wibako

Którędy ropa do oleju? MF750

Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez zeuz » 21 Maj 2011 10:32

Marka i model maszyny: Inny
Rok produkcji: 1993

Witam. Jestem nowy na forum.
Mam taki problem:
Od 1,5 miesiąca posiadamy taką maszynę w firmie. Na początku wszystko chodziło ok jak na swój wiek. Tydzień temu operator zauważył znaczne podniesienie się stanu oleju w silniku oraz rozrzedzenie. Ściągnięty mechanik stwierdził że jedyne miejsca przez które ropa może się dostać do silnika to pompka paliwowa lub pompa wtryskowa. Zdemontował pompę wtryskową wymienił uszczelniacze 2 szt i jakiś oring (podobno) stwierdzając że jeden z uszczelniaczy był założony w odwrotną stronę a drugi (wewnętrzny) sparciały. Po zamontowaniu pompy wtryskowej w silniku i kilku godzinach pracy znowu podniósł się stan oleju (2-3 stany na bagnecie). Przy następnej wizycie wymienił membrankę w pompce paliwowej i sprawdził czy świeca płomieniowa się nie zawiesiła po czym po powtórnej wymianie oleju wysłałem maszynę na kilka godzin pracy. Sytuacja się powtórzyła (3 stany oleju).
Następną koncepcją mechanika był uszkodzony wtryskiwacz oraz zapieczone pierścienie. Przystałem na demontaż wtryskiwaczy i sprawdzenie przy okazji u pompiarz, oraz pomierzenie ciśnienia na cylindrach (wtryskiwacze nie pierwszej młodości ale jeszcze strasznie nie leją, ciśnienie na cylindrach ok). Mechanik się załamuje i wymyśla ściąganie głowicy bo może to nie ropa tylko płyn chłodniczy? Operator nie zauważył aby mu ubywało płynu chłodniczego w ilości ok 10-15 litrów dziennie bo tyle mniej więcej przybywa "czegoś" do oleju. Zastanawiam się czy pozwolić mu "drzeć"głowicę przy okazji planowanie uszczelniacze zawory gniazda zaworowe jak silnik w maszynie całkiem nieźle chodził. Może macie jakieś inne pomysły rozwiązania mojego problemu?

zeuz
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 21 Maj 2011 09:59

Maszyna: MF 750 93r


Reklama

simmet

Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez t--o--t » 22 Maj 2011 20:38

a moze to nie ropa sie do oleju dostaje...a olej rozgrzany zawsze bedzie rzadki.

t--o--t
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 28 Sty 2011 21:37
  • Miejscowość: kielce

Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez korba71 » 22 Maj 2011 20:51

W ilosci 10 15 l dziennie jaka maszyna by działała tracąc tyle oleju dziennie .

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez mechanior » 22 Maj 2011 22:15

w obudowę rozrządu może być wkręcona pompa układu kierowniczego, jeśli taka jest to sprawdźcie czy nie ma wycieku z uszczelniacza wałka do rozrządu a więc i do silnika

co tam jest za silnik ?

poza tym to dział koparek a ta maszyna to koparko-ładowarka prawda ?
trzymajcie się regulaminu, to pomaga rozwiązywać problemy
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez zeuz » 23 Maj 2011 12:03

mechanior napisał(a):w obudowę rozrządu może być wkręcona pompa układu kierowniczego, jeśli taka jest to sprawdźcie czy nie ma wycieku z uszczelniacza wałka do rozrządu a więc i do silnika

co tam jest za silnik ?

poza tym to dział koparek a ta maszyna to koparko-ładowarka prawda ?
trzymajcie się regulaminu, to pomaga rozwiązywać problemy


Przepraszam za nie ten dział.
Silnik to Perkins AG 31267
Ma pompę wspomagania kierownicy na rozrządzie i dzisiaj mechanik ma przyjechać, poskładać co narozbierał oraz sprawdzić pompę wspomagania.

zeuz
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 21 Maj 2011 09:59

Maszyna: MF 750 93r


Re: Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez zeuz » 27 Maj 2011 14:59

mechanior napisał(a):w obudowę rozrządu może być wkręcona pompa układu kierowniczego, jeśli taka jest to sprawdźcie czy nie ma wycieku z uszczelniacza wałka do rozrządu a więc i do silnika


Pompa wspomagania została zdemontowana, wymieniono w niej uszczelniacze i miało być dobrze. Po zamontowaniu pompy, wymianie oleju w silniku oraz dolanie ATF do skrzyni koparka popracowała ok 1 godz bez większego obciążenia. Następnego dnia po sprawdzeniu stanów olejów: silnik - ok 0,5 cm ponad max, skrzynia w połowie między min a max. Następnie przetestowaliśmy koparkę pod większym obciążeniem, zabrał na przednie widły 2-2,5 tony żelastwa i stracił wspomaganie kierownicy. Po ok 20 minutach naciągania się z koparką aby wyjechać z ładunkiem została zgaszona do sprawdzenia płynów: płyn w chłodnicy ok, skrzynia - bagnet się nie macza w oleju, w silniku 10 cm pomad max.
Czy jest jeszcze inne miejsce którym olej ze skrzyni może dostać się do silnika oprócz pompy?
Czy w układzie jest gdzieś zawór przelewowy który mógłby się zaciąć i powodować że pompa bije na maxa rozwalając uszczelniacze?
Pompa wspomagania do MF 750 kosztuje podobno 2000 - 2500, doczytałem że można po małej przeróbce otworka przelewowego zastosować od JCB? Tylko czy to na pewno pompa?

