Strona 1 z 1

Smarowanie silnika podczas przechyłu?

PostWysłany: 08 Maj 2011 15:39
przez korba71
Marka i model maszyny: volvoec210blc
Rok produkcji: 2006

Mam pytanie do szanownych kolegów mechaników niekiedy ostro się muszę przechylić tak ze nogi mam na przedniej szybie, jak wtedy wygląda smarowanie silnika zadałem kilka razy to pytanie znajomym i nikt nie jest w stanie odpowiedzieć precyzyjnie. Wiem ze dtr nie przewiduje takich przechyłów ale niekiedy jestem zmuszony chwile tak popracować.

Smarowanie silnika podczas przechyłu

PostWysłany: 08 Maj 2011 16:04
przez master123
Nie jestem mechanikiem ale na kursie o ile się nie mylę uczono mnie ze w maszynach budowlanych jest tzw sucha miska olejowa i ona zapewnia smarowanie podczas przechyłów. Jak to działa to nie wiem. Najlepiej niech wypowiedzą się specjaliści

Smarowanie silnika podczas przechyłu?

PostWysłany: 08 Maj 2011 23:42
przez mechanior
sucha miska olejowa nie jest stosowana ogólnie w maszynach budowlanych,
rozwiązanie polega na zastosowaniu dodatkowego zbiornika oleju a czasem 2 pomp oleju i kilku smoków w misce
stosuje się je w silnikach militarnych i sportowych

dla bezpieczeństwa powinieneś monitorować ciśnienie oleju w silniku (przydał by się zegar)
pojemność miski tej maszyny to około 20 L (wymieniałem kiedyś w niej olej ale nie pamiętam)
smok silnika jest na środku misy olejowej, aby pracować w przechyle możesz chwilowo podnieść poziom oleju w misce dolewając około 4-5 L oleju
jednak nie możesz przesadzić by nie uszkodzić silnika
osobiście kiedyś spuściłem z Perkinsa 22L oleju z ropą (normalny stan to 8L) i do końca działał bez problemów więc trochę się w nim mieści :mrgreen:

Re: Smarowanie silnika podczas przechyłu?

PostWysłany: 10 Maj 2011 19:50
przez korba71
Bardzo dziekuje za odpowiedz i nawiazujac do niej jakie usterki moze spowodowac wysoki stan oleju w silniku

Smarowanie silnika podczas przechyłu?

PostWysłany: 10 Maj 2011 22:25
przez mechanior
zwiększony opór spowodowany zanurzaniem wykorbień wału w oleju, wzrost temperatury, wyrzucanie oleju przez odmę, spadek ciśnienia oleju (!), zatarcie turbiny na skutek blokady oleju w przewodzie zrzutowym, w ekstremalnych przypadkach gdzie poziom oleju przekracza pojemność karteru (korpusu silnika) i dociera do granicy ruchu tłoków może dojść do urwania korbowodów, skrzywienia wału i rozerwania bloku