wibako

Eder M 815 B/ Cat 212 BFT - 3 drobne pytania

Moderator: MARIO/MECALAC

Eder M 815 B/ Cat 212 BFT - 3 drobne pytania

Postprzez master123 » 18 Gru 2010 16:59

Witam. Posiadam koparke kołową jak w temacie. Mam 3 drobne pytania :
1. Co powinno znajdowac sie w miejscu tego otworu ? Jakis zegar czy cos w tym stylu ?
Image

2. Czy tutaj gdzie znajduje sie ta sruba imbusowa sprawdza sie jakis olej ( cos mi sie obiło u uszy ze tak )? Jesli tak to od czego i czy sie go wymienia ? Jak ustawic koło zeby móc odkrecic ją i sprawdzic poziom oleju ( ma byc na górze czy na dole ? ).
Image

3. Czy tutaj gdzie znajduje sie ten niewielki okrągły otwór sprawdza sie poziom oleju w stabilizatorach tzn odkręca sie te 2 nakrętki po bokach i wtedy sie go sprawdza ?
Image
odkręciłem to i tam są tylko węze wiec mam inne pytanie odnosnie stabilizatorów. Mianowicie czy olej w stabilizatorach pochodzi z głownego zbiornika oleju hydrualicznego czy jest jakis osobny ? Pytam poniewaz jak kupowałem edera to stabilizatory nie trzymały i handlarz powiedział ze wie o co chodzi tzn ze niby jest za malo jakiegos oleju i to zrobi. Jak przyjechałem po koparke to było juz to zrobione i do tej pory jest ok. Wiec jak to jest z tym olejem w stabilizatorach w mojej koparce ?
Ostatnio edytowany przez master123 20 Gru 2010 15:30, edytowano w sumie 2 razy

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Reklama

simmet

Postprzez dawidg2 » 18 Gru 2010 17:44

ad 1 a nie jest to od ogrzewania?
ad 2 tak sprawdza się olej w zwolnicy, spuszcza i wlewa się też tą śrubą. Musisz poprostu okręcać kołem, spuszczasz tak jak masz na foto ale centralnie na środku, a nalewasz i sprawdzasz obracając je o 90st, więc nalewasz pół zwolnicy olejem ale i tak tam wchodzi niewielka ilości.

Autor postu otrzymał pochwałę

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez master123 » 18 Gru 2010 18:11

Ad 1 to nie jest od ogrzewania napewno. Podobniez tam powinien byc jakis zegar niby ale nie wiem jaki ? A odnosnie 3 to jest tak jak napisałem ?
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez dawidg2 » 18 Gru 2010 18:22

odnośnie 3 to nie wiem.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez master123 » 18 Gru 2010 19:01

a jaki olej do zwolnicy lac ? LUX ?
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez dawidg2 » 18 Gru 2010 19:27

ja u siebie lałem Spiraxa ale nie wiem jak u Ciebie będzie. Pytaj się Mechaniora.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez master123 » 19 Gru 2010 01:01

W takim razie czekam na odpowiedź od mechaniora :wink:
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez mechanior » 30 Gru 2010 01:25

80W90 może być SPIRAX lub dowolny GEAR OIL czyli przekładniówka np HIPOL
ABSOLUTNIE NIE LUX
poziom widać, jest kreska koło korka ze znaczkiem LVL lub kropelką, napisem OIL LEVEL lub OELSTAND kreska ma być w poziomie, czyli nalewasz do około 2/3 zwolnicy

zegar z tyłu mógł być (ciśnienie sterowania) choć to wygląda na wylot webasto

stabilizatory działają tak samo jak siłowniki, trzeba zamknąć dopływ oleju żeby je zablokować, olej pochodzi z instalacji hydraulicznej, może usterka dotyczyła czego innego a może w EDERze jest właśnie tak że jest to układ zamknięty (zastanowiłem się chwilę i jest to logiczne) jeśli działa to olej... to!

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez master123 » 30 Gru 2010 01:53

wiem mechanior ze specjalizujesz sie w maszynach caterpillara wiec do mojego edera mozesz odnosic sie tak samo jak do cata 212 bft zapominając ze to eder m 815 b :wink:
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez mechanior » 30 Gru 2010 01:54

mam nadzieję ze identyczny aczkolwiek.... nawet w obrębie marki CAT zdarzają się dziwolągi....
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez master123 » 30 Gru 2010 01:56

mechanior napisał(a):może w EDERze jest właśnie tak że jest to układ zamknięty (zastanowiłem się chwilę i jest to logiczne) jeśli działa to olej... to!

no tak ale jesli to układ zamkniety to gdzie moze byc zbiornik oleju ? Szukałem i znależc nie mogłem.

[ Dodano: Czw Gru 30, 2010 12:57 am ]
mechanior napisał(a):mam nadzieję ze identyczny aczkolwiek.... nawet w obrębie marki CAT zdarzają się dziwolągi.

jest identyczny poniewaz jak był serwis na przeglądzie to mowili ze to jest to samo co cat 212 bft z inna naklejką :wink: tak to wszystko identyczne
Ostatnio edytowany przez master123, 30 Gru 2010 01:58, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez mechanior » 30 Gru 2010 01:57

może nie być zbiornika bo się przelewa z jednego stabilizatora do drugiego a blokada jest wywołana zamknięciem przewodu między siłownikami blokady (stabilizatorami) ale w 212 jest na pewno połączenie z układem hydraulicznym maszyny
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez master123 » 30 Gru 2010 02:00

jak otworzyłem tą pokrywe to węze ida w stronę zbiornika z olejem hydrualicznym ( do tyłu) , jutro zrobie fotke zresztą z otwartą pokrywą.

