Strona 1 z 1

Tracenie mocy jazdy w koparce

PostWysłany: 01 Maj 2011 09:55
przez arno177
Witam. Mam problem z koparką kołową która podczas jazdy pod nawet małe wzniesienie zaczyna nie dawać sobie rady z jechaniem (jedzie tylko na ślimaku, na dużym gazie), podczas gdy z górki i na prostym jedzie normalnie. Element na który zwróciłem uwagę jest to że po np.
1. po puszczeniu pedału jazdy koparka zatrzymuje się od razu tak jakby nacisnął hamulec.
2. gdy koparka stoi ustawiona z góry bez włączonego hamulca nie jedzie z góry.
3. podczas kopania nie trzeba zaciągać hamulca aby koparka stała w miejscu (koparka zachowuje sie tak jakby juz miala zaciągnięty hamulec czyli podczas podbierania ziemi nie podjeżdża pod łyżkę jak powinna to robić będąc na luzie a stoi w miejscu). Proszę o porady, czy to jest normalne czy cos jest nie tak? jeśli coś jest nie tak to w takim razie co?

tracenie mocy jazdy w koparce

PostWysłany: 01 Maj 2011 10:33
przez helmut
Może zacznij od tego co to za sprzęt. :wall:

Re: tracenie mocy jazdy w koparce

PostWysłany: 01 Maj 2011 13:49
przez arno177
jest to koparka kołowa volvo ew 160.

Re: Tracenie mocy jazdy w koparce

PostWysłany: 01 Maj 2011 18:55
przez korba71
Kołowka powinna hamowac po puszczeniu pedału przyspieszenia zawór dławi olej hydr. Sa tam tez zawory krzyżowe które steruja przepływem oleju do silników hydr, jazdy zabezpieczają przed przeciążeniem i takie tam. Moze masz bracie zaciagniety reczny ham., niektóre kołówki maja kilka hamulców. Albo podnies lemiesz to był zart :D

Re: Tracenie mocy jazdy w koparce

PostWysłany: 01 Maj 2011 19:20
przez arno177
Hamulec jest spuszczony. A właśnie o to chodzi że bez zaciagniętego hamulca działa tak jak z zaciągniętym.

Re: Tracenie mocy jazdy w koparce

PostWysłany: 01 Maj 2011 19:37
przez korba71
W atlasie miałem 2 hamulce, nozny z blokadą i reczny z boku pneumatyczny, w dosanie tez dwa, nozny i włączany klawiszem moze masz cos właczone? Pracuje na volvo ec 210 blc na gaskach nie wiem jak sa sterowane kołówki nie pomoge ci bracie jest tu taki gosc mechanior jest dobry moze ci pomoze

Tracenie mocy jazdy w koparce

PostWysłany: 01 Maj 2011 23:09
przez mechanior
dopóki nie powiesz JAKA TO MASZYNA to nawet święty ci nie pomoże

macie formularz przy zakładaniu tematu w którym jest miejsce na nazwę maszyny, model i rok produkcji
dlaczego z niego nie korzystacie?

Tracenie mocy jazdy w koparce

PostWysłany: 02 Maj 2011 20:23
przez prezes81
Witam!

Nie napisałeś jaki konkretnie jest to model B, C czy jeszcze inne cudo ale w wersji C z tyłu po prawej stronie masz filtr hydrauliczny siatkowy w takiej metalowej obudowie. Spróbuj go zmienić na nowy. Jeżeli to nie pomoże to pod klapą po prawej stronie (pod zbiornikiem hydraulicznym) masz elektrozawór z dwiema cewkami jedna odpowiada za jazde wolna a druga za szybką może jest któraś spalona albo zawór, który jest przez nie obsługiwany jest zatkany.
Sprawdź na prostym odcinku drogi czy jest w ogóle jakas różnica w prędkości jazdy jak przełączasz biegi miedzy slimakiem, żółwiem a zajacem.
Po lewej stronie skrzyni biegów (patrzać od spodu) bedziesz miał odpowietrznik i kalamitke do nabijania smaru. Jest to awaryjne odblokowanie skrzyni biegów w razie konieczności holowania, może tam masz smar. Odkrec odpowietrznik i włącz jazde to wypcha resztki smaru. Najlepiej unieść maszyne na podporach i pługu.
Może któraś z przyczyn jest trafiona:-) Miłego dłubania.
Pozdrawiam

Re: Tracenie mocy jazdy w koparce

PostWysłany: 02 Maj 2011 22:23
przez arno177
Ta koparka to volvo ew 160 bez żadnego B czy C.

Tracenie mocy jazdy w koparce

PostWysłany: 03 Maj 2011 10:25
przez prezes81
Wygląda na to ze to starszy model.Podaj rocznik i numer nadwozia to postaram sie cos znaleźć po schematach.

Pozdrawiam

Re: Tracenie mocy jazdy w koparce

PostWysłany: 03 Maj 2011 10:52
przez arno177
model: Volvo EW 160
rocznik: 2002
nr. nadwozia: 8851871p

Tracenie mocy jazdy w koparce

PostWysłany: 03 Maj 2011 12:44
przez mechanior
prezes chyba wyczerpał listę możliwych awarii

jeżeli wejdziesz za kabinę to pod siatkową płytą podłogi za głównym rozdzielaczem jest blok sterowania
jedna z pierwszych cewek od strony kabiny odpowiada za hamulce i jazdę, są zaopatrzone w takie czerwone (?) sztyfty do ręcznego przełączania, wsadź kogoś do kabiny i próbuj przełączać

czy działa ci blokada przechylania przedniego mostu ? (stabilizatory)
czy działa hamulec nożny, jest różnica przy hamowaniu ?