Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT
Wysłany: 17 Lis 2010 23:08
Dotyczy maszyn CAT typ 400 czyli wszelkich koparko-ładowarek
maszyna oznaczona A to 428 i 428 s II, CAT nie stosował oznaczenia literowego dla Iszej wersji ewolucyjnej ale tak będzie nam wszystkim łatwiej
pojemności układów i rodzaje olejów:
A/B/C/D/E/F - silnik 15W40 (API CG-4 CH-4) (CAT DEO) 8Ltr (silniki Perkins) F- 10 Ltr
A/B - transmisja SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 10 Ltr
C/D/E/F - transmisja SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 15 Ltr (directdrive i powershift)
A/B/C - przedni most SAE80W90 API GL-4, GL-5 (85W90) (CAT GO) 8 most+ 2x 0,8 Ltr zwolnice
D1 - do 2003 przedni most ZF SAE80W90 API GL-4, GL-5 (85W90) (CAT GO) 8 most+ 2x 0,8 Ltr zwolnice
D2 - od 2003 przedni most CARRARO SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 10 most+ 2x 1 Ltr zwolnice
E/F - przedni most SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 10 most+ 2x 1 Ltr zwolnice
A/B/C/D1 - tylny most SAE10W30 lub SAE30 (CAT MTO) 24 Ltr (wchodzi 20) + dodatek do LS
D2 (po 2003) - tylny most SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 24 Ltr (wchodzi 20)
E/F - tylny most SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 16,5l most + 2x 1,7l zwolnica pozdrawiam (by majkel - dzięki!)
A/B/C/D/E/F - hydraulika SAE10 lub 10W30 (CAT HYDO 10) 40 Ltr wymiana tylko w zbiorniku
ten sam olej lejemy do układu hamulcowego! około 1L, maszyny E oraz F nie mają zbiorniczka płynu bo korzystają z głównego zbiornika hydrauliki
odpowiedniki olejów:
CAT DEO: FUCHS FORMEL PLUS 15W40
MOBIL DELVAC M 15W40
TEXACO URSA LA 15W40
CAT TDTO i MTO: FUCHS TITAN UTTO TO-4 SAE 30
TEXACO TEXTRAN HD 30
ponadto jako zamiennik CAT MTO (tylny most z mokrymi hamulcami A/B/C/D ser I) można stosować następujące oleje UTTO oraz STOU:
MOBIL MOBILFLUID 424
FUCHS AGRIFARM STOU 10W30 MC lub 10W40
FUCHS TITAN UTTO J20C (zgodny z JOHN DEER J20C)
CAT GO: FUCHS SUPERGEAR 80W90
dowolny olej przekładniowy API GL-4
CAT HYDO 10: FUCHS TITAN UTTO TO-4 SAE 10
TEXACO TEXTRAN HD 10
MOBIL DELVAC HYDRAULIC SAE 10
CAT HYDO 10 ADVANCED: na razie brak zamiennika
jest to olej o przedłużonej żywotności w stosunku do CAT HYDO 10 (wymiana co 3000 zamiast co 2000 mth) ale odpowiednik FUCHSa (UTTO TO4 SAE10) jest mieszalny, warunkiem stosowania jest ograniczenie przebiegu między wymianami do 2000 mth co i tak się opłaca biorąc pod uwagę prawie 100% różnicę w cenie
podkreślam że olej hydrauliczny to nie HL/HV/HM 46 czy 32 tylko SAE10
dla maszyny E występuje też olej CAT HYDO 10 ADVANCED o żywotności 3000 mth
skrót do tabeli zamienników... http://www.76oil.ru/pics/vzaimo/transmission_fluids.pdf
A/B/C/D/E/F - płyn chłodniczy: dowolny płyn oparty na glikolu etylowym około 20L
polecam koncentrat TEXACO HAVOLINE XLC (5 lat lub 8.000 mth), kolor czerwony , w pełni mieszalny z CAT ELC (6 lat doświadczeń), i tak jak oryginalny płyn posiada technologię SCA czyli można stosować dodatki wydłużające żywotność do 8 a nawet 10 lat
filtry w zamiennikach FLEETGUARD
A/B/C/D/E - olej silnikowy LF699 (A/B - LF701)
A/B/C/D/E - olej transmisjii HF28853
A - olej hydrauliczny HF6202 + HF6376 (górny ma być mniejszy - filtruje tylko przelew z pompy)
B/C/D/E - olej hydrauliczny HF6588 (B - HF6586)
A - 1 filtr paliwa FF 167A (FF 167) + separator mechaniczny
