zgrzytające ramię Cat 432 F

Maszyny Caterpillar - żółte inaczej.

Moderator: mechanior

zgrzytające ramię Cat 432 F

Postprzez tomi21 » 01 Sty 2014 19:58

Marka i model maszyny: Cat 432 F

Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Fki i wczoraj przy ładowaniu auta przednią łyżką zaczęło coś zgrzytać,piszczeć w przednim ramieniu przy kabinie, najbardziej to słychać w okolicy naklejki z napisem CAT po obu stronach maszyny jednakowo. Jest to zgrzyt choćby sworznie były suche, choć jest wszystko elegancko przesmarowane. Pojawia się to przy podnoszeniu i opuszczaniu ramienia nawet na zgaszonym silniku(oczywiście jeśli chodzi o opuszczanie) im wyżej tym głośniej, zamykanie i otwieranie łyżki i krokodyl działają w porządku.
maszyna ma przepracowane 16 mth. Czy może to mieć coś wspólnego z układem hydrauliki (siłowniki są bez zamków bezpieczeństwa), poziom oleju przy poskładanej maszynie pokazuje pół zielonego pola a przy podniesieniu ramienia spadnie na czerwone.
Pozdrawiam wszystkich i czekam na odpowiedź.

tomi21

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 03 Mar 2009 23:00
  • Miejscowość: Śląsk.

Maszyna: JCB 3CX CONTRACTOR
CAT 432 F

Firma: ...


Reklama

Re: zgrzytające ramię Cat 432 F

Postprzez Marcindrze » 01 Sty 2014 20:25

Witam kolego mialem to samo piski jakby maszyna nie byla nasmarowana a mialem 35h.Najbardziej skrzypi podczas podnoszeniea i opuszczania na ok 3/4 wysokosci.Zglosilem to do serwisu pobrano probki oleju hydrauliki do zbadania-wszystko ok z olejem. Skonczylo sie wlaniem dodatku do hydrauliki-specjalny dodatek z dodatkiem teflonowym likwiduje piski i powoduje wiazanie wody.Serwis tlumaczy to ze musi sie dotrzec wszystko i dolewaja dodatek. Teraz mam 460 H i nie skrzypi.Wyglada na to ze problem nie jest jednostkowy

Marcindrze
Operator

  • Posty: 697
  • Rejestracja: 23 Sie 2009 21:18
  • Miejscowość: centralna Polska
  • Pochwały: 9

Maszyna: CAT 428E/2 CAT 432F PREMIER, CAT M315

Firma: MARKOP-SZEF


Re: zgrzytające ramię Cat 432 F

Postprzez tomi21 » 01 Sty 2014 20:59

Dodatek do hydrauliki? ciekawe że tylko z przednie ramię się odzywa a co z resztą? być może będzie to jakaś wada fabryczna tych siłowników albo ich uszczelnień.żeby tylko po okresie gwarancji się to wszystko nie zaczęło rozlatywać, rozciekać,itp.ciekawe co będzie przy wymianie oleju czy też ten wynalazek trzeba będzie lać.jutro zgłoszę problem i zobaczymy.
a powiedz czy też Ci szarpie maszyną przy przełączaniu biegów w czasie jazdy po drodze?

tomi21

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 03 Mar 2009 23:00
  • Miejscowość: Śląsk.

Maszyna: JCB 3CX CONTRACTOR
CAT 432 F

Firma: ...


