29 Sty 2024 09:21
Marka i model maszyny: Cat 432
Rok produkcji: 2011
Witam wszystkich.
Opiszę na początku problem. Od pewnego czasu podczas pracy na tylnej łyżce podczas obciążenia koparka zaczyna furkotac. Tak jakby był problem z paliwem, jakieś lewe powietrze. Podczas jazdy problem ten sam się pojawiał przy 1800rmp. W dodatku przy po odpaleniu głośniej pracuje. Hydraulikę wykluczylem bo przy jeździe nie jest używana a problem zostaje.
Szukając przyczyny postawiłem na paliwo.
-Wyczyściłem smog
- wymieniłem pompkę elektryczna
- wymieniłem filtr paliwa
- filtr na pompie głównej ten przy wlocie paliwa wymieniony
- wtryski sprawdzone
- pompa główna wyjęta sprawdzona
- przewody wydmuchane sprawdzone
- sprężanie ok
- myślałem że może zaworki na pompie mało prądu dostają i nie otwiera do końca, podpięte bezpośrednio i też nic
- luz zaworowy idealny
- padł pomysł że może to wina pompki elektrycznej, niestety podaje jak należy. Założyłem też na nią przewód przezroczysty aby wykluczyć lewe powietrze, czysciutko.
- turbo zregenerowane, przewody powietrzne sprawdzone nie bierze lewego powietrza, filtry wymienione
Kończą się pomysły, jak ktoś miał podobny problem proszę o pomoc.
29 Sty 2024 09:24
Opis problemu i prac wykonanych przy maszynie elegancki, dodaj tylko proszę VIN maszyny
PS podawaj model w tytule i nie pisz wielkimi literami "POMOCY" - wszyscy jej potrzebują
29 Sty 2024 12:44
1. numer seryjny
2. zastosowałeś kroplówkę?
3. zrobiłeś STALL TEST? jakie wyniki?
4. co to jest POMPA GŁÓWNA?
5. przy jakim ciśnieniu otwierają się wtryskiwacze?
30 Sty 2024 22:59
Mechanior
1.podaje Vin w załączniku
2. Co miałbym zrobić z tą kroplówką? Przepraszam nie rozumiem
3. Nie robiłem stall testu ze względu na to że nie tylko podczas jazdy ma te "furkotanie" podczas pracy hydraulika przy 1300 czy innych obrotach, za dużo ruchów naraz typu 3 siłowniki i obciążenie i tak samo faluje obrotami.
4. Dołączam w drugim załączniku taka jaka jest u mnie
5. Nie mam pojęcia. Były sprawdzane na maszynie w zakładzie który zajmuje się naprawą pomp i wtryskiwaczy. Działają bez zarzutu.
-- 30 Sty 2024 22:59 --
mechanior napisał(a):1. numer seryjny
2. zastosowałeś kroplówkę?
3. zrobiłeś STALL TEST? jakie wyniki?
4. co to jest POMPA GŁÓWNA?
5. przy jakim ciśnieniu otwierają się wtryskiwacze?
Jutro jadę popracować trochę także rozgrzeje się skrzynia spróbuję zrobić ten STALL test po powrocie. Szczerze mówiąc musiałem najpierw przeczytać co to jest bo mnie zaskoczyłeś. Napisze co i jak jutro. Dzięki za podpowiedzi.
- Załączniki
-
-
31 Sty 2024 19:17
ZRÓB STALL TEST
hasło kroplówka do poszukania na forum, pisałem tysiąc razy, nie chce mi się już
nie znasz parametrów pompy i wtryskiwaczy więc nie wiesz czy są sprawne, wielokrotnie na tym forum twierdzili że układ wtryskowy jest sprawny a okazywało się że ci co sprawdzali nie wiedzieli jak to się robi, nie wykluczam że masz rację ale nauczony doświadczeniem śmiem wątpić...
wiec jak podasz wyniki stall testu i zastosujesz kroplówkę to pogadamy co dalej
02 Lut 2024 16:02
Doszedłem co i jak.
Też przestawnik na pompie. Pęknięty tłoczek.
02 Lut 2024 16:30
Gratuluje pomyślnego rozwiązania problemu.
Podziel sie z nami jak to zdiagnozowałeś?
Tłoczek jest elementem wymiennym czy całość do wymiany?
06 Lut 2024 17:07
Doszedłem do tego w ten sposób że przez przypadek zadzwoniłem do znajomego któremu pozalilem się swoim problemem i przez przypadek niedawno miał podobny. Też oddawał pompę do sprawdzenia, wtryski, kombinował na wszystkie sposoby jakie się da i wychodziło że dobre wszystko. Podpowiedział mi że miał problem z przestawiaczem i żeby samego jego fizycznie sprawdzić. Rozebrali go, okazało się że pęknięty tłoczek. Niestety ponoć ,chyba że mnie okłamali jest dostępna całą część z obudową za 1480zl brutto ewentualnie sam zestaw naprawczy czyli te tłoczki za 900zl ale nie wiadomo do końca co przyjdzie i czy będzie pasować ( loteria) a zwrotów nie ma a ponoć problem z dopasowaniem. Założyłem nowy przestawiacz i problem zniknął. Dzięki za pomoc.
13 Lut 2024 21:48
Nie ma opcji żeby prawidłowo wykonana diagnostyka pompy nie wykryła pękniętego przestawiacza, u nas się to nie zdarza... może dlatego że pompa jest zawsze na koniec testowana w warunkach NATURALNYCH a nie tylko mierzone ciśnienie jak u większości garażowców... każda usterka układu wtryskowego daje odbicie w STALL TEST dlatego warto go robić
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.