B - 1 filtr-separator paliwa FS 19531 + separator mechaniczny lub tak jak w C
C i D ser I - paliwo - dwie sztuki filtrów-separatorów
dół za ramą przy przodzie zbiornika paliwa FS19554 (FS19861) góra przy pompie paliwa FS19531 (FS19832)
D ser II, E - jeden dłuższy filtr-separator koło filtra oleju silnikowego FS19837
A/B - powietrze - filtr wstępny AF 4886
bezpiecznik AF 1890M
B - modyfikacja na radialne: wstępny AF 25281, bezpiecznik AF 25282
C i D ser I - powietrze - obudowa okrągła, pokrywa z przodu, filtry radialne
filtr wstępny AF25352
bezpiecznik AF25485
D II, E - powietrze - obudowa w formie sześcianu, pokrywa od góry, filtry owalne, bezpiecznik płaski
filtr wstępny AF26247
bezpiecznik AF26248
TERMINY I ZAKRES PRZEGLĄDÓW:
500 mth
olej w silniku i WSZYSTKIE filtry w CAŁEJ MASZYNIE
oprócz filtrów powietrza i kabinowych które wymienia się W RAZIE POTRZEBY
1000 mth
to samo co 500 mth oraz
olej w mostach i zwolnicach, olej w skrzyni
2000 mth
to samo co 500 + 1000 oraz
olej w układzie hydraulicznym (w zbiorniku)
3000 mth
płyn w układzie chłodzenia
POWYŻSZE DANE DOTYCZĄ WSZYSTKICH MASZYN SERII 400 sprzedawanych w Europie
z silnikiem Perkins czyli CAT 3054 - 3054C a nawet C 4.4 (taka nazwa widnieje na silnikach maszyn E z 2010r i nie są to silniki common rail, mamy rok 2013 i dalej w sprzedaży są wyłącznie DIT)
kilka modeli A i B posiadało silnik 3114, znany z maszyny 206 i 212 BFT, te maszyny maja inne filtry paliwa, powietrza i oleju silnika ale były sprzedawane TYLKO W USA
znawców tematu proszę o poprawki
a jak już się tyle narobiłem to się zareklamuję :
wszystkie filtry do koparko-ładowarek w zamiennikach FLEETGUARD i WIX oraz oleje FUCHS również z normą CAT TO-2, TO-4 w stałej sprzedaży u mnie czyli http://www.herma.pl (stan magazynowy, wysyłka 24h, tani kurier, oleje wysyłamy transportem FUCHSa, koszt około 30 pln za opakowanie, im więcej tym taniej)
na hasło KOPACZKA gwarantuję 5% rabatu
WAŻNE!! Posty z poprawkami (oczywiście po ich naniesieniu) oraz posty nie związane bezpośrednio z tym tematem lub powielone pytania o treści już zamieszczone będą systematycznie usuwane by nie zaciemniać głównego wątku !
maszyna oznaczona A to 428 i 428 s II, CAT nie stosował oznaczenia literowego dla Iszej wersji ewolucyjnej ale tak będzie nam wszystkim łatwiej
pojemności układów i rodzaje olejów:
A/B/C/D/E/F - silnik 15W40 (API CG-4 CH-4) (CAT DEO) 8Ltr (silniki Perkins) F- 10 Ltr
A/B - transmisja SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 10 Ltr
C/D/E/F - transmisja SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 15 Ltr (directdrive i powershift)
A/B/C - przedni most SAE80W90 API GL-4, GL-5 (85W90) (CAT GO) 8 most+ 2x 0,8 Ltr zwolnice
D1 - do 2003 przedni most ZF SAE80W90 API GL-4, GL-5 (85W90) (CAT GO) 8 most+ 2x 0,8 Ltr zwolnice
D2 - od 2003 przedni most CARRARO SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 10 most+ 2x 1 Ltr zwolnice
E/F - przedni most SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 10 most+ 2x 1 Ltr zwolnice
A/B/C/D1 - tylny most SAE10W30 lub SAE30 (CAT MTO) 24 Ltr (wchodzi 20) + dodatek do LS
D2 (po 2003) - tylny most SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 24 Ltr (wchodzi 20)
E/F - tylny most SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 16,5l most + 2x 1,7l zwolnica pozdrawiam (by majkel - dzięki!)
A/B/C/D/E/F - hydraulika SAE10 lub 10W30 (CAT HYDO 10) 40 Ltr wymiana tylko w zbiorniku
ten sam olej lejemy do układu hamulcowego! około 1L, maszyny E oraz F nie mają zbiorniczka płynu bo korzystają z głównego zbiornika hydrauliki
odpowiedniki olejów:
CAT DEO: FUCHS FORMEL PLUS 15W40
MOBIL DELVAC M 15W40
TEXACO URSA LA 15W40
CAT TDTO i MTO: FUCHS TITAN UTTO TO-4 SAE 30
TEXACO TEXTRAN HD 30
ponadto jako zamiennik CAT MTO (tylny most z mokrymi hamulcami A/B/C/D ser I) można stosować następujące oleje UTTO oraz STOU:
MOBIL MOBILFLUID 424
FUCHS AGRIFARM STOU 10W30 MC lub 10W40
FUCHS TITAN UTTO J20C (zgodny z JOHN DEER J20C)
CAT GO: FUCHS SUPERGEAR 80W90
dowolny olej przekładniowy API GL-4
CAT HYDO 10: FUCHS TITAN UTTO TO-4 SAE 10
TEXACO TEXTRAN HD 10
MOBIL DELVAC HYDRAULIC SAE 10
CAT HYDO 10 ADVANCED: na razie brak zamiennika
jest to olej o przedłużonej żywotności w stosunku do CAT HYDO 10 (wymiana co 3000 zamiast co 2000 mth) ale odpowiednik FUCHSa (UTTO TO4 SAE10) jest mieszalny, warunkiem stosowania jest ograniczenie przebiegu między wymianami do 2000 mth co i tak się opłaca biorąc pod uwagę prawie 100% różnicę w cenie
podkreślam że olej hydrauliczny to nie HL/HV/HM 46 czy 32 tylko SAE10
dla maszyny E występuje też olej CAT HYDO 10 ADVANCED o żywotności 3000 mth
skrót do tabeli zamienników... http://www.76oil.ru/pics/vzaimo/transmission_fluids.pdf
A/B/C/D/E/F - płyn chłodniczy: dowolny płyn oparty na glikolu etylowym około 20L
polecam koncentrat TEXACO HAVOLINE XLC (5 lat lub 8.000 mth), kolor czerwony , w pełni mieszalny z CAT ELC (6 lat doświadczeń), i tak jak oryginalny płyn posiada technologię SCA czyli można stosować dodatki wydłużające żywotność do 8 a nawet 10 lat
filtry w zamiennikach FLEETGUARD
A/B/C/D/E - olej silnikowy LF699 (A/B - LF701)
A/B/C/D/E - olej transmisjii HF28853
A - olej hydrauliczny HF6202 + HF6376 (górny ma być mniejszy - filtruje tylko przelew z pompy)
B/C/D/E - olej hydrauliczny HF6588 (B - HF6586)
A - 1 filtr paliwa FF 167A (FF 167) + separator mechaniczny
B - 1 filtr-separator paliwa FS 19531 + separator mechaniczny lub tak jak w C
C i D ser I - paliwo - dwie sztuki filtrów-separatorów
dół za ramą przy przodzie zbiornika paliwa FS19554 (FS19861) góra przy pompie paliwa FS19531 (FS19832)
D ser II, E - jeden dłuższy filtr-separator koło filtra oleju silnikowego FS19837
A/B - powietrze - filtr wstępny AF 4886
bezpiecznik AF 1890M
B - modyfikacja na radialne: wstępny AF 25281, bezpiecznik AF 25282
C i D ser I - powietrze - obudowa okrągła, pokrywa z przodu, filtry radialne
filtr wstępny AF25352
bezpiecznik AF25485
D II, E - powietrze - obudowa w formie sześcianu, pokrywa od góry, filtry owalne, bezpiecznik płaski
filtr wstępny AF26247
bezpiecznik AF26248
TERMINY I ZAKRES PRZEGLĄDÓW:
500 mth
olej w silniku i WSZYSTKIE filtry w CAŁEJ MASZYNIE
oprócz filtrów powietrza i kabinowych które wymienia się W RAZIE POTRZEBY
1000 mth
to samo co 500 mth oraz
olej w mostach i zwolnicach, olej w skrzyni
2000 mth
to samo co 500 + 1000 oraz
olej w układzie hydraulicznym (w zbiorniku)
3000 mth
płyn w układzie chłodzenia
POWYŻSZE DANE DOTYCZĄ WSZYSTKICH MASZYN SERII 400 sprzedawanych w Europie
z silnikiem Perkins czyli CAT 3054 - 3054C a nawet C 4.4 (taka nazwa widnieje na silnikach maszyn E z 2010r i nie są to silniki common rail, mamy rok 2013 i dalej w sprzedaży są wyłącznie DIT)
kilka modeli A i B posiadało silnik 3114, znany z maszyny 206 i 212 BFT, te maszyny maja inne filtry paliwa, powietrza i oleju silnika ale były sprzedawane TYLKO W USA
znawców tematu proszę o poprawki
a jak już się tyle narobiłem to się zareklamuję :
wszystkie filtry do koparko-ładowarek w zamiennikach FLEETGUARD i WIX oraz oleje FUCHS również z normą CAT TO-2, TO-4 w stałej sprzedaży u mnie czyli http://www.herma.pl (stan magazynowy, wysyłka 24h, tani kurier, oleje wysyłamy transportem FUCHSa, koszt około 30 pln za opakowanie, im więcej tym taniej)
na hasło KOPACZKA gwarantuję 5% rabatu
WAŻNE!! Posty z poprawkami (oczywiście po ich naniesieniu) oraz posty nie związane bezpośrednio z tym tematem lub powielone pytania o treści już zamieszczone będą systematycznie usuwane by nie zaciemniać głównego wątku !