wibako

Eder M 815 B/ Cat 212 BFT - 3 drobne pytania

Moderator: MARIO/MECALAC

Postprzez master123 » 01 Sty 2011 20:20

http://land.twinpower.pl/oferta/perkins ... zAodNnbKYw
tam jest podany przykład poprawnego nr seryjnego i tak tez mam zgodnie z tym przykładem. Jeszcze sprawdze czy nie pomyliłem jakies cyfry lub litery.

[ Dodano: Sob Sty 01, 2011 7:37 pm ]
Sprawdziłem ponownie i nic nie pomyliłem. Dokładnie to tam pisze tak AB 30554*U589302W*. Oprócz tego jest jeszcze TYPE F0952. Nie wiem moze zamiast 0 jest O.
Na tej tabliczce pisze jeszcze Perkins England.

[ Dodano: Sob Sty 01, 2011 8:32 pm ]
nr seryjny maszyny to 2101227.

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Reklama

simmet

Postprzez mechanior » 01 Sty 2011 23:00

DMSERWIS napisał(a):a z tym nr silnika jest dalej coś nie tak,bo nie ma takiego w spisie ( SIS ).


bo to EDER jest a nie żaden CAT więc w SISie nic nie znajdziesz :lol:
numer jest Perkinsa mimo to że w niektórych maszynach EDER był montowany silnik z oznaczeniami CAT 3056 IT
masz silnik typu AB, znawcy JCB wiedzą lepiej bo ta firma posługiwała się sygnaturą Perkinsa

potrzebujesz coś do tego silnika czy po prostu tak sobie pytasz "na przyszłość"?
jak coś będziesz potrzebował to daj znać
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez master123 » 01 Sty 2011 23:11

tak pytam tylko "na przyszlość" :wink:

[ Dodano: Nie Sty 02, 2011 2:30 pm ]
witam ponownie :wink: Teraz mam do was pytanie z trochę innej beczki odnosnie układu zasilania. Mianowicie zrobilem kilka fotek z drogi paliwa od zbiornika do filtra paliwa. Oto moja prezentacja :
1. Ze zbiornika paliwa wychodzą 2 przewody. Pokaże teraz drogę przewodu nr 1.
Image

2. Przewód nr 1 idzie do drugiego filtra paliwa ( z tyłu silnika od strony filtra powietrza ).
Image

3. Następnie ten przewód dochodzi to tego miejsca
Image
( tutaj wlasnie rodzi się moja pytanie : co to jest ? ).

4. Następnie przewód nr 3 idzie do głównego filtra paliwa ( fotka poniżej pokazuje gdzie dokładnie)
Image

Przewód nr 1 (fotka nr 1) dochodzi bezpośrednio do głównego filtra paliwa (fotka nr 4).

Jeszcze mam jedno pytanie. Mianowicie pod zbiornikiem paliwa znajduje sie takie coś
Image

Czy to jest odwadniacz ?

Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam :wink:

[ Dodano: Nie Sty 02, 2011 3:48 pm ]
Apropo mojego pierwszego pytania w tym temacie związanego z tym otworem zrobiłem fotke od zewnętrznej strony dla rozjasnienia sytuacji, moze to cos podpowie wam co tam powinno być. Mechanior rozważał opcje ze tam mógł byc otwór na webasto a co wy o tym sądzicie ? Ponizej fotka z zewnątrz kabiny.

Image\

Fotka z wnętrza kabiny jest na pierwszej stronie tematu w pierwszym moim poście :wink:

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez mechanior » 02 Sty 2011 18:07

odwadniacz (separator) to ten drugi filtr paliwa
korek pod zbiornikiem to korek spustowy, można go użyć do usunięcia zanieczyszczeń i wody z dna zbiornika
przewód nr 1 to zasilanie, biegnie ze zbiornika przez separator do MECHANICZNEJ WSTĘPNEJ POMPKI PALIWA (zdj 3) i dalej na filtr i pompę wtryskową
przewód nr 2 to przelew zwany powrotem którym paliwo ze wszystkich nadmiarów (wtrysków, pompy i filtra) płynie z powrotem do zbiornika

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez master123 » 02 Sty 2011 18:24

dzięki mechanior za odpowiedź. A powiedz mi jeszcze po co to są za "pokrętla" na tych przewodach zaraz przy zbiorniku ( zdj. 1 ) ? Zamykają dopływ lub odpływ paliwa po przesterowaniu ? Mają jakies praktyczne zastosowanie ?
Odnosnie tego odwadniacza (separatora) to czy go wymienia sie razem z głównym filtrem paliwa ? Jak spuszcza się z niego wodę ? Od spodu widać ze znajduje się tam paliwo ( fotka ponizej )
Image

Czy ten korek spustowy mozna uzyć jak w zbiorniku znajduje sie paliwo ? Po jego uzyciu bedzie leciec sama woda czy paliwo tez ?
Ostatnio edytowany przez master123, 02 Sty 2011 22:45, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez mechanior » 02 Sty 2011 22:23

właśnie do tego służą te zawory na przewodach, przy wymianie filtrów lub czyszczeniu odstojnika wody zakręcasz dopływ paliwa dzięki czemu nie wycieka cały czas
uważaj z tym plastikowym korkiem bo czasami się urywa
"szklankę" odstojnika można zdemontować wykręcając go delikatnie, przez oś szklanki przechodzi śruba na klucz 12 lub 13 z łbem w górnej części odstojnika
uszczelniają ją 2 oringi lub quadringi, trzeba na nie uważać a najlepiej je wymienić, kupisz bez problemu w agromie, bo gdy są nieszczelne zapowietrza się układ paliwowy
woda jest cięższa od paliwa więc gromadzi się na dnie odstojnika, czasami nie widać wyraźnie jej poziomu więc najlepiej raz na kilka dni poluzować lekko korek i sprawdzić co wycieka upuszczając kilka cm3 paliwa, można to robić przy dowolnym stanie paliwa w zbiorniku bez zakręcania czerwonych zaworów

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez master123 » 02 Sty 2011 22:44

rozumiem, czyli ten żółtawy korek na spodzie filtra ( separatora, odwadniacza ) lekko nalezy poluzować w celu spuszczenia kilku cm3 paliwa w którym moze byc woda i to wystarczy aby zapobiec przedostawaniu się wody do filtra głównego a następnie do pompy wtryskowej i komory spalania ? A co z tym korkiem spustowym pod zbiornikem paliwa ? Jak go używać ?
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez mechanior » 02 Sty 2011 23:12

zdejmujesz zaślepkę i odkręcasz przekręcając czworokąt by nacięcie na nim nie było w poprzek (to zwykły zawór kulowy)

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez master123 » 02 Sty 2011 23:15

ok dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi :wink:

[ Dodano: Pon Sty 03, 2011 11:59 am ]
Powiedzcie mi co to za wężyk ? Jakiś odpowietrznik czy coś w tym stylu ? Wychodzi on stąd ( fotka poniżej
Image

a kończy się tuż obok filtra oleju
Image

[ Dodano: Pon Sty 03, 2011 1:41 pm ]
Jeszcze się spytam czy sruba nr 1 to spust oleju ze skrzyni przekładniowej a sruba nr 2 to wlew ?
Image

[ Dodano: Sob Lut 05, 2011 2:50 pm ]
Fotka poniżej przedstawia "kostkę" na siłowniku łamania trzeciego ramienia. Powiedzcie mi od czego są poszczególne węze dochodzące do tej kostki (nr 1-3) oraz czy element oznaczony nr 4 jest to punkt pomiaru ciśnienia ?
Image

Chciałbym sie jeszcze spytac co to jest ?
Image

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez hspeed » 16 Lut 2011 23:56

Ad 1 i 2 jest to tzw "odma" przez nia wydostaje sie cisnienie z komory korbowodowej
Ad3 korek nr1 sluzy do spuszczania oleju a korek nr2 to wlew i poziom oleju
Ad5 czujnik przeciazena ramienia (czerwona kontrolka z hakiem)
Odnosnie tego otworu w kabinie tam powinien znajdowac sie manometr.
Powinien pokazywac albo cisnienie sterowania albo cisnienie w ukl hamulcowym

Autor postu otrzymał pochwałę

hspeed
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 16 Lut 2011 21:56
  • Miejscowość: Lubin
  • Pochwały: 1

Re: Eder M 815 B/ Cat 212 BFT - 3 drobne pytania

Postprzez master123 » 14 Mar 2011 13:54

a powiedzcie mi na jakie ciśnienie powinien być ustawiony zawór przeciążeniowy w mojej koparce i jak to ustawić ?
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Re: Eder M 815 B/ Cat 212 BFT - 3 drobne pytania

Postprzez mechanior » 15 Mar 2011 00:16

zawór przeciążeniowy ustawiony jest fabrycznie wg konfiguracji ramienia, alarm włącza się automatycznie gdy istnieje zagrożenie utraty stabilności maszyny czyli gdy ciężar na łyżce może przechylić maszynę (ciśnienie w siłowniku przekracza odpowiedni próg)

ad 3 dodam jeszcze tylko że olej to silnikowy SAE15W40 lub UTTO SAE30 około 3L

ad 4 to zamek hydrauliczny siłownika
nr 1 podaje ciśnienie otwierające zamek i zazwyczaj jest to ciśnienie które steruje rozdzielaczem (z joysticka)
nr 2 to tzw przelew czyli linia T (Tank-zbiornik, spływ oleju z przecieków i z powrotów na zbiornik)
nr 3 to przewód dostarczający olej wysokiego ciśnienia do danej funkcji (chowanie siłownika)
port 4 służy do regulacji ciśnienia otwierania zamka (śruba regulacyjna nad przyłączem 1)