Re: zgrzytające ramię Cat 432 F

Postprzez Marcindrze » 01 Sty 2014 21:22

Kolego zadna wada silownikow i uszczelnien.Takie cos bylo tez w serii D,E,E2. Dodatek powinno sie lac chocby z uwagi na wode ktora tez dostaje sie z czasem do hydrauliki. Chlopaki z BM sprawdzili mi maszyne-wydatek pompy hydrauliki itp. nic nie znalezli. Kazalem rozkrecic siownik przedniego ramienia tam gdzie byly piski tak dla pewnosci i nic wszystko bylo ok .Jezeli choddzi o skrzynie to lekkie szarpniecie jest na 1 na automacie po przelaczeniu na manula nic. Wynika to z tego ze czujniki odpowiedzialne za przelaczanie biegow licza obroty kol.Odpowiednie sterowanie gazem przy ruszaniu z miejsca eleminuje to.Biegi przelaczaja sie na obrotach silnika ok 2000 orb/min, moim zadaniem mogly by przelaczac sie na nizszych obrotach. Mozna sprawdzic kalibracje skrzyni. Apropo znajomy kupi 2 lata temu nowe JCB sprzedal i kupuje CAT jak myslisz dlaczego. Poza tym jezeli maszyna kupiona w BM jezeli by byla akcja serwisowa to bym o tym wiedzial.

Marcindrze
Operator

  • Posty: 697
  • Rejestracja: 23 Sie 2009 21:18
  • Miejscowość: centralna Polska
  • Pochwały: 9

Maszyna: CAT 428E/2 CAT 432F PREMIER, CAT M315

Firma: MARKOP-SZEF


Re: zgrzytające ramię Cat 432 F

Postprzez tomi21 » 01 Sty 2014 22:01

Jak narazie dzięki jutro zobaczę co powiedzą.Miałem kiedyś JCB z 82 roku to w siłowniku z tylnego ramienia podwinęło się uszczelnienie i też tak piszczało tylko że tam jeszcze ramię opadało.A co do biegów to mogły by się przełączać na tych niższych obrotach, u mnie jest coś takiego jak ruszam na automacie to z 2 i przy przełączeniu się na 3 bieg to jest taka przerwa choćby szedł na luzie i dopiero puźniej następny bieg i wtedy jest te szarpnięcie,przy 4 i 5 tego niema.A jeszcze jedno żeby załączyć radio na zgaszonym silniku musisz mieś zapłon włączony czy jakoś inaczej masz podłączone ?

tomi21

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 03 Mar 2009 23:00
  • Miejscowość: Śląsk.

Maszyna: JCB 3CX CONTRACTOR
CAT 432 F

Firma: ...


Re: zgrzytające ramię Cat 432 F

Postprzez Marcindrze » 01 Sty 2014 22:27

Witam
Kolego widze ze deneruje cie radio. Mam tak podlczone ze gra mi nawet po zgaszeniu maszyny. Kabel od potrzymania pamieci trzeba podlaczyc inaczej. Kaz serwisowi sprawdzic kalibracje skrzyni. Ogladalem nowego 432F z DPF cudo dla serwisu bo duzo elektoniki. Ile kolego dales za swoja F i z jakim wyposazeniem.

Marcindrze
Operator

  • Posty: 697
  • Rejestracja: 23 Sie 2009 21:18
  • Miejscowość: centralna Polska
  • Pochwały: 9

Maszyna: CAT 428E/2 CAT 432F PREMIER, CAT M315

Firma: MARKOP-SZEF


Re: zgrzytające ramię Cat 432 F

Postprzez tomi21 » 13 Sty 2014 15:46

Witam sorry że tak późno ale już odpowiadam radio mnie strasznie denerwuje i zrobię tak jak mówisz,bo jak by nie było to jedna z najważniejszych rzeczy w maszynie.zgrzytanie przeszło samo od siebie ale od czasu do czasu się odezwie serwis musi i tak przyjechać bo świateł stopu niema i przewód z teleskopu się poci.Maszyna mnie wyszła 340 z vat,wyposażenie łyżka 90,60,szybko złącze,radio sony:),i mam już ten śmieszny DPF,serwis mi powiedział że wymienia się go co ok 6000 mth i koszt to ok 800 zł ale zobaczymy jak będzie w rzeczywistości jak narazie jedyny minus tego to bardzo mały schowek(tawotnica i pare kluczy wejdzie:( ).

tomi21

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 03 Mar 2009 23:00
  • Miejscowość: Śląsk.