zeuz
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 21 Maj 2011 09:59

Maszyna: MF 750 93r


Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez Tomasz-51 » 27 Maj 2011 16:33

A czy wymienione uszczelniacze były takich samych wymiarów? Ja w swojej 60hx miałem problem podobny wymieniłem uszczelniacz niby taki sam a nie taki, zakupiony w hurtowni z uszczelniaczami po założeniu pompy jak nie pracowałem przednią łyżką było ok a przy obciążeniu uszczelniacz wyrwało, dopiero odpowiedni uszczelniacz przysłali mi z Dakopu i jest ok.

Tomasz-51
Operator

  • Posty: 248
  • Rejestracja: 21 Sty 2010 12:02
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 12

Maszyna: MF 60HX,Gallmac60WMW,
MB-Trac, Deutz DX110


Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez pietraspp » 27 Maj 2011 18:33

Ja miałem podobne zdarzenie w swojej MF 860, po kilku godzinach pracy maszyny trzy stany oleju więcej i bardzo duże rozrzedzenie. Wymieniłem pompkę zasilająca paliwa i problem się skończył.....

pietraspp
Fizol

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 23 Paź 2008 20:16
  • Miejscowość: częstochowa

Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez mechanior » 28 Maj 2011 11:19

zeuz napisał(a):Ściągnięty mechanik stwierdził że jedyne miejsca przez które ropa może się dostać do silnika to pompka paliwowa lub pompa wtryskowa

zeuz napisał(a):Przy następnej wizycie wymienił membrankę w pompce paliwowej

czytaj uważnie posty które komentujesz

zeuz napisał(a):Czy jest jeszcze inne miejsce którym olej ze skrzyni może dostać się do silnika oprócz pompy?

nie ma
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez pietraspp » 28 Maj 2011 13:17

Moja wypowiedź nie jest komentarzem. Napisałem tylko co mi się przytrafiło i co było powodem.Chyba forum jest po to my się dzielić własnymi spostrzeżeniami bynajmniej tak mi się wydaje.

pietraspp
Fizol

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 23 Paź 2008 20:16
  • Miejscowość: częstochowa

Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez mechanior » 28 Maj 2011 15:42

oczywiście , sorka
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez zeuz » 29 Maj 2011 18:23

mechanior napisał(a):
zeuz napisał(a):Ściągnięty mechanik stwierdził że jedyne miejsca przez które ropa może się dostać do silnika to pompka paliwowa lub pompa wtryskowa

zeuz napisał(a):Przy następnej wizycie wymienił membrankę w pompce paliwowej

czytaj uważnie posty które komentujesz

zeuz napisał(a):Czy jest jeszcze inne miejsce którym olej ze skrzyni może dostać się do silnika oprócz pompy?

nie ma

Myślałem tutaj o miejscu w którym z silnika jest przekazywany napęd na skrzynię (nie wiem jak to określić). W samochodzie z manualną skrzynią mam tarczę, docisk, wałek sprzęgłowy i uszczeniacz na wale, który jak nie trzyma to puszcza olej do obudowy sprzęgła. Czy tutaj mając większe ciśnienie oleju w skrzyni nie mam możliwości wtłoczyć go do silnika?

zeuz
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 21 Maj 2011 09:59

Maszyna: MF 750 93r


Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez mechanior » 30 Maj 2011 09:53

od dołu silnika powinieneś mieć klapkę rewizyjną sprawdź sobie
ani w normalnym samochodzie ani w maszynie budowlanej z "suchym" zmiennikiem nie ma takiej możliwości
po drodze między silnikiem a skrzynią jest sprzęgło (zmiennik) i otwarta obudowa tego sprzęgła, olej spływałby na zewnątrz
w spychaczach stosuje się czasem tzw mokry zmiennik kiedy olej z jego obudowy spływa swobodnie do obudowy między silnikiem a skrzynią, nawet rozrusznik jest wtedy zanurzony w oleju (specjalny typ: "mokry")

jeżeli masz problemy jednocześnie z jazdą, układem kierowniczym i przybywaniem oleju w silniku do którego zamontowana jest pompa odpowiedzialna za te dwa obwody oraz ubywaniem ze skrzyni to jakiego jeszcze dowodu oczekujesz ?
na pulpicie maszyny nie zapali się czerwona kontrolka z napisem "WYMIEŃ POMPĘ WSPOMAGANIA I SKRZYNI!!"
jeśli boisz się podjąć ryzyko naprawy oddaj maszynę fachowcom i licz się z kosztami
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez zeuz » 30 Maj 2011 10:04

Ok, tak będzie zrobione. Napiszę jaki będzie tego efekt.

zeuz
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 21 Maj 2011 09:59

Maszyna: MF 750 93r


Re: Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez zeuz » 23 Cze 2011 15:58

Olej ze wspomagania dostawał się przez "zregenerowaną" pompę. Po założeniu nowej pompy jest efekt "odwrotny " teraz do silnika trzeba dolewać oleju :). Dziękuję wszystkim za pomoc i pewnie w niedługim czasie będę jej jeszcze potrzebował, bo wczoraj przy powrocie z terenu po przejeździe przez miedzę zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju w silniku. Poziom oleju na bagnecie nieco poniżej maximum. Po 20 minutach przerwy i ponownym odpaleniu kontrolka już nie świeciła przez ok 1 godzinę pracy i powrotu do bazy. Niestety po przejechaniu ok 3km na wolnych obrotach znowu zaczęła świecić i temperatura płynu dochodziła pod 100'C. Operator zaparkował w bezpiecznym miejscu i zostawiliśmy ją do jutra. Płynu chłodniczego dolał ok 1,5l.

zeuz
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 21 Maj 2011 09:59

Maszyna: MF 750 93r


Re: Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez zeuz » 14 Wrz 2011 20:09

Witam wszystkich ponownie.
Odświeżam wydawało się zapomniany temat
Niestety założona nowa pompa wspomagania nie wytrzymała nawet 3 miesięcy pracy a maszyna nie jest intensywnie użytkowana (tylko na własne potrzeby średnio kilka godzin dziennie) . Kilka dni temu znowu w silniku 3 stany oleju a w skrzyni pustka. Wiadomo- pompa. Po sprawdzeniu pompy w zakładzie zajmującym się regeneracją hydrauliki siłowej diagnoza nieszczelna pompa. Co może być przyczyną nadmiernego zużycia pompy, albo czy pompa mogła być felerna? Czy jest w układzie jakiś zawór który mógłby się wieszać i powodować takie szybkie zużycie pompy? Luzy w rozrządzie z którego jest napędzana pompa?

zeuz
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 21 Maj 2011 09:59

Maszyna: MF 750 93r


Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez mechanior » 14 Wrz 2011 21:57

Luzy w rozrządzie na pewno nie, bo jaki miałyby mieć wpływ na pompę ? zwłaszcza że sprzęgło ma swoje ułożyskowanie
pompa nie musi być zużyta, może to tylko uszczelniacz, trzeba wyregulować ciśnienie zaworem na skrzyni (nie wiem gdzie jest bo nie znam tej maszyny)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez sparky16 » 15 Wrz 2011 23:55

Witam w układzie wspomagania pewnie jest zawór powinieneś go sprawdzic oraz wpiąć sie manometrem i sprawdzić max cisnienie pod obciążeniem! Sprawdz, czy ten układ ma oddzielny system filtrowania oleju czy tylko na zbiorniku. Sprawdzałes w momecie jak ta pompa była nowa czy sie mocno grzała? Pozdrawiam
Masz problem z maszyną dzwoń 605293119.
Sprzedaż części nowych i używanych do Mecalaca!

sparky16
Fizol


Re: Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez zeuz » 17 Wrz 2011 13:00

sparky16 napisał(a):Witam w układzie wspomagania pewnie jest zawór powinieneś go sprawdzic oraz wpiąć sie manometrem i sprawdzić max cisnienie pod obciążeniem!

Nie jestem mocny z mechaniki ale orbitrol który miałem zamontowany to M+S HYDRAULIC HKUS 100/4-150. Ten typ jak się doczytałem http://www.bulmach.pl/files/file/orbitrole.pdf str. 12 mają w sobie zawór przelewowy i zwrotny. W układzie nie znalazłem dodatkowego zaworu. Na skrzyni jest filtr olejowy (wkład) BALDWIN H9044 wygląda że jest do wymiany
sparky16 napisał(a):Sprawdz, czy ten układ ma oddzielny system filtrowania oleju czy tylko na zbiorniku. Sprawdzałes w momecie jak ta pompa była nowa czy sie mocno grzała? Pozdrawiam

Niestety nie sprawdzałem czy pompa się grzeje, ale podczas dłuższej jazdy czasem zaświecała się kontrolka temperatury oleju. Orientuje się ktoś jaki orbitrol był w tej koparce montowany fabrycznie?

zeuz
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 21 Maj 2011 09:59

Maszyna: MF 750 93r


Re: Którędy ropa do oleju? MF750

Postprzez zeuz » 17 Gru 2011 20:13

Odświeżam temat. Ostatnią pompę do wspomagania razem z orbitrolem i wkładem filtracyjnym oraz olejem w skrzyni wymieniłem jakieś 2 miesiące temu, wytrzymało do tego tygodnia. Niestety znowu pompa puściła olej ze skrzyni do silnika. Na szabelce 10 cm powyżej max. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną tak krótkiej pracy pompki? Pompa Parker.

zeuz
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 21 Maj 2011 09:59

Maszyna: MF 750 93r


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej