Strona 1 z 1

kąt wyprzedzenia wtrysku fermec silnik perkins

PostWysłany: 04 Paź 2011 19:54
przez czorny17
Marka i model maszyny: fermec 860 elite power shift
Rok produkcji: 2002

Witam , czy ktoś z was wie
jak ustawić kąt wyprzedzenia wtrysku w fermecu z silnikiem perkinsa i ile ma wynosić ,
jak ustawic wał korbowy aby był w górnym zwrotnym
pozdr

kąt wyprzedzenia wtrysku fermec silnik perkins

PostWysłany: 04 Paź 2011 21:03
przez mechanior
wszystko składasz na cechy rozrządu i na pewno będzie dobrze
oczywiście jeśli nie skopałeś ustawienia pompy wtryskowej na stożku koła, wtedy pompa z silnika i do pompiarza

poczytaj tematy w działach CATa i JCB bo do 2005 roku były montowane takie same silniki

Re: kąt wyprzedzenia wtrysku fermec silnik perkins

PostWysłany: 04 Paź 2011 21:19
przez czorny17
nie moge znalesc punktu na wale korbowym
a co do pompy to wlasnie byla w naprawie i trzeba ustawic poczatek tloczenia bo bylo kolko z pompy sciagane
no chyba mi nikt nie powie ze trzeba rozrzad rozbierac hmm

kąt wyprzedzenia wtrysku fermec silnik perkins

PostWysłany: 04 Paź 2011 21:27
przez mechanior
jasne że trzeba
procedura demontażu pompy jasno mówi w jaki sposób ją zdemontować by było dobrze
jaki typ rozrządu masz? na wałku pompy jest całe kółko na klin i śrubę na klucz 22 ? nie ma klina ? czy jest zabierak i wieniec zębaty na 4 śruby m8 na klucz 10mm ?

kąt wyprzedzenia wtrysku fermec silnik perkins

PostWysłany: 04 Paź 2011 21:36
przez czorny17
nie ma klina na walku i jest tez kolo na cztery sruby m8 na dziwny torks gwiazdka 5 ramienna i bolec w srodku i walek pompy jest do tego kolka dokrecony nakretka 22
moze moglbym zadzwonic ?

kąt wyprzedzenia wtrysku fermec silnik perkins

PostWysłany: 04 Paź 2011 21:59
przez mechanior
pompa z zabierakiem (tym zamocowanym na śrubę 22) do pompiarza
śruby z łbem security 5k torx-h (tamperproof) są stosowane w celu wykluczenia ingerencji osób niepowołanych więc jeśli nie wiedziałeś jak to rozkręcić to pewnie się na tym nie znasz, stąd problem, a wystarczyło dokładnie poczytać forum...

w przypadku występowania 4rech śrub mocujących tej centralnej na klucz 22 NIE WOLNO RUSZAĆ

zadzwoń jutro a dzisiaj poczytaj sobie forum:

przepraszam, ale zapomniałem dodać iż potrzebny jeszcze jest numer arrangmentu silnika znajdujący się na tabliczce silnika lub tej po prawej stronie maszyny na ramie
obok numeru silnika np:
engine s/n 5HK012345, arr. 106-5001
możliwe numery to 106-5001, 106-5002 lub 122-8803

w dwu pierwszych należy po zdjęciu pompy wody odkręcić centralną nakrętkę koła na pompie (klucz 22mm) po czym za pomocą sciągacza wkręcanego w otwory koła zdemontować go ze stożkowego zakończenia wałka pompy, elementem ustalającym moment wtrysku jest standardowy klin na wałku, regulacja momentu wtrysku odbywa się za pomocą fasolkowatych otworów służących do zamontowania pompy na rozrządzie (3 szpilki)

w innym przypadku koło posiada pośredni zabierak do którego jest przymocowane za pomocą 4 śrub m8 na klucz 10mm (raz spotkałem się z nietypowymi śrubami TORX-H to znaczy 5cio! kątna gwiazdka z bolcem pośrodku stosowana przez DELPHI do zabezpieczania pomp paliwa przed niepowołaną ingerencją)
aby zdemontować pompę należy odkręcić 4 śruby ale absolutnie nie luzować centralnej nakrętki !! bo w tym rozwiązaniu nie ma klina i przestawienie momentu wtrysku będzie wymagało oddania pompy do regulacji i ponownego "zerowania" koła napędowego
w tym przypadku regulacja momentu wtrysku możliwa jest jedynie na owych 4 śrubach i 4 "fasolkach" wywierconych w kole zębatym pompy, duży 5ty otwór służy do blokowania pompy w położeniu "0" za pomocą przyrządu (pręta lub wiertła Φ 8mm :faja: ) nie wiem po co bo nigdy z tego nie korzystam gdyż koła rozrządu posiadają cechy (znaki) służące do montażu
taka pompa zamocowana jest na 3 szpilkach a w jej obudowie otwory są normalnie okrągłe co umożliwia regulację kąta wtrysku dopiero po zdemontowaniu pompy wody co jest generalnie bez sensu !! trzeba przecież spuścić płyn, co prawda nie uniemożliwia to odpalenia silnika (można go bez płynu puścić na kilkadziesiąt sekund) ale nie da się go zagrzać w celu stwierdzenia prawidłowej pracy pod obciążeniem... a wystarczyło zostawić w obudowie pompy wtryskowej opisane wyżej "fasolki" regulacyjne.... po tym właśnie można z zewnątrz rozpoznać typ montażu koła:
jeśli w obudowie pompy są "fasolki" to koło zębate jest wciśnięte bezpośrednio na stożek wałka pompy z klinem, jeśli "fasolek" niema- mamy do czynienia z zabierakiem na 4 śruby...

generalnie:
jak zdejmiesz pompę wody i widzisz jedynie dużą (22mm) nakrętkę i gładką tarczę koła zębatego z 2 nagwintowanymi otworami (M8) do zamocowania ściągacza, to trzeba odkręcić tą nakrętkę i zbić lub ściągnąć koło pompy
jeśli widać oprócz centralnej nakrętki dodatkowo 4 śruby i 1 duży otwór blokady to odkręcamy TYLKO te 4 śruby nie ruszając nakrętki centralnej, koło powinno lekko zsunąć się z tarczy zabieraka, jeśli nie chce zejść... heh ... to temat na następnego posta, ale poczekajmy, może strzępie sobie język a raczej palce bez potrzeby i problemów nie będzie...

powyższy opis dotyczy maszyn 428C i części maszyn 428D
na rynku znajdują się maszyny wyposażone w nowe silniki Perkinsa z pompami DELPHI-LUCAS które przed demontażem należy ustawić w pozycji "0" ( czyli GZP ) zablokować specjalną śrubą w korpusie pompy i dopiero zabierać się do demontażu koła gdyż nie posiadają żadnego systemu ustalającego położenie koła zębatego względem wałka pompy !! ot, psikus... im nowsze tym bardziej skomplikowane w obsłudze....

kąt wyprzedzenia wtrysku fermec silnik perkins

PostWysłany: 04 Paź 2011 22:36
przez czorny17
dziekuje za wyczerpujacy post pozwole sobie jutro zadzwonic
ciekawi mnie ze pod klapka rewizyjna nie ma tam zadnego znaku -0-

Re: kąt wyprzedzenia wtrysku fermec silnik perkins

PostWysłany: 05 Paź 2011 21:55
przez czorny17
Witam,
włożylem pompę ustawiłem na środek fasolek odpowietrzyłem kreciłem i nic tylko kupa dymu siwego zero reakcji
przyspieszyłem zapłon do konca fasolek upss maszyna zagadała od strzała pozniej troszke cofłem ale odczulem ze troszke gorzej pracowala taki muł wiec powrocilem do maksymalnego ustawienia hmm chodzi dobrze rowno nie kopci ale to tylko na jalowym pod obciazeniem nie sprawdzilem ale po warkocie sadze ze to jest to mam nadzieje ze takie wyprzedzenie wystaarczy zreszta dalej sie nie da jak na razie bardzo dziekuje za pomoc
pozdr

kąt wyprzedzenia wtrysku fermec silnik perkins

PostWysłany: 05 Paź 2011 22:32
przez mechanior
może masz przestawione koło o ząbek, przestaw go ręcznie aby śruby znalazły się na środku fasolek

jeśli maszyna teraz nie dymi i żwawo wchodzi na obroty (nie "muli" przy przyspieszaniu) to pod obciążeniem powinno być dobrze

Re: kąt wyprzedzenia wtrysku fermec silnik perkins

PostWysłany: 02 Sty 2013 22:15
przez adamg
Odświeżam temat gdyż tylko tutaj znalazłem coś na temat ustawiania kąta wyprzedzania zapłonu.
Jaka jest metoda najszybszego ustawienia zapłonu na fasolkach? Czy po prostu robić to metodą prób i błędów.
Rozumiem, że najlepiej zacząć od ustawienia śrub na środku fasolek.
Mam jeszcze pytanie, czy zamiast oryginalnej uszczelki pod pompę wtryskową (nie mogę jej dostać) mogę zastosować jakiś o-ring? (czy może lepiej na silikon - ale wtedy będzie problem z regulacją kąta wyprz. zapłonu)
Mam też problem z uszczelką pokrywy rozrządu (mianowicie w komplecie uszczelek dostałem w jej górnej części inne wytłoczenie niż u mnie, podejrzewam, że jest to spowodowane zastosowaniem innej pompy wody). Moja pompa wody nie ma uszczelek, tylko o-ringi) Może ma ktoś takową uszczeleczkę? (W zasadzie stara uszczelka nie jest zerwana i może mógłbym ją założyć ale boję się czy nie będzie coś przepuszczać.)

kąt wyprzedzenia wtrysku fermec silnik perkins

PostWysłany: 03 Sty 2013 01:31
przez mechanior
gdzie kupowałeś uszczelki?

Re: kąt wyprzedzenia wtrysku fermec silnik perkins

PostWysłany: 03 Sty 2013 23:12
przez adamg
Uszczelki już załatwione.
A co z tą regulacją kąta wyprzedzenia wtrysku?
Do czego służy znak na kole zębatym pompy wtryskowej oznaczony jako 6? gdyż są dwa (druga to 4, i tak mam ustawione koła)

kąt wyprzedzenia wtrysku fermec silnik perkins

PostWysłany: 04 Sty 2013 11:18
przez mechanior
6 to cecha do ustawienia w silniku 6cio cylindrowym
pompę ustawiasz na cechy bo to położenie fabryczne
jeśli masz zastrzeżenie co do pracy silnika możesz regulować w jedną i drugą stronę aby znaleźć takie położenie by silnik nie dymił i dobrze reagował na przyspieszanie...

Re: kąt wyprzedzenia wtrysku fermec silnik perkins

PostWysłany: 05 Sty 2013 14:35
przez adamg
Dzięki za podpowiedź, ja pompę ustawiłem tak mniej więcej na środek fasolek i silnik zagadał od pierwszego.
Mam jeszcze pytanie, czy któreś ze śrub trzeba kleić? (ja kleiłem te 8 za kołami zębatymi)
Na razie nic nie cieknie, ale zobaczymy od poniedziałku jak dostanie trochę w dupe.

kąt wyprzedzenia wtrysku fermec silnik perkins

PostWysłany: 05 Sty 2013 16:12
przez mechanior
nic nie trzeba kleić, wystarczy dokręcić z odpowiednim momentem