25 Sty 2013 19:14
wychodzi na to że ja pomieszałem modele, przepraszam
masz silnik starego typu czyli uszczelki które są na zdjęciach będą pasowały
pompa wody na oringach, zawór od ogrzewania (u góry pompy wody) jest wkręcony w korpus który stanowi osobną część a nie element obudowy rozrządu, pompa wtryskowa zamocowana jest na tzw "fasolkach" czyli owalnych otworach...
25 Sty 2013 19:19
yhm czyli spox, łatwiejszy montaż bo pompa na klinie
Dzieki serdeczne mechanior za pomoc
25 Sty 2013 20:28
nie wyjmuj pompy wtryskowej
odkręć ją od obudowy i zdejmij koło zębate, zostaw ją na przewodach wtryskowych
nie ma sensu jej wyciągać, zaoszczędzisz co najmniej 2 h roboty
25 Sty 2013 20:59
Pompa jak w moim 1004.4 zgadza się?
25 Sty 2013 22:03
nie wiem, są dwa typy silników serii 1000
14 Mar 2013 13:36
Dolaczam sie do tematu, wczoraj odsniezalem snieg z 4-5h, wszystko ok, temp pokazywala w granicach 40-50stopni (jaka jest standardowa temp w zime przy maszynie pracujacej np, przy odsniezaniu)?? Skonczony robote zjechalem do domu i zostawilem maszyne. Zaglądnąłem jeszcze w ten sam dzien jak maszyna chodzila, do chlodnicy, plyn zalany plyty zakryte w chlodnicy jest ok.
W nocy nie bylo tak zimno gdzies w granicach -6. Podchodze dzis do maszyna i patrze, a tam rozlany plyn na ziemi. Otwieram maske i otwieram kurek nic nie ma, dotykam przewodu gumowego tego glownego, i nic nie bulgocze pod scisnieciem. Plyn wylalo.
Dodam jeszcze ze rok temu wstawiali mi nowa pompe. Kilka razy mialem tak ze byly ubytki w chlodnicy i dolewalem.
Wiec zadaje pytanie,
mechanior czy czeka mnie twoj tutorial? bo innego wyjscia nie widze.
- Załączniki
-
14 Mar 2013 14:08
wszystkie opaski posprawdzałeś na wężach ??
14 Mar 2013 16:40
znalazlem juz winowajce, waz ktory odchodzi w dol od tego kraniku, jest przetarty. pod wieczor wstawie zdjecia
14 Mar 2013 16:47
mi ten wąż też raz się poluzował i też leciało.
14 Mar 2013 20:55
crew1987 napisał(a):znalazlem juz winowajce, waz ktory odchodzi w dol od tego kraniku, jest przetarty. pod wieczor wstawie zdjecia
cos mi posty sie doubluja.
Ale wracaja do problemu, od tego kranika co waz schodzil w dol, zaraz na odleglosci 30-40cm, zostal przetarty, i tam powoli kapalo, az pozniej sie zrobila duza dziurka. Wlazlem pod spod maszyny, troche dzis pizgalo na dworze, az mi sie nie chcialo tego robic, ale trzeba to naprawic. Zlokalizowalem ten odcinek przewodu gumowego, i zajebiscie dlugi on jest ( przez prawie cala maszyne lecial do tylu,az szkoda by wymieniac caly przewod) gdzies na tyl lecial kolo rozdzielacza. Odcielem gdzies na 1m, pojechalem kupilem nowy przewod, zlaczki. i dalem laczke Cu rurke, zacisnelem. Dolalem co mi sie uratowalo plynu. A reszte jutro.
Kranik od chlodnicy jest z lewej str, schowany kolo pompy to wiem, a gdzie jest w bloku ? bo chce caly plyn spuscic i wlac nowy swiezy. Tylko pierw sprawdze czy wszystko ok chodzi po tej modyfikacji.
Zdjecia wrzuce jutro bo juz czasu nie mam. i tak mam kilka pytan jeszcze, ale to jak wrzuce zdjecia.
14 Mar 2013 21:20
to obwód nagrzewnicy
kranika w bloku nie ma
po prawej stronie silnika nad rozrusznikiem a pod pompką paliwa jest mosiężny albo stalowy korek na klucz 15mm, przez niego spuścisz płyn z bloku
15 Mar 2013 19:10
mechanior napisał(a):kranika w bloku nie ma
po prawej stronie silnika nad rozrusznikiem a pod pompką paliwa jest mosiężny albo stalowy korek na klucz 15mm, przez niego spuścisz płyn z bloku
mechanior ty jestes jak wikipedia
sciagam dzis prawa strone oslony od silnika, i szukam, patrze tak jak napisales, i za pompka paliwa tak schowana za nia jest sruba, idealnie 15mm, odkrecam i leci plyn. strzal w 10 ! sruba byla mosiezna ! dzieki jeszcze raz, plyn zalany caly nowiutki.
bede mial do ciebie jeszcze kilka pytan, bo silnik mam troche zarzygany olejem, ale to zrobie fotki i w inny temat wsadze.
15 Mar 2013 23:40
jak olej leje spod kolektora ssącego to turbo do regeneracji
a jak zza alternatora i pompy wtryskowej na zmianę z wodą to uszczelnienia na rozrządzie
18 Mar 2013 20:20
może umyj trochę ten silmik n wtedy bedziesz widział?
18 Mar 2013 20:51
Przede wszystkim umyj silnik wygląda że leci spod kapy zaworowej
18 Mar 2013 21:40
uszczelka pokrywy zaworów, luźny przewód wlewu oleju, nieszczelny wylot odmy
nieszczelne przewody na filtrze paliwa, wyciek oleju z turbosprężarki (firanka pod kolektorem ssącym)
wycieki z obudowy rozrządu (przód silnika)
zacznij od pokrywy zaworów (góra silnika) i filtra paliwa, dokręć na nim wszystkie przewody, to jest filtr który jest pod ciśnieniem więc w przypadku nieszczelności paliwo wycieka na zewnątrz a maszyna pracuje normalnie bez zapowietrzania, zazwyczaj luzuje się pokrywka plastikowa albo przewody powrotne (cienkie) i te do świecy płomieniowej
pokrywę trzeba dokładnie sprawdzić na okoliczność pęknięć, czasem zużyte są gumowe wkładki dociskowe
ale nie wolno podkładać pod śruby zbyt grubych podkładek bo można doprowadzić do pęknięcia obudowy
po usunięciu tych wycieków i umyciu silnika zobaczysz co dalej bo to pewnie nie koniec
12 Sty 2019 13:37
Witam.
Wiem że temat stary ale nie chcę zaśmiecać forum i zakładać nowego tematu który jest ściśle z tym związany.
Czy mógłby ktoś dopisać ( o ile wie) jakie są momenty dokręcania śrub kół rozrządu?
Z góry dzięki za info.
Pozdrawiam
12 Sty 2019 13:49
Widzę że mimo tego iż jesteś starym forumowiczem nie rozumiesz poco są takie zasady a szkoda, mam chwile to wytłumaczę:
- jaka maszyna czy silnik? 5HK, 7BJ, 9RM, CRS, CRX, G4Z?
- jak podziękujesz jak już dostaniesz dane?
12 Sty 2019 13:59
Przepraszam Pana ale na to nie wpadłem ze jest kilka takich samych silników i że mają różne momenty dokręcania śrub.
Maszyna CAT 317, silnik 5HK ( nawet podam cały nr. 5HK47707).
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.