[ Dodano: Czw Gru 30, 2010 1:02 am ]
mechanior napisał(a):może nie być zbiornika bo się przelewa z jednego stabilizatora do drugiego a blokada jest wywołana zamknięciem przewodu między siłownikami blokady (stabilizatorami)

a jesli by tak nawet było to jak uzupełnia sie olej w stabilizatorach w takim przypadku ?

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez mechanior » 30 Gru 2010 02:44

nic sensownego nie przychodzi mi do głowy, trzeba prześledzić bieg przewodów a jutro sprawdzę co na to schemat hydrauliki 212tki, dosyć - idę w kojo bo jutro praca czeka.....
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez master123 » 30 Gru 2010 17:21

oto fotka po zdjęciu pokrywy
Image
widać na fotce ze wąż od stabilizatorów "ucieka" w tył a wiec raczej nie jest to układ zamknięty tylko otwarty (najprawdopodobniej ten wąż jest połączony ze zbiornikiem głównym oleju hydraulicznego ).

[ Dodano: Czw Gru 30, 2010 4:33 pm ]
Mam przy okazji jeszcze parę pytań :
1. Czy ten wąż widoczny zdjęciu jest od hamulca ?
Image

2. Co to za dźwigienka ? Ktoś mi mówił ze służy ona do blokowania pługa czy coś w tym stylu ( w każdym bądź razie coś związanego z pługiem )
Image

3.Na załączonym zdjęciu widać brakującą "przedziałke gumową" miedzy kołami. Gdzie mogę takie cos zdobyć ?
Image

Dla rozjaśnienia sytuacji dołączam fotkę z drugich bliźniaków gdzie ta przedziałka jest :wink:
Image

5.Czy ten nr to nr seryjny silnika ( zdjęcie od strony kolektora ssącego ) ? Pod jednym z wtryskiwaczy jest tez jakiś nr ( 3712H04A/1 ). Są to różne numery i chciałbym wiedzieć który co oznacza :wink:
Image

Trochę się rozpisałem ale liczę ze trochę mi rozjaśnicie sytuacje :wink: Z góry wielkie dzięki za wszelkie odpowiedzi :wink:

[ Dodano: Czw Gru 30, 2010 4:39 pm ]
Jeszcze sie spytam przy okazji ( pytanie do mechaniora :wink: ) , ile by kosztował filtr oleju hydrualicznego do mojej koparki ? Na obecnym filtrze ( na pokrywie filtra ) napisane jest : ARGO FILTER, Type E 463-98 36 B.

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez mechanior » 31 Gru 2010 00:00

1. tak to wąż od hamulca (do rozpieracza hamulca bębnowego bo są jeszcze tarczowe w zwolnicach, oczywiście nie tutaj a w innych typach mostów)
2. zawór blokady lemiesza na czas transportu, aby nie opadał przypadkiem podczas jazdy
zasadność stosowania pozostawiam użytkownikom :faja:
3. przekładka kosztuje w okolicach 800 pln (nowa) popytam o używki

5. to pierwsze to numer katalogowy głowicy ale już nigdzie nie występuje (zastąpiono go nowym) tego 3777E14 nie potrafię zidentyfikować, trzeba by zadzwonić do Perkinsa

co do filtra będę potrzebował numeru z wkładu

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez master123 » 31 Gru 2010 00:10

dzięki mechanior za odpowiedzi. A powiedz mi gdzie szukać nr seryjnego silnika ?

[ Dodano: Czw Gru 30, 2010 11:12 pm ]
I jeszcze apropo tych stabilizatorów to sprawdzałes schemat hydrualiki cata 212 bft ?
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez DMSERWIS » 31 Gru 2010 19:20

Nr silnika jest na bloku silnika tuż poniżej głowicy,a stabilizatory działają w układzie hydraulicznym na podobnej zasadzie jak blokada przesuwu w koparko-ładowarkach serii 428.
foto -to przewód hamulcowy i razem z tym od stabilizatorów idą do kolumny obrotu.

Autor postu otrzymał pochwałę

DMSERWIS
Fachoperator


Postprzez master123 » 31 Gru 2010 20:20

dzięki za odpowiedź :wink: To jeszcze spytam co mogło byc powodem ze stabilizatory nie działały podczas ogledzin maszyny o czym pisalem wczesniej ? Sprzedający mowił o tym ze jest niby za mało oleju w stabilizatorach i trzeba go uzupełnic ale z tego co napisał DMSERWIS wynika ze nie ma osobnego zbiornika z olejem hydrualicznym do stabilizatorów więc co mogło powodowac nie załączanie sie stabilizatorów ? Podczas ich załączania po 1-2 sek od przesterowania dźwigni bylo odczuwalne wyrażne mocne puknięcie a teraz gdy stabilizatory juz działają poprawnie to pukniecie tez jest ale duzo mniej wyczuwalne i następuje odrazu po przesterowaniu dźwigni a nie jak wcześniej po jakis 2 sek od przesterowania dźwigni.

[ Dodano: Sob Sty 01, 2011 5:55 pm ]
Odnalazłem nr seryjny silnika AB 30554 U 589302 W. Powiedzcie mi jakie powinno być ciśnienie oleju silnikowego w tym silniku wg danych producenta.

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez DMSERWIS » 01 Sty 2011 20:13

Ciężko teraz gdybać co mogło być przyczyną, a z tym nr silnika jest dalej coś nie tak,bo nie ma takiego w spisie ( SIS ).

DMSERWIS
Fachoperator


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej