Strona 1 z 1

Bobcat 610 Wariator

PostWysłany: 16 Kwi 2014 21:38
przez tnaglak
Marka i model maszyny: Bobcat 610
Rok produkcji: 1980

Czy ma ktoś schemat koła pasowego które mocowane jest do silnika? Czy tam powinna być sprężyna? Jak to działa? Kupiłem tego bobka i jest to w częściach ale czegos brakuje. Proszę o szybką pomoc

Bobcat 610 Wariator

PostWysłany: 17 Kwi 2014 03:02
przez grzegorz200
nr. seryjny maszyny?...to wstawię screena..najszybciej jak sie da..
Image

Re: Bobcat 610 Wariator

PostWysłany: 17 Kwi 2014 15:42
przez tnaglak
Gdzie znaleźć numer seryjny? Czy jeśli to koło będzie wystrzerbione może to powodować pęknięcie wału? Mój silnik jest inny niż ten na powyższym rysunku, mam silnik deutz

Re: Bobcat 610 Wariator

PostWysłany: 17 Kwi 2014 23:46
przez tnaglak
Czy to kołopasowe złożone z dwóch tależy jest zmienne czy stałe? tz czy pasek chodzi po nim w jednym miejscu czy jednak działa jak wariator i zmienia swoje średnice? J

Bobcat 610 Wariator

PostWysłany: 18 Kwi 2014 07:08
przez grzegorz200
na rysunku jest własnie deutz..koło pasowe jest stałe. nie działa jak wariator.napiczan jest jak przy typowym alternatorze.czy na pewno masz model 610??

Re: Bobcat 610 Wariator

PostWysłany: 18 Kwi 2014 08:37
przez tnaglak
ja mam silnik f2l411, no raczej jest to bobcat 610. To po co są te talerze przy silniku na frezie? I jest tam dodatkowo smarownik.

Bobcat 610 Wariator

PostWysłany: 18 Kwi 2014 19:10
przez grzegorz200
być może ktoś w jego dłuugiej historii założył takie koło jakie miał..a katalogu części koło jest kołem..i składa się z jednej części..:)

Re: Bobcat 610 Wariator

PostWysłany: 18 Kwi 2014 19:26
przez tnaglak

Bobcat 610 Wariator

PostWysłany: 18 Kwi 2014 23:27
przez grzegorz200
a więc model 611, a nie 610.:)..to troche zmienia postać rzeczy.. Image

Re: Bobcat 610 Wariator

PostWysłany: 19 Kwi 2014 08:59
przez tnaglak
Może i jest to 611, nie miałem pewności, no ale w każdym bądź razie to jest to. Na rysunku widać jednak że koło jest całościowe, a nie składane z dwóch talerzy. Ale nie widać żadnej ośki, ani śruby jak to koło jest przykręcone. A co wgl mówicie na to? Czy to moje koło nie jest orginalne? Nadaje się ono do użytku jeszcze? Wątpię. Na jednym z zagranicznych forum znalazłem coś na temat tego koła, oraz zdjęcie, ale nic z tego nie rozumiem. LINK:
http://www.tractorbynet.com/forums/bobc ... build.html

Bobcat 610 Wariator

PostWysłany: 19 Kwi 2014 09:59
przez grzegorz200
link dotyczy pytania o uszczelnienie.ale to nie chodzi o twoje koło.którego zreszta nie powinienes zakładać.zwróć uwage, że jest ono (było) wyważane.a u ciebie kawałek jego brakuje.

Re: Bobcat 610 Wariator

PostWysłany: 19 Kwi 2014 13:21
przez tnaglak
Tak, zauważyłem to. Ale w linku jest takie samo koło jak moje, też na frezie. I zastanawia mnie to, być może te bobcaty wychodziły z dwoma różnymi kołami? Czy mogę zlecić tokarzowi żeby wytoczył proste koło pasowe, żeby było równe, i założyć to bez wyważenia? Czy koniecznie musi być ono wyważone?

Bobcat 610 Wariator

PostWysłany: 19 Kwi 2014 13:55
przez Coval
Musi być wyważone. Brak wyważenia przyczynia się do poważnych uszkodzeń.

Re: Bobcat 610 Wariator

PostWysłany: 19 Kwi 2014 18:46
przez tnaglak
A gdzie wyważają takie rzeczy? Czy to musiało by być wyważone razem z kołem zamachowym? A jeśli by wytoczył idealnie równo, co to setki, nie wystarczyło by?

Bobcat 610 Wariator

PostWysłany: 19 Kwi 2014 19:53
przez Coval
Koło zamachowe też jest ładnie wytoczone, co do setki. Jednak często są otwory wywiercone w celu wyważenia.

Profesjonalne zakłady naprawy silników powinny takie rzeczy wyważać.

Re: Bobcat 610 Wariator

PostWysłany: 20 Kwi 2014 14:04
przez tnaglak
Jeszcze jest dylemat tego typu, jakiej średnicy zrobić to koło. Macie może jakieś info na temat tego koła, jakie powinno być orginalnie założone?

Bobcat 610 Wariator

PostWysłany: 20 Kwi 2014 14:21
przez grzegorz200
pasek dobierzesz potem..w dzisiejszych czasach to raczej nie problem..zresztą stare masz na wzór.

Re: Bobcat 610 Wariator

PostWysłany: 20 Kwi 2014 18:33
przez tnaglak
tak, stare na wzór, ale jak widać było one z regulacją. Mogę zaryzykować i sugerować się odbiciem paska na talerzach, ale czy takie ustawienie było ok to ciężko powiedzieć. A i obojętnie jaką zrobię średnice, pasek będzie pasował bo tamto koło jest na sprężynie także regulowane, tylko chodzi o przełożenie