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Eder M 815 B/ Cat 212 BFT - 3 drobne pytania

Postprzez master123 » 15 Mar 2011 10:33

port 4 służy do regulacji ciśnienia otwierania zamka (śruba regulacyjna nad przyłączem 1)

Ostatnio mierzyłem ciśnienie na tymże siłowniku i wyskoczyło na manometrze ze przy chowaniu siłownika jest 200 bar. Na rozdzielaczu widać ze zawory raczej nie były regulowane od tej funkcji bo jest na nich farba bez śladów po kluczach. Na śrubie regulacyjnej zaś (nad przyłączem nr 1) widać ślady użytkowania. Ciśnienie otwierania zamka pewnie jest ustawione na te 200 bar i dlatego tak jest. W najbliższym czasie sprawdzę to. Rozumiem ze aby zbadać ciśnienie otwierania zamka wpinam sie w port nr 4 i postępuje tak samo jak bym to robił na rozdzielaczu tak?
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Re: Eder M 815 B/ Cat 212 BFT - 3 drobne pytania

Postprzez mechanior » 15 Mar 2011 11:17

tak jest, jest też zawór zabezpieczający i to może on jest ustawiony na 200 bar, czy z drugiej strony kostki jest jakaś śruba regulacyjna? (od strony głowicy siłownika, na tej ściance gdzie nie ma żadnego przewodu)

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Eder M 815 B/ Cat 212 BFT - 3 drobne pytania

Postprzez master123 » 15 Mar 2011 12:36

tak jest tam śruba regulacyjna troszkę większa niż ta niżej. Powiedz mi mechanior jeszcze jak sprawdzić na ile jest ustawiony zawór przeciążeniowy i jak ustawić główny zawór ciśnieniowy. Obecnie mam ustawiony główny zawór ciśnieniowy na 350 BAR a chciałbym zwiększyć na około 380 BAR. O ile dobrze pamiętam to na tym siłowniku łamania 3 ramienia powinno być wg danych producenta około 400 BAR tak ? Pisałeś mi kiedyś na pw wartości ciśnień ale juz nie mam tej wiadomości i dlatego pytam.

Powiedz mi do czego służy ten dolny punkt kontrolny na rozdzielaczu ?
Image

Chciałbym się jeszcze spytać czy tutaj nie powinno być jakieś osłony czy cos w tym stylu ?
Image

Po obydwu stronach są dwa punkty na śruby i dlatego pytam bo chyba coś tam powinno być (tak mi sie wydaje)
Image
Image

Jeszcze chciałbym się spytać jakie ciężary mogę dźwigać na ramieniu tak aby nie wpływało to negatywnie na maszyne ? Chodzi mi konkretnie o to czy płyty betonowe o wadze 3 ton nie będą za dużym ciężarem dla koparki ?
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Re: Eder M 815 B/ Cat 212 BFT - 3 drobne pytania

Postprzez mechanior » 15 Mar 2011 23:21

główne ciśnienie masz ustawione dobrze na 350 bar (podawałem 340-360)
niestety nie rozumiesz tego co ci wcześniej tłumaczyłem razem z danymi dotyczącymi poszczególnych funkcji
to że któryś z zaworów liniowych jest ustawiony na 400 bar nie znaczy że pompa ma podawać takie ciśnienie
zawór liniowy zabezpiecza konstrukcję układu przed przeciążeniem nie tylko ze strony hydrauliki ale np na skutek uderzenia spadającym obiektem lub przewrócenia się maszyny

ze względu na to że to dosyć stary wynalazek nie posiadam do niego kompletnej dokumentacji a ta którą mam jest nieco chaotyczna i czasem trudno znaleźć konkretne dane

i radzę regulacje układu hydraulicznego olać, trzymając się prostej zasady że "jak gówno nie śmierdzi to lepiej nie ruszać"
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Eder M 815 B/ Cat 212 BFT - 3 drobne pytania

Postprzez master123 » 15 Mar 2011 23:25

ok a na pozostałe moje zapytania znajde u ciebie odpowiedź ? :wink:
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Re: Eder M 815 B/ Cat 212 BFT - 3 drobne pytania

Postprzez mechanior » 16 Mar 2011 01:51

z osłoną wydechu się nie spotkałem ale to EDER, a taką maszynę widziałem "live" może ze 2 razy
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Eder M 815 B/ Cat 212 BFT - 3 drobne pytania

Postprzez master123 » 16 Mar 2011 14:11

A odnośnie tego ciężaru o którym pisałem (płyta betonowa 3-tonowa) i ten drugi punkt kontrolny na rozdzielaczu.
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Re: Eder M 815 B/ Cat 212 BFT - 3 drobne pytania

Postprzez dawidg2 » 16 Mar 2011 16:15

http://www.schwickert-baumaschinen.de/_ ... 12_bft.pdf zobacz pod tym linkiem tam masz udźwigi przy danym zasięgu.

Autor postu otrzymał pochwałę

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej