Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Awaria skrzyni biegów CAT 212

06 Kwi 2024 20:18

Marka i model maszyny: CAT 212 BFT
Rok produkcji: 1996
Numer seryjny: 3PJ01454

Witam, jakiś czas temu zakupiłem koparkę. Podczas zakupu wiedziałem tyle, że nie działa działa drugi bieg, ale na pierwszym koparka chodziła. Chwilę na niej popracowałem i zaczął lać się olej z uszczelniacza przy wyjściu wału na przedni napęd. Po wstępnym rozpoznaniu wydaje mi się że w jakiś sposób ciśnienie ze sprzęgła przebiło się do skrzyni i tam ulatuje przez uszczelniacz. Dziwi mnie tylko, że leci tam cały czas, nawet jak koparka stoi nie odpalana. Sprawdzałem poziom oleju w zwolnicach żeby wyeliminować czy to czasami nie hamulce.
I teraz moje pytanie, jak się zabrać za to żeby usunąć usterkę? Czy żeby wyjąć skrzynię, trzeba odkręcać półosie?

Re: Awaria skrzyni biegów CAT 212

07 Kwi 2024 12:23

Andrzei napisał(a): zaczął lać się olej z uszczelniacza przy wyjściu wału na przedni napęd.

leje przy moście czy reduktorze?

Re: Awaria skrzyni biegów CAT 212

07 Kwi 2024 17:13

Przy reduktorze.

Re: Awaria skrzyni biegów CAT 212

07 Kwi 2024 18:13

czy pracuje czy nie pracuje a uszczelniacze w reduktorze nie trzymają to musi lać -grawitacja.

Re: Awaria skrzyni biegów CAT 212

07 Kwi 2024 20:51

No ok, a jakaś wskazówka jak zdemontować skrzynię? Bo odkręciłem flanszę co łączy skrzynie z mostem i wysuwa się jakieś 5cm i dalej coś blokuje. Czy to półosie trzymają i jeśli tak to jak się do nich dostać?

Re: Awaria skrzyni biegów CAT 212

08 Kwi 2024 22:36

Odkręc samą skrzynię , wkład mostu zostanie

Re: Awaria skrzyni biegów CAT 212

16 Kwi 2024 11:20

Udało się w końcu wyciągnąć tą skrzynię, nie obeszło się bez wyjęcia półosi. Teraz kolejne pytanie, gdzie szukać usterki? Na co zwrócić uwagę co mogło być przyczyną przecieku oleju? Chyba, że ma ktoś do polecenia jakiś dobry serwis skrzyni z wielkopolski lub kujawsko-pomorskiego?

Re: Awaria skrzyni biegów CAT 212

17 Kwi 2024 09:17

te skrzynie sa prawie identyczne do dnia dzisiejszego, poczytaj tematy z podobnymi objawami w maszynach M312/315/318 oraz następnych czyli serii C i D
w przypadku skrzyni zintegrowanej z mostem najczęstszym przypadkiem jest wyciek z tylnych hamulców do zwolknic i mostu a z niego do skrzyni, na drugim miejscujest tzw "Zawór labiryntowy" zwany też "opóźniającym" , odpowiada za smarowanie skrzyni i blokuje zrzucenie z 2 biegu na 1 podczas szybkiej jazdy, znajduje się z tyłu na skrzyni, posiada pompkę napędzaną z wałka skrzyni i kilka zaworów, przeciek w nim powoduje wzrost stanu oleju w skrzyni, na ostatnim miejscu są przecieki na sprzęgłach skrzyni lub pęknięcie korpusu czy inne nieszczelności, w skrajnych przypadkach trzebab było szukac sprawnej skrzyni w używce bo pęknięcie jest nie do odszukania...
Wyślij odpowiedź