wibako

Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"

Moderator: peckiel

Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez rudy1228 » 06 Paź 2013 21:44

Witam zamierzamy kupić wyrotke o ładownosci około4 ton i zastanawiamy sie nad tymi dwoma opcjami prosze ok jakieś obiektywne oceny i rady (za rady typu fajne bo radio głosna gra dziekuje)

rudy1228
Pomocnik operatora

Maszyna: Man


Reklama

simmet

Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez pavulon » 09 Paź 2013 08:40

Man jaki model dokaładnie (silnik,rok, DMC); to samo tyczy się Mercedesa. Wtedy postaram się pomóc.

pavulon
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 17 Maj 2012 16:52

Maszyna: Ostrówek K162


Re: Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez rudy1228 » 09 Paź 2013 19:34

MAN od 94 rok czyli L2000 a Atego też koło tego. Szukam czegoś w granicach 30 paru tysięcy, a co do silników to nie wiem, bo nie moja liga, bo mamy Man-y ale trzy i cztero-ośki.
Ostatnio edytowany przez peckiel, 10 Paź 2013 17:57, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Używaj polskich znaków. Pisz ze zrozumieniem.

rudy1228
Pomocnik operatora

Maszyna: Man


Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez pavulon » 09 Paź 2013 21:53

A to auto ma wozić ciężary (przeładowane) czy w normie??

pavulon
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 17 Maj 2012 16:52

Maszyna: Ostrówek K162


Re: Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez rudy1228 » 10 Paź 2013 11:03

Potrzebuję auto żeby wozić około 3 kubików. Do większych ładunków mam większe samochody. Po prostu jest duże zainteresowanie małymi ilościami, nie każdy od razu chce 15-20 ton i dlatego szukam czegoś mniejszego.

rudy1228
Pomocnik operatora

Maszyna: Man


Re: Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez pavulon » 10 Paź 2013 19:11

Man tańszy, prostszy nieco niż Mercedes (silnik), Merc solidniejszy pod ładunki szczególnie mocniejsze wersje, a jeśli chcesz wozić koło 3-4 ton to zastanowiłbym się nad Iveco turbodaily 6515 np, sam mam takie i jest bardzo zadowolony

pavulon
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 17 Maj 2012 16:52

Maszyna: Ostrówek K162


Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez peckiel » 10 Paź 2013 19:19

Mój kumpel jeździł w składzie materiałów bud. MAN-em L2000. Sam nie raz widziałem jakie ładunki to woziło i szło elegancko. Na żwirowni trochę gorzej, szczególnie na piasku, ale na tym składzie służyło to do wożenia żwiru i węgla. Nie narzekali. Sprzęt jak najbardziej nadający się do tego.
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez Hipo » 13 Paź 2013 16:38

Ja bym przedewszystkim szukał auta na dużych kołach 22,5" bo te mniejsze niestety są biedne w gorszych warunkach.

Awatar użytkownika
Hipo
Fachoperator

  • Posty: 922
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 21:05
  • Miejscowość: Jarosław
  • Pochwały: 9

Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06

Firma: ..,,__--(::) - -__,,..


Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez peckiel » 13 Paź 2013 17:49

Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


Re: Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez rudy1228 » 13 Paź 2013 18:25

Potrzebuje samochód tylko i wyłonczniena prywatki głownie wozimy kruszywo brukarzom tak ze naped 4x4nie jest potrzebny wystarczy jak bedzie miał blokade a z tego co sie orietowałem to i mana i atego kupił by wpodobnych pieniadzach jesli chodzi o roczniki 98/99.00

rudy1228
Pomocnik operatora

Maszyna: Man


Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez kubaL » 14 Paź 2013 22:14

Mana nie znam, ale od zimy mam Atego 817, też jako uzupełnienie dużych wywrotek. Generalnie auto jest ok, daje radę nawet 8T przewiezie, jednak tak jak ktoś wspomniał małe kółka i nie wszędzie wjedzie, nawet u chłopa na podwórku-bywa różnie. Pali 18-20 na krótkich odcinkach z konkretnym ładunkiem. Ale moja refleksja po pół roku jest taka, że teraz kupiłbym auto poprzedniej generacji, bo elektronika w tym aucie może doprowadzić do nerwicy, choć awarii jako takiej brak. Tyle ode mnie.

kubaL
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 20 Sty 2010 18:20
  • Miejscowość: mazowsze

Re: Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez marcos-81 » 16 Paź 2013 06:32

Aby przewieźć 5 ton nie potrzeba auta na 22,5 kołach ja od 7 lat posiadam Atego 1323 , najpierw chodził z kontenerem a potem postanowiłem uciąć mu ramę i zrobić wywrotkę. Koła 19,5 skrzynia 6 bez połówek jedynie zamieniłem most na wolniejszy. Auto sprawdza się bardzo dobrze do małych ciasnych miejsc spalanie około 22 litrów, a jak potrzeba to 12 ton przewiezie :wink:
"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem."
https://www.facebook.com/koptechsochaczew
http://www.koparkasochaczew.oferteo.pl/

Awatar użytkownika
marcos-81
Operator

  • Posty: 415
  • Rejestracja: 07 Lut 2010 14:26
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Pochwały: 13

Maszyna: CAT 432E
Kubota KX41-3V
Mercedes 1323
Volvo FM10 6x4


Re: Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez Patryg1992 » 19 Paź 2013 18:01

Mam mana l2000 12.224 z 2000(630 tys przlotu) roku auto kupione jako 5 letnie auto targało bydło na 6 metrowej zabudowie i przez 7 lat nie sprawiało problemów. Olej co 20 tyś i do przodu ale niestety zabudowa kupiona od polaczka się rozpadła i kupiło się atego 1528 z 2002 roku(przebieg ponad 900tys) i tu tez nic najdziwaczniejszego przez 1,5 roku się nie dzieje filtry olej co 20 tys
poszło łozysko w lewym kole i amory na tyle ale to miało prawo. z takich awarii których być nie powinno to wyrobiła się przełącznik od polówek i przetarł kabel od nich koszt 403 złote brutto w serwisie mercedesa po rabacie 20%.
Ja moge polecić mana i mercedesa zależny w jakim stanie kupisz. Mercedes jest na pewno lpejej wykonany w środku od mana silnik jest na edc czyli odpalasz w zimę i sam podnosi i utrzymuje odpowiednie obroty do rozgrzania. Man i mercedes zawsze mi odpalał, chyba ze zamarzło paliwo:). U mnie w atego nie ma żadnych problemów z elektronika a komunikaty są przydatne i potrafią uratować motor dzięki redukcji mocy jak coś jest nie tak.
Ceny filtrów do atego firmy mann
f.oleju 34 pln
f.powietrza 228 pln
f.paliwa 36 pln
OE mercedesa po rabacie
f.powietrza 205 zł
dwa paliwowe sitko+ wkład 51 zł
oleju 43 zł
Ceny brutto jak widać oryginalne części Mercedesa są dosyć tanie i nic poważnego się z nim nie dzieje silnik powinien bez zadncych problemów dokrecic do 1,5 mlna. a potem mogę zastapić go silnikiem z np 2009 roku bo to ten silnik tylko z innym osprzętem
Na mana tez nie narzekam:)
Tylko nie kup 4 cylindowej padliny zarówno jestli chodzi o mana i mercedesa
Mana szukaj z 220 konnym motrem tzn 12.224 te silniki montują w strach 660 po odbudowach bo są prostę i nie znieszalnę
Mercedsa z 6 garowy om906 La czaem mozna trafić nawet małego atego tzn 923 z tym motrem i uwaga skrzynia z połowkami:) czyli mozna nim pocignać koparke czy mały tandem bez stresu i mecznia motoru

Moje 1528 kilka razy ciągało 3 osiową 30 tonowa przyczepę i szło jak trzeba

Patryg1992
Pomocnik operatora

  • Posty: 84
  • Rejestracja: 22 Paź 2009 16:14

Maszyna: Case 580 sle ride control joystick

Firma: Własna


Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez Arcio » 19 Lis 2013 18:29

kubaL napisał(a):auto jest ok, daje radę nawet 8T przewiezie

marcos-81 napisał(a):jak potrzeba to 12 ton przewiezie

tak sobie czytam i nie dowierzam w to co czytam - DMC to dopuszczalna masa całkowita, a Wy próbujecie zrobić z tego ładowność
faktem jest że Atego 12xx 13xx 15xx jest odporne na lekkie przeładowanie, ale zapakowanie 8T na Atego serii 8xx to totalny brak odpowiedzialności i po prostu głupota - te auta z przodu mają symboliczne resory jednopiórowe, które nie domagają nawet ze zwykłymi ładunkami. W serii 8xx przód jest tak miękki, że nie trzeba się specjalnie wysilić aby łącznikami stabilizatora drasnąć asfalt więc przy 8T to te łączniki chyba idą ciągle po asfalcie.
rudy1228, pod wywrot polecam Mercedesa LK 1117 lub 1120 z silnikiem OM366, brak elektroniki = brak problemów.
Atego pierwszej generacji to wieczne problemy z elektroniką.

Awatar użytkownika
Arcio
Fachoperator

  • Posty: 1065
  • Rejestracja: 10 Gru 2010 15:05
  • Miejscowość: Rybnik
  • Pochwały: 71

Maszyna: gąsienicowa, japońska :)

Firma: Kant i bubel.


Re: Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez Seba350 » 19 Lis 2013 21:01

Arcio napisał(a):
kubaL napisał(a):auto jest ok, daje radę nawet 8T przewiezie

marcos-81 napisał(a):jak potrzeba to 12 ton przewiezie

tak sobie czytam i nie dowierzam w to co czytam - DMC to dopuszczalna masa całkowita, a Wy próbujecie zrobić z tego ładowność
faktem jest że Atego 12xx 13xx 15xx jest odporne na lekkie przeładowanie, ale zapakowanie 8T na Atego serii 8xx to totalny brak odpowiedzialności i po prostu głupota - te auta z przodu mają symboliczne resory jednopiórowe, które nie domagają nawet ze zwykłymi ładunkami. W serii 8xx przód jest tak miękki, że nie trzeba się specjalnie wysilić aby łącznikami stabilizatora drasnąć asfalt więc przy 8T to te łączniki chyba idą ciągle po asfalcie.
rudy1228, pod wywrot polecam Mercedesa LK 1117 lub 1120 z silnikiem OM366, brak elektroniki = brak problemów.
Atego pierwszej generacji to wieczne problemy z elektroniką.


Życie kolego, znam idiotę co na manie 18-300 czy jak sie tam je oznacza po 18-20 wozi ... Masakra, ja przeładuję 4oske o 2-3 tony i już mnie to boli, ale Ci na małych autach przeginają na całego.
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Re: Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez Patryg1992 » 19 Lis 2013 22:12

Ja w atego I problemów z elekryka nie mam.
Pod wywrot starszy mercedes z 170 konnym motorem był by dożo lepszym wyborem.
Jeden gość u nas ma 1117 i cata 428 tym przewiezie laweta:)
Co do ładowności 20 ton na 3 ośkę to standard. Jest tez jeden agent co muzealnym manem 14.152 wozi po 12 ton zboża
Scania 113 4x2 na resorach jak zamawiasz od nich zwir to potrafią do 14 ton na tym przywieść
Facet ma tez volvo fl10 1s 8x4 na to wchodzi ponad 30 ton. Mam 5 km do żwirowni W wakacje stały tam 2 wypasione actrosy 6x4 + naczepa wanna millerka 3 osiowa na bliznikach coś tego typu naładowane z czubem czekały az będzie ciemno
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/sch ... emiTrailer

Patryg1992
Pomocnik operatora

  • Posty: 84
  • Rejestracja: 22 Paź 2009 16:14

Maszyna: Case 580 sle ride control joystick

Firma: Własna


Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez Arcio » 19 Lis 2013 22:33

Patryg1992 napisał(a):Ja w atego I problemów z elekryka nie mam.

Ja też to ogarnąłem i jest dobrze, a ten buzer z pod deski już nigdy mi się nie odezwie. :mrgreen:
Patryg1992 napisał(a):Pod wywrot starszy mercedes z 170 konnym motorem był by dożo lepszym wyborem.

To ten dobry stary sześciolitrowy OM366 z turbosprężarką, pisałem, że wersja LK jest najlepszą opcją pod wywrot.
11xx jeździ na kołach 19,5''
Patryg1992 napisał(a):Tylko nie kup 4 cylindowej padliny zarówno jestli chodzi o mana i mercedesa

Pod względem awaryjności nie mam zastrzeżeń, zużycie paliwa też jest akceptowalne tylko dźwięk silnika OM904 jest nie do zniesienia - przypomina mi NRD-owskiego Robura, :D całkowitym przeciwieństwem jest OM906 mógłbym go słuchać wiecznie.
Zauważ, że każde Atego 823 923 oraz 1023 czyli wersje z silnikiem OM906 mają o jeden stopień więcej na wejściu do szoferki - ciekawe o co z tym chodzi, nigdy nie miałem okazji do porównania.

Awatar użytkownika
Arcio
Fachoperator

  • Posty: 1065
  • Rejestracja: 10 Gru 2010 15:05
  • Miejscowość: Rybnik
  • Pochwały: 71

Maszyna: gąsienicowa, japońska :)

Firma: Kant i bubel.


Re: Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez Patryg1992 » 20 Lis 2013 00:09

Ogólnie stare mercedesy były zawszę na większych kołach nich ich nowe odpowiedniki o tym samym dmc.
Zresztą te dmc w starych mercedesach tez jest dziwne widziałem jednego o 17 ton dmc z big axles tzn 13 tonowa osią tylna na zwolnicy i 9 tonową przednią.
Jutro w nocy jadę do niemca po volvo xc90 to może jak bym widział coś ciekawego to mogę rzucić okiem zrobić foty i potem przesłać namiary.
W Polsce to raczej tylko rzeźba tzn kup dobra ramę i dokupić kiper
http://allegro.pl/show_item.php?item=3657846509
ten jest mój i ręczę za niego głowa auta stoi ponad 1,5 roku bez budy(woził bydło) przebieg oryginał jeden akumulator do wymiany po za tym bez wkładu

Patryg1992
Pomocnik operatora

  • Posty: 84
  • Rejestracja: 22 Paź 2009 16:14

Maszyna: Case 580 sle ride control joystick

Firma: Własna


Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez Piotr mc 85 » 24 Lis 2013 21:08

Seba350 napisał(a):znam idiotę co na manie 18-300 czy jak sie tam je oznacza po 18-20 wozi ...


Patryg1992 napisał(a):Co do ładowności 20 ton na 3 ośkę to standard.


Jak tzryośka wzmocniona 33t DMC techniczne to jeszcze pół biedy - ryzykuje mandatem, natomiast kolega Seba350 opisuje auto 18t DMC, czyli dwuosiowe. :wall:
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Man L2000 vs Mercedes Atego (wywrotka)

Postprzez ekler » 21 Sie 2014 20:05

Moim zdaniem to powinienes szukac czegos:

1)na duzych kolach 22,5
2)krotka rama
3)i mocny silnik

Jezeli dasz rade finansowo to 1225 lub mocniejszy , bo jak kupisz "osemke" np. 814, 818 to bedziesz niezadowolony i zameczysz sprzet. A jezeli szukasz naprawde malego i nie chcesz przeladowywac to kup wario z mocnym silnikiem, lzejsze i wiecej zaladujesz.
Ostatnio edytowany przez peckiel, 21 Sie 2014 20:50, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Proszę o używanie polskich znaków. Popraw posty. Na naszym forum za nieużywanie znaków polskich można otrzymać ostrzeżenie.

ekler
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 14 Sie 2014 18:39

Maszyna: mecalac

Firma: TKE


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej