wibako

Korozja układu chłodzenia VOLVO L45

Moderator: mechanior

Korozja układu chłodzenia VOLVO L45

Postprzez rob74 » 12 Wrz 2014 22:53

Witam. Od dłuższego czasu mam problem z dużą korozją układu chłodzenia silnika D5D CBE2 (DEUTZ 1013). W styczniu tego roku właściciel ładowarki dostarczył nam silnik w kórym płyn chłodniczy przedostawał się do oleju i wyrzucany był z chłodnicy. Płyn przedostawał się przerdzewiałym korkiem pod pompą, broki pod chłodnicą oleju były zkorodowane a głowicy przeciekały. Uszelka głowicy była dobra. Po sprawdzeniu głowicy na szczelność wymianie wszystkich broków oraz pompy silnik został zamontowany. Układ chłodzenia zalany stosowanym przez użytkownika GLIXOLEM z Organiki. Krótko po naprawie zgłoszono wyrzucanie płynu z chłodnicy którą uzupełniano wodą. Ładowarka w takim stanie pracowała intensywnie do kwietnia kiedy to znów przerdzewiały broki głowicy. Tester wskazywał zawartość CO2 w oparach płynu. Tym razem uszczelka też była dobra, głowica sprawdzona. Teraz jest wrzesień a ja mam ten silnik rozebrany w warsztacie. Pompa wody ma takie wżery że nadaje się do wymiany, broki bloku i głowicy również. Po wymontowaniu tulei nie znalezłem żadnych pęknięć, wad bloku czy tulei. Zauważyłem jedną żecz która mnie niepokoi mianowicie ślady rozcinania chłodnicy. Zastanawiam się czy możliwe jest ze jeśli przy naprawie (udrażnianiu) chłodnicy użył jakiegoś agresywnego środka który mimo tak długiego czasu ciągle pozostaje w układzie? Bardzo proszę o opinie na ten temat. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez rob74, 14 Wrz 2014 09:47, edytowano w sumie 1 raz

rob74
Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 26 Wrz 2011 20:12
  • Miejscowość: Świętokrzyskie Suchedniów

Maszyna: volvo l30 ,volvo l35, caterpillar 906 wózki widłowe Linde

Firma: Dendron


Reklama

simmet

Korozja układu chłodzenia VOLVO L45

Postprzez mechanior » 13 Wrz 2014 00:08

Możliwe że ktoś poszalał z kwasem albo innym agresywnym środkiem ale słyszałem że ze względu na duże obciążenia termiczne układ chłodzenia tego silnika nie znosi WODY.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Korozja układu chłodzenia VOLVO L45

Postprzez Kamal » 15 Wrz 2014 09:57

rob74 napisał(a): broki pod chłodnicą oleju były zkorodowane a głowicy przeciekały.

Bo użytkownik idio.... Bo inaczej nazwać się tego nie da. Lał wodę zamiast płynu.

rob74 napisał(a):... wymianie wszystkich broków oraz pompy silnik został zamontowany. ten

A z czego te broki? Bo te fabryczne są anodyzowane co zapobiega korozji, a przede wszystkim tworzenia się ogniwa elektrycznego co mocno zwłaszcza przy wodzie sprzyja elektrokorozji.

rob74 napisał(a): Układ chłodzenia zalany stosowanym przez użytkownika GLIXOLEM z Organiki.

Pogratulować do Żuka i Nysy się nadaje.

rob74 napisał(a): Krótko po naprawie zgłoszono wyrzucanie płynu z chłodnicy którą uzupełniano wodą.

No super!!! Tak trzymać!!! Tylko się później nie dziwić.

rob74 napisał(a):. Ładowarka w takim stanie pracowała intensywnie do kwietnia kiedy to znów przerdzewiały broki głowicy.

Pisałem nie dziwić się.

rob74 napisał(a): Tester wskazywał zawartość CO2 w oparach płynu. Tym razem uszczelka też była dobra, głowica sprawdzona.

Sprawdzić dobrze głowicę powinna być sprawdzana na gorąco do kanałów wodnych dorobione specjalne zaślepki a nie kawał gumy, który zakrywa kanał wodny i do tego połową głowicy. Blok też sprawdzić nafta i kreda czynią cuda.

rob74 napisał(a): Pompa wody ma takie wżery że nadaje się do wymiany, broki bloku i głowicy również.

Bo chłodziwo nie spełniło żadnych norm producenta. A przy kiepskim płynie kawitacja w tym silniku robi spore spustoszenie.

rob74 napisał(a):. Zauważyłem jedną żecz która mnie niepokoi mianowicie ślady rozcinania chłodnicy. Zastanawiam się czy możliwe jest ze jeśli przy naprawie (udrażnianiu) chłodnicy użył jakiegoś agresywnego środka który mimo tak długiego czasu ciągle pozostaje w układzie? Bardzo proszę o opinie na ten temat. Pozdrawiam.

Po takim czasie to już wypłukane. Pytanie, czym ( jakim stopem ) została naprawiona. Patrz to, co pisałem o ogniwie elektrycznym. Czy ten silnik ma układ chłodzenia zintegrowany z silnikiem? A chłodnica jest z boku?
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Korozja układu chłodzenia VOLVO L45

Postprzez mechanior » 15 Wrz 2014 21:54

Płyn chłodniczy musi spełniać warunek użytkowania w tzw układzie mieszanym: żelazo (stal, żeliwo), aluminium, miedź, tworzywa sztuczne.
Wbrew pozorom dosyć trudno spełnić te warunki, zwłaszcza w odpowiednio długim okresie użytkowania. Dlatego płyn posiada skończony termin użyteczności możliwy do przedłużenia specjalnymi dodatkami regenerującymi - ale takie rozwiązania proponują tylko producenci wysokiej jakości płynów chłodzących jak TEXACO-CHEVRON czy FUCHS...
Sam miałem dawno temu doświadczenie z fabrycznie nowym RENAULT 19 w którym po 3 latach i grubo ponad 200.000 km przebiegu wysypały się broki w głowicy a silnik zatarł się w drodze...
Płyn oczywiście nie był wymieniany nigdy mimo wyraźnego zalecenia serwisu o wymianie co minimum 100.000 km lub 3 lata.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Korozja układu chłodzenia VOLVO L45

Postprzez rob74 » 15 Wrz 2014 21:56

Co do broków to były oryginalne z servisu Volvo a zamontowana obok silnika aluminiowa chłodnica jest pospawsna prawidłowo.

rob74
Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 26 Wrz 2011 20:12
  • Miejscowość: Świętokrzyskie Suchedniów

Maszyna: volvo l30 ,volvo l35, caterpillar 906 wózki widłowe Linde

Firma: Dendron


Korozja układu chłodzenia VOLVO L45

Postprzez mechanior » 15 Wrz 2014 22:29

Broki były z Volvo ale woda już nie...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Korozja układu chłodzenia VOLVO L45

Postprzez ksieciunio » 16 Wrz 2014 20:24

Troche dziwne ze tak koroduje,mam starego bf6m czesto lata na wodzie,pozniej znow zalewany plynem najtanszy standard jaki jest,tcd2013 starszy silnik tez czesto na wodzie chodzi maja 7-9tys godzin i jaos do teraz tylko pompa wody padla,ale zaden korek nie przerdzewial.
Moze silnik sie grzeje wczasie pracy i maja jakiegos domoroslego mechanika ktory "czysci" uklad np octem albo jakis innym ustrojstwem ?

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej