Kolego w żaden sposób nie podważasz mojej wiedzy. Lubię dyskusję i wymianę poglądów z ludźmi na pewnym poziomie, którzy dysponują zasobem wiedzy praktycznej, czego podwaliną jest wiedza teoretyczna. I nie zastępują tego chłopskim rozumem z cyklu ja wiem, ja wiem lepiej. A skoro wiem to mam wiedzę i tak ma być. W tym momencie dyskusja z mojej strony się kończy.
Oczywiście masz te rację, że odma ma w tym udział i bardzo dobrze, że to wyłapałeś, ( bo ten aspekt celowo zataiłem taki test dla myślących – zdałeś celująco
) Tam naprawdę idą znikome ilości oleju. Które z czasem - parę kropel zostają na dnie chłodnicy i tak, co dzien.. Jak się ją otworzy po pewnym czasie to oczy wychodzą z orbit, z tekstem o ja @#$% ile oleju, TURBO poszło w?!@#$%^&. Ten olej się spala i nie robi nagaru, który morduje silnik. Dzisiejsze oleje dają znacznie mniej nagaru ( popiołu) niż kiedyś. Zwróć też uwagę na to, że producenci samochodów, którzy zastosowali filtry cząstek stałych ( w maszynach budowlanych też to już następuje,( a tak w ogóle to od tego roku weszła nowa norma czystości spalin) rekomendują specjalne oleje nisko popiołowe. Po to żeby nagar ze spalania nie zalegał w filtrach.
Co do twojej prośby............................................................. to nie wiem podważasz moją wiedzę.
A i pochwała nie klikasz...........
No, więc tak o czystości to nie muszę ci mówić. Ale pomiar żeby dobrać uszczelkę powinieneś zrobić, bo nie wiadomo, jaką ktoś kiedyś założył. Znak góra na usczelce też chyba nie muszę..........
W bloku muszą być dwa kołki ustalające.
Śruby muszą być lekko naolejone.
Po dokręceniu głowicy na łbie skrajnej śruby nabijasz jeden punkt ( tej znajdującej się w pobliżu oznaczeń grubości uszczelki). I jeden punkt na śrubie trzymającą dźwigienki zaworowe na pierwszym cylindrze( cylindry liczysz od koła zamachowego) Robisz to po to, że tę śruby można użyć 5x, przy czym pierwszy raz w fabryce, więc ty masz przed sobą 4 wymiany uszczelki, po czym śruby do wymiany, to WAZNE!!!
Śruby dźwigienek M8 dokręcasz na 21Nm głowicę w 1012 na
1) 30Nm 2)80Nm 3) 90°
Dla 1013 dokręcasz na
2) 50Nm 2)130Nm 3) 90°
Schemat regulacji zaworów w dwóch położeniach wału korbowego dostarczam.
Po wymianie uszczelki w tym silniku dodajesz do luzu zaworowego 0.1mm, ( czyli 0.4/0.6)
I po upływie 500h sprawdzasz a potem, co 1000h. Uszczelka siada, więc po tym czasie luzy zaworowe powinny same wrócić do prawidłowego luzu, czyli 0.3/0.5 dźwigienki kontrujesz na 25Nm
Świece dokręcasz na 20Nm +-2 do tego spec pasta!, wtryski16Nm i za 5 minut dodajesz 5Nm, czyli 21 i dokręcasz. Przewody wtryskowe wstępnie na 5Nm a potem na 25Nm Nie dokręcać ich za mocno!!! Powiewasz zmniejszają się przekroje wewnętrzne i silnik traci moc z powodu mniejszej ilości paliwa!!! Dekiel zaworowy na 9Nm+-1
A w silnikach TDC 2012/13 Z układem CR mogę ci wysłać na PW, bo to większy komplikator.