wibako

Ostrowek k162 luz w kierownicy

Ostrowek k162 luz w kierownicy

Postprzez pixel27 » 15 Wrz 2012 14:11

Marka i model maszyny: ostrowek k162
Rok produkcji: 1980

witam mam problem kupiłem ostrówka i ma duży luz w kierownicy, ciężko się tez skręcą, jak to naprawić? ostatnio skrecilem w lewo potem nie moglem odkręcić wjechał bym w płot, pozdrawiam

pixel27
Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 11 Mar 2012 13:28

Reklama

simmet

ostrowek k162 luz w kierownicy

Postprzez borex1996 » 15 Wrz 2012 16:35

Np przycinający się orbitrol, co do skręcania pompa kierowania jak najbardziej może być zużyta(koszt ok 300zł). Co do luzu to ostrówki maja wrodzony luz, (tylko nie do przesady)
Roboty ziemne- drogowe- wyburzeniowe- leśne

Awatar użytkownika
borex1996
Operator

  • Posty: 273
  • Rejestracja: 07 Paź 2010 17:28
  • Miejscowość: Małopolska
  • Pochwały: 9

Re: Ostrowek k162 luz w kierownicy

Postprzez pixel27 » 16 Wrz 2012 10:12

z tego co zauważyłem luz ma na całym ramieniu znaczy na ośce chyba sworzeń wybity luzy na drążkach i drążek zespawany do siłownika znaczy ta końcówka wkręcaną zauważyłem tez taki problem jak siłowniki od łyżki się chowają i łyżka się zamyka jak opuszczę ramie i chce równać do tylu ogólnie z podbieraniem ziemi nie ma problemu dzięki za odp.

pixel27
Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 11 Mar 2012 13:28

Ostrowek k162 luz w kierownicy

Postprzez borex1996 » 16 Wrz 2012 18:58

to zamykani się łyżki to też wrodzone fabrycznie, do siłownika nie napływa od razu olej, jakby się ;;zapowietrzał. Trzeba poprostu przez ok 3 sec otworzyć ten ruch i żeby olej napłynął, będzie trzymać.
Roboty ziemne- drogowe- wyburzeniowe- leśne

Awatar użytkownika
borex1996
Operator

  • Posty: 273
  • Rejestracja: 07 Paź 2010 17:28
  • Miejscowość: Małopolska
  • Pochwały: 9

Re: Ostrowek k162 luz w kierownicy

Postprzez pixel27 » 16 Wrz 2012 19:47

dzięki za odpowiedzi nie wiedział bym o tym wszystkim moglem się tylko domyślać czy tak ma być czy nie pozdrawiam

pixel27
Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 11 Mar 2012 13:28

Re: Ostrowek k162 luz w kierownicy

Postprzez iras_der » 18 Wrz 2012 21:05

Kolego Pixel, ten luz na układzie kierowniczym w ostrówku to suma małych luzów począwszy od połączenia siłownika z ramą czyli łożysko i czop, dalej końcówki drążków, dalej połączenie dźwigni skrętu ze sworzniem zwrotnicy i luzy na połączeniu przegubowym belki przedniej osi, czyli tulejki i sworzeń nieraz tuleje w ramie. W sumie to daje dość pokaźny luz na kole kierowniczym i trzeba to zlikwidować. Inny temat to ciężkie kręcenie się kołem kierowniczym. I tu przyczyną jest zazwyczaj pompa PZ10 i tak jak kolega już pisał, koszt 300zł. Chcę tu zaznaczyć, że ostrówkiem kieruje się trochę inaczej i np. na wysokim biegu i niskich obrotach będzie też się ciężko skręcać. To po prostu nie jest samochód osobowy, że fajerą można kręcić jak marionetką. Na tym kończę, pozdrawiam :)

iras_der
Młodszy operator

  • Posty: 103
  • Rejestracja: 25 Lip 2010 19:52
  • Miejscowość: okolice Włocławka
  • Pochwały: 12

Maszyna: Ostrówek KT0162,Caterpillar 428,CATD5N,HSW534 CAT434 CAT323D

Firma: Roboty Ziemne


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej