Strona 1 z 1

Luzy w ukł. kierowniczym na zwrotnicach 580SLE

PostWysłany: 26 Kwi 2014 16:08
przez CASEWIESIEK
Marka i model maszyny: CASE 580 SLE
Rok produkcji: 1999

Jak w temacie. Proszę Was o pomoc. Chcę zlikwidować luzy na zwrotnicach w przednich kołach. Co trzeba wymienić i gdzie najlepiej kupić. Może jakiś schemat. Z góry dziękuję.

Re: Luzy w ukł. kierowniczym na zwrotnicach 580SLE

PostWysłany: 01 Maj 2014 08:04
przez kubackim
Części możesz kupić tu http://www.torots.pl/
Jak nie masz wybitych ( mocno ) otworów na łożyska w moście to znacząco zmniejszysz luz.
Do wymiany sworzeń górny,dolny i pozycje nr 7 8 9 12 13
Image
Image

Re: Luzy w ukł. kierowniczym na zwrotnicach 580SLE

PostWysłany: 01 Maj 2014 17:26
przez niamek
a jak mam otwory mocno wybite ? niewiesz gdzie takie coś robią ? Katowice i okolice i na jaką kasę patrze żeby je zrobić bo rozumiem że trzeba napawać i przetaczać

Re: Luzy w ukł. kierowniczym na zwrotnicach 580SLE

PostWysłany: 01 Maj 2014 17:31
przez kubackim
niamek napisał(a):a jak mam otwory mocno wybite ? niewiesz gdzie takie coś robią ? Katowice i okolice i na jaką kasę patrze żeby je zrobić bo rozumiem że trzeba napawać i przetaczać

Mechaniora podpytaj może kogoś poleci albo sam zrobi.

Re: Luzy w ukł. kierowniczym na zwrotnicach 580SLE

PostWysłany: 12 Maj 2014 20:54
przez CASEWIESIEK
Dzięki Kubacki.

Re: Luzy w ukł. kierowniczym na zwrotnicach 580SLE

PostWysłany: 14 Maj 2014 17:34
przez Petro
Ja zawiozłem cały most do dobrego warsztatu slusarskiego napawali, wyfrezowali i gotowe, ważne żeby mieli dużą frezarkę, nżeby takiego kolosa do niej zapiąć i pamiętac żeby dobrze przemierzyc kąt pochylenia, zakupiłem cały komplet łożysk +czopy z tego co pamietam coś około 1300 zł i gotowe

Luzy w ukł. kierowniczym na zwrotnicach 580SLE

PostWysłany: 14 Maj 2014 21:54
przez CASEWIESIEK
Gdzie to robiłeś?

Re: Luzy w ukł. kierowniczym na zwrotnicach 580SLE

PostWysłany: 15 Maj 2014 09:22
przez Petro
Ja jestem z okolic Skoczowa na śląsku ,a robił mi to zaprzyjazniony warsztat ślusarsko-tokarski starszy gosciu dotacza itp mi juz od 15 lat i to jak obejrzał to tez mi zrobił najpierw kupiłem wszystkie łożyska tak jak pisałem ok.1300 zł ,żeby mógł to popasować i ponabijać odrazu a jemu za robote zapłaciłem 300 zł i samemu wszystko rozebrać i złożyc /musisz jeszcze doliczyć nowy olej do mostu , wymienic wszystkie simery i ewentualnie mosiężne tulejki prowadzące półos na nowe i sprawdzić luz na sworzniu głównym mocowania mostu do ramy u mnie dotoczyłem jedna podkładkę i luz zlikwidowany poskładać i pamiętać o częstym smarowaniu szczególnie te dolne dostają najbardziej w dupe , ja Ci proponuje popytać u jakis tokarzy jak jest dobry fachowiec i ma sprzęt to to zrobi od ręki

Luzy w ukł. kierowniczym na zwrotnicach 580SLE

PostWysłany: 15 Maj 2014 15:15
przez CASEWIESIEK
Dzięki za wskazanie drogi.Ja mieszkam w centralnej Polsce( Kutno).Muszę coś z tym zacząc robić ,żeby nie było za późno.Pozdrawiam.

Re: Luzy w ukł. kierowniczym na zwrotnicach 580SLE

PostWysłany: 18 Maj 2014 20:34
przez Marcin Cander
Znając życie pewnie dolne otwory będą do naprawy.Jeśli chcesz możesz podwieźć most do nas do Pabianic skoro jesteś z Kutna rzut beretem.

Luzy w ukł. kierowniczym na zwrotnicach 580SLE

PostWysłany: 20 Maj 2014 22:01
przez CASEWIESIEK
Witam Cię .Dzięki za odzew.Marcin o twojej firmie w Kutnie głośno, w dobrym tego sowa znaczeniu .Ostatnio minęliśmy się w okolicach Kutna u Witka Mar....a, robiłeś mu dossana.(Fajnie wyszło).Na razie wymieniłem co trzeba i na jakiś czas spokój.Ale się odezwę z innymi maszynami.Pozdrawiam

Re: Luzy w ukł. kierowniczym na zwrotnicach 580SLE

PostWysłany: 22 Maj 2014 22:20
przez Marcin Cander
Prawda prawda działaliśmy u Witka w Kutnie.Widziałeś robotę podobało się ,ciesze się w razie potrzeby dzwoń zawsze coś zaradzimy.Pozdrawiam

Luzy w ukł. kierowniczym na zwrotnicach 580SLE

PostWysłany: 06 Lis 2014 22:00
przez CASEWIESIEK
Na jutro umówiłem się z Marcinem, a właściwie z jego ojcem na naprawę przedniej belki. Po wstępnej rozmowie można wywnioskować znajomość fachu a przede wszystkim wspaniały kontakt.
Wstępna wycena bardzo obiecująca. Po naprawie napiszę więcej

Luzy w ukł. kierowniczym na zwrotnicach 580SLE

PostWysłany: 07 Lis 2014 22:05
przez CASEWIESIEK
Wypada mi tylko podziękować w/w firmie za szybkie i relatywnie niską cenę za wykonaną robotę. Do firmy Cander zajechałem rano. Od razu przystąpiono do naprawy mojej belki. Nadmieniam, że belkę zawiozłem pozbawiając ją jedynie zwolnic i półosi. Ze względu na znaczne zużycie dolnych gniazd, naprawa trwał ok 10 godzin. Wszystko we wspaniałej atmosferze i przy kawce. Myślę, że mam teraz spokój na wiele lat. Polecam wszystkim...
Jutro montaż.

Re: Luzy w ukł. kierowniczym na zwrotnicach 580SLE

PostWysłany: 07 Lis 2014 22:11
przez kubackim
A koszt? Na mocowaniu z ramą też coś robiłeś. Czy tam się nie wybija :)

Luzy w ukł. kierowniczym na zwrotnicach 580SLE

PostWysłany: 07 Lis 2014 22:21
przez CASEWIESIEK
Nie na głównym sworzniu nie miałem znacznych luzów, na tulejkach ok 0,1-,02 mm na każdej. Więc kupiłem u nich w nominalnych wymiarach tj .50x60 na 30 wys. dwie sztuki. Natomiast w ramie maszyny, ciasno. Koszt naprawy, to indywidualna rzecz. Wszystko zależy od wybicia, ale od 500zł za gniazdo (często to na tym się kończy) Robiłem tylko dół, to znaczy frezowanie, napawanie ponowne frezowanie, pasowanie, pomiary i nabicie wewnętrznych bieżni. U góry powymieniali mi tuleje łożysk, ale to za darmo.

Luzy w ukł. kierowniczym na zwrotnicach 580SLE

PostWysłany: 18 Lis 2014 09:10
przez CASEWIESIEK
I wreszcie definitywny koniec na długi czas zmartwień z przodem.Na koniec kupiłem W Kaliszu kpl. końcówki drążki kierownicze. Montaż i zupełnie inna jazda po drodze .Koparka sama się prowadzi ,ty tylko trzymasz rękę na fajerce.Przed remontem nie mogłem jej prosto uprowadzić.
Koszt ok 2,5tys.netto ,ale warto

Re: Luzy w ukł. kierowniczym na zwrotnicach 580SLE

PostWysłany: 19 Lis 2014 18:51
przez kubackim
2,5 tys z częściami? Jeśli tak to cena bardzo dobra.
Też mnie to czeka.

Re: Luzy w ukł. kierowniczym na zwrotnicach 580SLE

PostWysłany: 19 Lis 2014 20:45
przez CASEWIESIEK
Najpierw sprawdź dolne gniazda.Może jeszcze zdążysz przed tulejowaniem.Jak by jednak nie było nie próbuj tam cokolwiek podspawywać , bo potem nie będą chcieli tego frezować .Tak czy siak jak się zdecydujesz zadzwoń ,lub napisz na P.W. pomogę na pewno.Bo sam kombinowałem z pół roku.