Strona 1 z 1

Czerwona kontrolka z przekreśloną kierownicą CASE 688 kołowa

PostWysłany: 02 Paź 2013 17:55
przez majkel43
Witam. Jestem od niedawna właścicielem koparki kołowej CASE 688 z 94r. Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu, który niedawno zaczął się pojawiać:
Co może być przyczyną zapalania się czerwonej kontrolki z przekreśloną kierownicą?
Zaraz po odpaleniu (gdy koparka jest zimna) kontrolka się nie świeci, w trakcie kopania w miarę nagrzewania się kontrolka zaczyna początkowo mrygać przy niskich obrotach silnika, ale po zwiększeniu obrotów gaśnie. Gdy już koparka się zagrzeje (po ok. 0,5h kopania) kontrolka świeci się ciągle i nie gaśnie nawet po zwiększeniu obrotów.
Jednak gdy na rozgrzanym już silniku i przy palącej się kontrolce wbiję bieg i nacisnę pedał jazdy - wtedy kontrolka gaśnie.
W koparce nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów typu słabsza jazda, czy coś podobnego, wydaje się, że wszystko działa ok.
Co może być przyczyną świecenia się tej kontrolki? Tak na mój chłopski rozum w którymś układzie (jazdy, hamowania?) może być zbyt niski poziom oleju i dlatego początkowo kontrolka się nie pali, a wraz z nagrzewaniem i rozrzedzeniem oleju kontrolka zaczyna się świecić.Ale może się mylę i przyczyna jest całkiem inna? nie potrafię zlokalizować co ta kontrolka sygnalizuje, pracę jakiego układu i gdzie coś ew. trzeba dolać żeby ona zgasła.
Obawiam się, że praca koparką z palącą się kontrolką może doprowadzić do jakiegoś poważnego uszkodzenia (zatarcie).
Proszę panowie o próbę rozwiązania problemu.
W załączeniu zdjęcie z zaznaczoną kontrolką.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Czerwona kontrolka z przekreśloną kierownicą CASE 688 kołowa

PostWysłany: 02 Paź 2013 22:23
przez mechanior
kontrolka informuje o spadku ciśnienia w układzie kierowniczym

Czerwona kontrolka z przekreśloną kierownicą CASE 688 kołowa

PostWysłany: 03 Paź 2013 08:46
przez majkel43
Dzięki kolego za nakierunkowanie! A czy układ kierowniczy to jest oddzielnym układem posiadającym swoje niezależne smarowanie i zasilanie, czy jest połączony z całym układem hydraulicznym i ze zbiornikiem oleju hydraulicznego? Próbowałem zlokalizować jakiś zbiorniczek na olej osobny do tego układu kierowniczego, żeby sprawdzić poziom oleju i ew. go uzupełnić, ale nie mogę nic takiego znalęźć. Gdzie ew. można szukać miejsca, żeby sprawdzić poziom i spróbować uzupełnić olej w tym układzie?
Pozdrawiam!

Czerwona kontrolka z przekreśloną kierownicą CASE 688 kołowa

PostWysłany: 03 Paź 2013 10:09
przez mechanior
pompa korzysta z oleju w zbiorniku głównym więc to nie wina poziomu oleju
spadek ciśnienia może być wywołany kilkoma przyczynami:
- słaba kondycja pompy
- uszkodzenie zaworu regulującego ciśnienie
- uszkodzenie orbitrola
- kontrolka może też świecić z powodu usterki elektrycznej obwodu kontrolnego (czujnik lub wiązka)

pytaj specjalisty od CASE - JACEK J, TORO TS, IKOP....