Strona 1 z 1

cat 428C, napęd i przepalony kabel

PostWysłany: 29 Maj 2009 19:17
przez crew1987
Witam wszystkich operatorów.

Mam takie 2 male problemy w Cat 428c, 2000r, mth 5200.

1 problem dotyczy napedu, ostatnio musialem troche ziemi powozic i czesto uzywalem napedu przod - tyl, i po pewnym czasie gdy np. wrzuciłem naped do przodu (obojetnie na jakim biegu) maszyna stala w miejscu, obroty sie zwiekszaly ale nie jechala, tak samo bylo z napedem tylnim, kilka razy musialem dzwignia ruszyc zeby zaskoczylo, a gdy zaskoczylo to pochodzilo chwile i sie wylaczylo znowu.
czy problem może tkwić w dźwigni zmiany napędu? czy napęd?

2 problem, zalaczam zdjecie, najlepiej do okreslenia.

CLICK

ten kabel ostatnio zaczol mi sie palic,
czy to moze zwarcie ? czy tez cewka ?
dziekuje wszystkich za pomocne odpowiedzi

Re: cat 428c , 2 problemy

PostWysłany: 29 Maj 2009 21:54
przez pltronic
ja bym szukał w sterowaniu tzn zaczął bym od samego przełącznika jazdy. A to co piszesz ze jak sie uda jechać to jedzie i przestaje to coś na brak zasilania wspólnego dla jazdy przód-tył. Moze jakiś zimy lut, a co chodzi o to drugie na zdjęciu to niema opcji żeby paliły się jakie kolwiek kable w instalacji, nawet jeśli cewka elektrozaworu ma zwarcie. Jeśli tak się dzieje to sprawdź bezpieczniki czy nie watowane.

PostWysłany: 31 Maj 2009 12:53
przez mechanior
opcja palenia kabli (stopienia izolacji) jak najbardziej JEST, np w przypadku przeciążenia obwodu na granicy wytrzymałości bezpiecznika przy długiej pracy cewki lub przy zwarciu wewnętrznym części uzwojenia (pobiera wtedy znacznie większy prąd)
cewka na zdjęciu to wyłącznik funkcji tylnego rozdzielacza (blokada hydrauliki)

wyłączanie się jazdy podczas pracy może być spowodowane przetarciem wiązki sterowania skrzyni (pod płytą podłogi, nad skrzynią, prawie dokładnie pod kierownicą), uszkodzeniem przełącznika jazdy (podobno da się naprawić ale nie próbowałem jeszcze) lub uszkodzeniem któregoś z przycisków wysprzęglika (tych czarnych guzików na lewarku biegów lub sterowania przednią łyżką) albo ich połączeń elektrycznych (przetarcie lub przerwanie kabli)
sprawdzając przewody elektryczne proszę zwrócić uwagę na wszystkie załamania i zagniecenia ponieważ wielokrotnie spotkałem się z przerwaniem kabla pod nieuszkodzoną izolacją co daje efekty właśnie w postaci przerywanej pracy obwodu pod wpływam zmiany obciążeń czy wstrząsów

PostWysłany: 13 Cze 2009 11:21
przez crew1987
mechanior napisał(a): uszkodzeniem przełącznika jazdy (podobno da się naprawić ale nie próbowałem jeszcze)



wlasnie, prawdopodobnie padl przelacznik jazdy, masz jakis namiar moze kolego "mechanior" gdzie takie cos mozna naprawic, bo jak slyszalem ,to nowka , dobrze koztuje :?

PostWysłany: 13 Cze 2009 11:51
przez mechanior
jeden z moich klientów ma "nawiedzonych" mechaników na warsztacie - wydłubali na gorąco żywicę którą zalany jest wewnątrz przełącznik i powymieniali uszkodzone kontaktrony, na pytanie za ile by to zrobili podnieśli oczy w górę i rzucili kwotą przy której zakup nowego jest sensowny, podaj numer tego przełącznika i majla to ci wyślę cenę.... (ok 2000 pln w zależności od modelu)

PostWysłany: 25 Maj 2010 23:26
przez crew1987
ODSWIEZAM temat, prosze o pomoc z tym problemem :

problem, zalaczam zdjecie, najlepiej do okreslenia.

CLICK

ten kabel zaczol sie palic,
czy to moze zwarcie ? czy tez cewka ?


dziekuje wszystkich za pomocne odpowiedzi

PostWysłany: 26 Maj 2010 07:44
przez mechanior
moim zdaniem to zwarcie na cewce, częściowe lub całkowite, prąd o większym niż zazwyczaj natężeniu powoduje topienie się izolacji przewodu, zdemontuj cewkę, zmierz jej oporność (powinna wynosić od 1,5 do nawet 8 Ohm zależnie od mocy), jeśli oporu brak to cewka ma zwarcie wewnętrzne
podaj wymiary cewki: średnicę wewnętrzną i wysokość, powinienem mieć taką nową za kilkadziesiąt złotych