to ja jeszcze dorzucę coś od siebie bo rzadko mam okazję w tym dziale
paski posiadają tylko kilka typowych szerokości 9,5 (9,8 albo 10 to samo co 3/8`) 12,5 (12,7 albo 13 czyli 1/2`), 11/16 czyli 17,5mm i jeszcze parę (w ISO dokładnie 7 a rozbieżności rozmiarów wynikają z różnic norm, jedna mierzy szerokość wierzchu paska druga szerokość rowka koła pasowego czyli tzw "szajbki")
paski klinowe zębate (COG TYPE) i gładkie (NON-COG TYPE) mogą być stosowane zamiennie i nie grozi to żadnymi poważnymi konsekwencjami
ząbkowanie zostało wprowadzone w celu polepszenia dolegania paska na małych średnicach kół pasowych np alternatorze czy napinaczu co wpływa na ich żywotność i skłonność do poślizgu (piski)
standardowe długości EUROPEJSKICH pasków rosną co 25 mm czyli 1000-1025-1050-1075-1100-1125 i tak dalej, jeśli producent sprzętu zaleca pasek o rozmiarze 1335mm lub 1710mm należy sprawdzić czy chodzi o rozmiar zewnętrzny czy wewnętrzny czy uśredniony (literki przy oznakowaniu, w tej chwili nie pamiętam kodów) ale ja zawsze trzymam się zaokrąglania w dól i jak na razie się nie zawiodłem, jeśli pasek ma mieć 1335 mm to kupuje 1325 (CAT 428C) bo jak mnie doświadczenie nauczyło 1350 wychodzi poza regulację... różnice wynikają oczywiście z różnych norm dotyczących pomiaru...
z tego co zauważyłem w Atlasie a właściwie silniku DEUTZ bardzo ważne są:
-sprawny czujnik na napinaczu paska wentylatora chłodzenia
-sprawny termostat chłodnicy oleju silnika
wszyscy bardzo chwalą te silniki zwłaszcza że nawet jak padną to ich remont jest mało skomplikowany i tani (jak to w
powietrzniaku hehe)