przez operator8737 » 28 Lut 2024 22:29
Cześć
Ja temat mam zakończony, dzwignie tylnego i przedniego rozdzielacza
Generalnie naprawa obu to powiedzmy ok dniówka roboty bo troche trzeba podrutować miejscami.
No to tak tył, okręcamy nakrętki z dwóch przegubów i dwie sruby trzymające samą dzwignie.
Dzwignie zabieramy i wymieniamy w niej to łożysko sferyczne, jego sama wymiana troche zmiejsza luz, ale zdecydowanie też trzeba wymienić przeguby od dzwigni lewo prawo przod tyl, ja gdy wymieniłem i łożysko i te przeguby luz zlikwidował się w 95% przez co efekt był bardzo zadowalający patrząc na że wcześniej bardziej przypominało to mieszane zupy w garku niz kopanie.
Lożysko sferyczne nowe musi byc, przeguby też mogą być ale mi udało je sie zregenerować :P
Do tyłu potrzebujemy 2 szt. łożysk sferycznych, 4 szt przegubów i jakieś podkładki bo trzeba tu i tam ich użyć.
Odnośnie przodu to samo tylko, że dostęp lekko trudniejszy bo trzeba zdjąc caly plastik zakrywający drzwignie, ręczny, elektryke, zegary itp. i odkręcic fotel żeby go odsunąć.
Tam sprawa wygląda tak że mamy 3 przeguby, zespół lączący wszystkie elementy dzwigni.
Ja zdecydowałem sie tylko na wymiane przegubów, tego łącznika nie dotykałem bo czasu nie miałem juz na to ale myśle że dało rade by go naprawić jakimś napawaniem bez problemu
Tak to po wymianie samych koncówek luz zredukował sie prawo lewo o połowę (wlasnie ten łącznik odpowiada za luz) a przód tył jak fabryka prawie.
W załączniku podsłam zdjecia jak wyglada rozbieranie tyłu, a przód wygląda prawie identycznie
Mam nadzieje ze komus pomoge, a warto to regenerować bo frajda i o niebo lepeij sie robi a czas naprawy nie straszny
- Załączniki
-
-