23 Lis 2013 09:37
Marka i model maszyny: CAT 428c
Rok produkcji: 2001
Witam wiem ze są podobne tematy ale nie znalazłem jednoznacznej odp. Nie działa mi obrotomierz i licznik motogodzin. nie wiem czemu kupiłem maaszyne 2 mies temu i denerwuje mnie to. nie wiem czy pod tym panelem stacyjki mogło być cos odłączone specjalnie?? bo są naruszone śruby... Czy co to może być?? podświetlenie działa.
23 Lis 2013 11:34
Grzesiek1318 napisał(a):Witam wiem ze są podobne tematy ale nie znalazłem jednoznacznej odp
przez internet ciężko jednoznacznie diagnozować maszynę ale na ile to możliwe to jest na forum jednoznaczna odpowiedź: REGULATOR NAPIĘCIA
nie wytrzymam i jako MOD muszę zwrócić uwagę:
Grzesiek1318 napisał(a):Nie działa mi obrotomierz i licznik motogodzin. nie wiem czemu kupiłem maaszyne 2 mies temu i denerwuje mnie to
przeczytaj i zastanów się co napisałeś...
nie wiesz czemu kupiłeś maszynę?
i jeszcze cię to denerwuje? to po cholerę ja kupowałeś
właśnie dlatego zwracam wam wszystkim uwagę na STOSOWANIE POPRAWNEJ POLSZCZYZNY, jedna kropka lub przcinek zmienia całkowicie SENS WYPOWIEDZI...
24 Lis 2013 12:34
kropkę tylko w złym miejscy postawiłem. Regulator napięcia, niby to dlatego? ale ładowanie maszyny jest w porządku to dlaczego regulator napięcia? Jak to sprawdzić? A pod panelem stacyjki możliwe jest żeby ktoś odpiął specjalnie do sprzedaży żeby nie było widać mth? Ponieważ są naruszone śruby od panelu wskaźników tak jak by ktoś tam grzebał. (teraz już jest wszystko poprawnie napisane Panie Mechanior*)?
24 Lis 2013 14:08
nie tylko kropkę, ale olej to
licznik motogodzin w ogóle nie świeci?
24 Lis 2013 16:47
no nic w ogóle nie świeci właśnie
24 Lis 2013 17:21
zdejmij panel z licznikami
na zegarze powinny być 3 przewody: masa - czarny, +12v - czerwony i sygnał z alternatora - żółty
zegar powinien świecić cały czas albo po przekręceniu kluczyka, odliczanie czasu zaczyna się dopiero po odpaleniu silnika i wskazuje to migająca klepsydra na wyświetlaczu zegara, jak nie odmierza klepsydrę widać cały czas
28 Lis 2013 15:19
Odkręciłem panel i od licznika mth kabelki były odlączone ale podłączyłem i nie działa. Ale są tam jeszcze jakieś kable przecięte takie jakieś dziwne jak by były kabelki w izolacji i na to nalutowane jest (cyna). i jeden idzie do tej diody co jest na panelu i do obrotomierza ale coś tam jest moim zdaniem pokabinowane więc proszę o pomoc w odszukaniu usterki. dodaję zdjęcia na pierwszym jest zaznaczone jak wyglądają te rozcięte kable i jakiś trzeci przy nich był ale nie wiem co to za kabel. A na drugim jest pokazane jak przed obrotomierzem są dziwnie zlutowane kabelki
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf3 ... 1cb2c.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8bf ... 9119f.htmldodam ze te kable przerwane idą z takiej czarnrj kostki o wielkości malego aparatu cyfrowego
Ostatnio edytowany przez
mechanior 28 Lis 2013 20:18, edytowano w sumie 2 razy
Powód: jak masz coś do dodania zaraz po napisaniu posta to używaj opcji EDYTUJ, na fotosiku można pobrać "link do zamieszczenia na forum" i wtedy zdjęcia będą widoczne w poście
28 Lis 2013 20:22
te czarne przewody to instalacja immobilajzera, czarna skrzynka to właśnie immo a dioda z takim metalowym krążkiem to czytnik... widocznie ktoś wyciął ci blokadę wraz z częścią instalacji, sam raczej nie dasz rady...
sprawdź jak z napięciem na przewodach do licznika godzin
29 Lis 2013 19:20
lepiej nie włączaj licznika, bo się dopiero zestresujesz jak wyskoczy liczba
02 Gru 2013 17:19
niech wyskakuje co chce
przynajmniej będę wiedział czy niby jest tam 9 tys mth
w co wątpie
19 Gru 2013 19:09
teraz jak odpalam maszyne to licznik podskakuje tzn wskazówka do 5.... i jak wylacze to pozostaje
20 Gru 2013 03:00
Pozostaje bo obrotmierz i reszta zegarów mają funkcję pamięci ostatniego wskazania...
20 Gru 2013 23:13
ale obrotomierz nie działa podczas pracy....
20 Gru 2013 23:22
podskakuje bo w czasie włączania i wyłączania stacyjki powstają przepięcia, a po wyłączeniu zapamiętuje ostatnie wskazanie
uruchomiłeś zegar motogodzin? wymieniałeś regulator alternatora?
22 Gru 2013 13:38
mth też nadal nie dizałają. jaki regulator napięcia?? gdzie on się znajduje? jak go sprawdzić? (mam taki miernik którym można sprawdzić ładowanie np.)
22 Gru 2013 14:04
Regulator napięcia wygląda dla przykładu tak:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-al ... 63459.htmlPrzeważnie siedzi z tyłu alternatora.
22 Gru 2013 18:13
mechanior napisał(a):przez internet ciężko jednoznacznie diagnozować maszynę ale na ile to możliwe to jest na forum jednoznaczna odpowiedź: REGULATOR NAPIĘCIA
Zadajesz na forum pytanie po czym zupełnie nie zauważasz odpowiedzi, nawet nie poczytałeś innych podobnych wątków...
Napięcie ładowania może być prawidłowe a mimo to regulator nie będzie podawał sygnału na obrotomierz i zegar motogodzin
Nie można ze 100% pewnością tego stwierdzić zwłaszcza na odległość, specjalistyczny zakład naprawy alternatorów ma sprzęt do sprawdzania regulatorów
22 Gru 2013 19:56
Wyjście obrotomierza w alternatorze najczęściej jest oznaczone literą W (zdarza się w zależności od producenta alternatora również P, STA, S) i zasilane jest prądem zmiennym wprost z uzwojenia stojana a napięcie (musisz przełączyć miernik na pomiar napięcia prądu zmiennego) wynosi ok. 7v chociaż nie ono jest najważniejsze bo ważna jest częstotliwość ale tego nie zmierzysz. Możesz też sprawdzić po prostu lampką -powinna się świecić zarówno kiedy krokodylek podczepisz do masy jak i do plusa. Dobrze by było, gdybyś podał nr. alternatora.
19 Kwi 2014 13:53
ODŚWIEŻAM temat. Dałem alternator do regeneracji wyminenili mi w nim diody bo niby już slabo zaczynał ładować i wymienili mi regulator napięcia. Ale obrotomierz nadal nie dziala
jak odpale to wskazowka od obrotomierza podskoczy i spada. Nie wiem już co robić. POMOCY
20 Kwi 2014 11:11
pomoże ktoś?:)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.