wibako

Silnik CAT 320L - regulacja

Moderator: mechanior

Silnik CAT 320L - regulacja

Postprzez jarek1538 » 02 Kwi 2009 22:40

Poszukuje DTR koparki CAT 320L
Ponadto czy ktoś może mi podpowiedzieć jakie są wartości luzów zaworowych i jak przeprowadzić regulację pompo-wtrysków w silniku w/w koparki ?

jarek1538
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 02 Kwi 2009 22:16
  • Miejscowość: dolnyśląsk

Reklama

simmet

Postprzez mechanior » 02 Kwi 2009 23:45

właśnie pisałem odpowiedź w dziale JCB a tu nagle myk i temat zwiał mi do CATa gdzie jego miejsce zresztą

ADMIN czuwa :mrgreen:
i prawidłowo...

a co do tematu to:
pompowtryski reguluje się w momencie GZP (początku wtrysku) mikromierzem zegarowym z uchwytem magnetycznym widocznym poniżej na kalibratorze (to czarne)

Image

wymiar wysokości oblicza się wg wymiaru podanego na tabliczce znamionowej silnika, między wierzchołkiem główki wtrysku a powierzchnią pierścienia oprawy ( na rys. h), reguluje się podobnie jak luz zaworowy śrubą oznaczoną strzałką

Image

luz zaworowy
ssący .38 mm, wydechowy .64 mm dla maszyny o numerze seryjnym 7JR
w celu ustalenia danych dla twojej maszyny potrzebuję numery seryjne maszyny i silnika (tabliczka silnika na pokrywie klawiatury albo z przodu na pokrywie rozrządu)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez jarek1538 » 03 Kwi 2009 22:54

Image

[ Dodano: Pią Kwi 03, 2009 10:55 pm ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e9a ... 22ed5.html

jarek1538
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 02 Kwi 2009 22:16
  • Miejscowość: dolnyśląsk

Postprzez mechanior » 04 Kwi 2009 01:42

wysokość "h" z poprzedniego postu dla twojego silnika:

Image

luzy zaworowe dokładnie tak jak podałem wcześniej, zawory ssące w cylindrze są zawsze od strony wentylatora chłodzenia, ciekawa jest też procedura odnajdywania GZP: patrząc od strony wentylatora, po lewej lub prawej stronie silnika w korpusie koła zamachowego jest korek ,

Image

wykręcamy go i w jego miejsce wkładamy jedną z śrub M8 wykręconą z aluminiowej osłony klawiatury (ok 80mm długości), obracając delikatnie RĘCZNIE wałem korbowym (klucz na śrubie koła pasowego wału lub ręką za wentylator napinając stopą paski :mrgreen: - to takie "serwisowe" fachowe sposoby) czekamy aż śruba wpadnie w otwór i wkręcamy ją w niego delikatnie - nie zapominamy o niej bo rozwalimy coś próbując odpalić maszynę z śrubą w kole zamachowym

w niektórych silnikach korek może być z drugiej strony nad rozrusznikiem

Image

pamiętamy o tym że część wtrysków regulujemy dla położenia GZP dla 1 cylindra (obydwie dźwignie zaworowe w pozycji "mijanej") a resztę dla 6go, to samo z zaworami...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez jarek1538 » 04 Kwi 2009 17:23

Dziękuje za tak dokładny i wyczerpujący opis. Maszyna już pracuje :D

jarek1538
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 02 Kwi 2009 22:16
  • Miejscowość: dolnyśląsk

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej