..a w zasadzie tylko wózki, gdyż ciagaja konstrukcje stalowe.co do kompresora..to można go zamontować praktycznie do każdego sprzętu..kwestia tylko kosztów.są nawet gotowe zestawy do kupienia.może nie do każdego modelu, każdej ładowarki, ale przy odrobinie dobrej woli nie sprawia to jakiegos szczególnego problemu..w myśl powiedzenia ..rzeczy nie możliwe robi sie tylko troche wolniej:)

spalone hamulce

PostWysłany: 01 Mar 2014 17:33
przez Coval
No ale ten hydrostat jak się teraz zachowuje? Nie jest słabszy lub coś takiego? Napewno posiada zabezpieczenia przeciążeniowe. Często się słyszy że jakakolwiek ładowarka nic nie można ciągnąć, a tu prosze jaki dobry przykład :mrgreen:

spalone hamulce

PostWysłany: 01 Mar 2014 19:49
przez dawidg2
JCB teleskopowe ma wyprowadzone hydrauliczne hamulce na przyczepę, widziałem też z normalnymi pneumatycznymi wyjściami. W instrukcji jest że mogę 10 ton ciągnąć i to nawet na tandemie. Ciągało się i już auto 26 ton.

spalone hamulce

PostWysłany: 02 Mar 2014 13:09
przez peckiel
W okolicy jest sporo JCB teleskopów u rolników to żebyście zobaczyli jakie przyczepy ciągają to głowa mała. Mają na bank więcej niż 10 ton na przyczepie.

spalone hamulce

PostWysłany: 02 Mar 2014 15:43
przez Coval
Właśnie nowsze Jcb do tego nadają się idealnie. Mając blokadę konwentera, nic nie grozi przekładni, ani podwyższenie temperatury oleju , ani skrócenie żywotności. Bez blokady można śmiało prowadzić na przyczepie ładunek, ale trzeba uważać temperature oleju zmiennika.

Co do hydrostatu, zdania są podzielone. W mojej okolicy panuje opinia, że "ładowarką z napędem na olej" nie można nic ciągać :mrgreen: . Nie wiem czy to zależy od konkretnej marki czy od konstrukcji hydrostatu, ale wg mnie to nic się nie powinno stać. Chyba że stare rozwiązanie hydrostatu. Można zapiąć i 100 ton, a ładowarka pojedzie na tyle ile może, przecież jest kilka zaworów zabezpieczających przeciążeniowych układu przeniesienia napędu. No chyba że się olej zagotuje, to już inna sprawa, wtedy hydrostat umiera.

Dla przykładu Merlo, które jest tylko na hydrostacie, ze sterowaniem elektronicznym. Fabrycznie jest przystosowane do takich prac jak tutaj poniżej, ma nawet opcje wałka WOM w ostatnim filmie :

http://www.youtube.com/watch?v=iBHq1ugwtkY
http://www.youtube.com/watch?v=zx52GsobriQ
http://www.youtube.com/watch?v=GiHKK9Oa5qM


Kramer również jest hydrostacie, tutaj mamy fabryczny zestaw , 40 km/h plus przyczepka z mini (waga mini około 3 ton) waga ładowarki około 5 ton, wg. sprzedawcy ładowarka może być w ten sposób jak najbardziej użytkowana bez ryzyka nadmiernego zużycia :

http://www.youtube.com/watch?v=tUHh3zjQ1is

spalone hamulce

PostWysłany: 03 Mar 2014 09:00
przez grzegorz200
niestety ..u nas panuje przekonanie , że może ciagac tyle..ile da rady..potem własnie ..spalone hamulce..rozwalony dyfer, miazga w zwolnicach.nie wspomne juz o wypadkach...mozna przecież zamontowac hamulce pneumatyczne, bądź hydrauliczne, ale po co??i na dodatek to kosztuje..ilu jest użytkowników co uzytkuje sprzet zgodnie z instrukcją??kupuje sie najuboższą wersję i wszystko..światła ma??hak ma??więc mozna ciągać..a że do czasu?to juz inna kwestia .."mi" to sie uda..:(..