Maszyna: JCB 3CX CONTRACTOR
CAT 432 F

Firma: ...


zgrzytające ramię Cat 432 F

Postprzez mechanior » 14 Sty 2014 01:31

800 ZŁOTYCH? czy może EURO
czas życia DPF zależy od sposobu użytkowania maszyny a dokładnie od cykli uruchomienia, długości pracy silnika po każdym uruchomieniu i jego prędkości obrotowej
MECHANIOR 607-848-317 SKLEP 607-848-217 CATERPILLAR
WWW: klinikaMASZYN.pl - FACEBOOK: klinikaMASZYN.pl

Awatar użytkownika
mechanior
Specjalista

  • Posty: 12393
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 21:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 411

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl


Re: zgrzytające ramię Cat 432 F

Postprzez Marcindrze » 14 Sty 2014 21:27

Kolego stawiam raczej na 8 tys EUR :mrgreen: Do samochodu osobowego DPF kosztuje 7-9 tys zł a co dopiero do CAT.Gorzej jak padnie turbina to wtedy cały układ wydechowy do wymiany to bedzie bolało.

Marcindrze
Operator

  • Posty: 697
  • Rejestracja: 23 Sie 2009 21:18
  • Miejscowość: centralna Polska
  • Pochwały: 9

Maszyna: CAT 428E/2 CAT 432F PREMIER, CAT M315

Firma: MARKOP-SZEF


Re: zgrzytające ramię Cat 432 F

Postprzez tomi21 » 15 Sty 2014 00:43

Możliwe że euro,ale znachor z B M mówił mi że zł,a filterek zawsze można samemu wywalić i rurkę wstawić a w kompie jakieś zmiany wprowadzić i gitara:) poco se życie utrudniać jak i tak mamy je trudne.Mnie te euro do szczęścia nie jest potrzebne byle że maszyna kase zarobi i robotę zrobi.Zobaczymy co przyszłość pokaże bo narazie to tylko gadanie,może nawet BM sami będą te paści wicinać i robić tak jak się należy.

tomi21

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 03 Mar 2009 23:00
  • Miejscowość: Śląsk.

Maszyna: JCB 3CX CONTRACTOR
CAT 432 F

Firma: ...


zgrzytające ramię Cat 432 F

Postprzez mechanior » 15 Sty 2014 01:13

w życiu nigdy never w BM nie będą wycinać bo są autoryzowani, znachorzy z BM wiedzą tyle ile im CAT powie, czasem znacznie mniej od średnio rozgarniętego mechanika spoza serwisu ale lubiącego własna robotę
teraz nikomu to EURO nie jest potrzebne, może tylko później twoim dzieciom i wnukom
w komputerku nie nagrzebiesz bo to nie pasek ani golf, ani tym bardziej dekoder Canal+ więc nikt do tego na Ukrainie nie pisze pirackich flashy
MECHANIOR 607-848-317 SKLEP 607-848-217 CATERPILLAR
WWW: klinikaMASZYN.pl - FACEBOOK: klinikaMASZYN.pl

Awatar użytkownika
mechanior
Specjalista

  • Posty: 12393
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 21:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 411

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl


Re: zgrzytające ramię Cat 432 F

Postprzez henieken » 15 Sty 2014 20:01

Mechanior strasznie uprzedzony do serwisu BM oj strasznie.. heh:):)
Pytanie do użytkowników serii F. Czy spalanie jest mniejsze w porównaniu do serii E i D ?? Tutaj jest common rail, więc powinno być inaczej

henieken

  • Posty: 149
  • Rejestracja: 19 Mar 2011 18:24
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 1

Maszyna: Cat


zgrzytające ramię Cat 432 F

Postprzez mechanior » 16 Sty 2014 02:47

ja uprzedzony? ja ich tylko usprawiedliwiam, przecież nikt z serwisie Peugeota nie zaproponuje ci oficjalnie wywalenia DPF...
Mniejsze spalanie w CR? bajki... to nie ilość tylko jakość jest ważna, a dokładnie jakość spalin
poza tym porównywalnie do starszych silniki rosną... w mocy
więc siła nie może brać się z powietrza, porównywalny silnik o mocy 120 KM nie może palić mniej niż jego 105 konny poprzednik
MECHANIOR 607-848-317 SKLEP 607-848-217 CATERPILLAR
WWW: klinikaMASZYN.pl - FACEBOOK: klinikaMASZYN.pl

Awatar użytkownika
mechanior
Specjalista

  • Posty: 12393
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 21:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 411

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl


Re: zgrzytające ramię Cat 432 F

Postprzez henieken » 19 Sty 2014 19:19

Teorię znam ..
Wypowie się ktos kto ma taką maszynę jak kwestia spalania?

henieken

  • Posty: 149
  • Rejestracja: 19 Mar 2011 18:24
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 1

Maszyna: Cat


Re: zgrzytające ramię Cat 432 F

Postprzez Marcindrze » 20 Sty 2014 18:27

Witam

Odnośnie spalania 432F z silnikiem 95KM to wypada to następująco. Praca raz tyłem raz przodem przez osiem godzin bez przerw spalanie ok 6,4l/h. Spychanie samym przodem ziemi 7l-7,5l/h . Na dużej budowie dziennie po 10h udało mi sie zejśc ze spalaniem średnio ok 3,7L/h .Wiec z tym spalaniem to zalezy co jest do zrobienia i od nogi operatora.

Marcindrze
Operator

  • Posty: 697
  • Rejestracja: 23 Sie 2009 21:18
  • Miejscowość: centralna Polska
  • Pochwały: 9

Maszyna: CAT 428E/2 CAT 432F PREMIER, CAT M315

Firma: MARKOP-SZEF


Re: zgrzytające ramię Cat 432 F

Postprzez henieken » 20 Sty 2014 20:57

O to chodziło.Dzięki

henieken

  • Posty: 149
  • Rejestracja: 19 Mar 2011 18:24
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 1

Maszyna: Cat


zgrzytające ramię Cat 432 F

Postprzez mechanior » 26 Sty 2014 04:40

taaaaa... i znów DZIĘKI
takie posty normalnie usuwamy...

ale czy podane dane są relatywnie LEPSZE niż u poprzedników modelu wyposażonych w silniki 1104 i 1004T ?
nie wydaje wam się że to generalnie baaaardzo względne?

Marcin, używasz (używałeś) starszego modelem CATa, jak wychodzi porównanie?
MECHANIOR 607-848-317 SKLEP 607-848-217 CATERPILLAR
WWW: klinikaMASZYN.pl - FACEBOOK: klinikaMASZYN.pl

Awatar użytkownika
mechanior
Specjalista

  • Posty: 12393
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 21:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 411

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl


Re: zgrzytające ramię Cat 432 F

Postprzez Marcindrze » 26 Sty 2014 16:40

Kolego Mechanior z pewnościa najmniej paliła maszyna CAT 428 C seria silnik bez turbo. Porównując jeszcze 432f z 428E2 to 432f spala wiecej podczas jazdy po drogach ok 1l/h zapewnie przez skrzynie automat. W pracy tak jak pisałem wcześniej.Zapewne nowe F seria z DPF spalą wiecej z uwagi na wypalanie filtra. Spotkałem sie ostatnio w ciagniku rolniczym z czymś takim jak filtr oscydacyjny zastosowano w silniku zamiast DPF jest filtr oscydacyjny i zawór EGR podobno mniej problemowe od DPF.

Marcindrze
Operator

  • Posty: 697
  • Rejestracja: 23 Sie 2009 21:18
  • Miejscowość: centralna Polska
  • Pochwały: 9

Maszyna: CAT 428E/2 CAT 432F PREMIER, CAT M315

Firma: MARKOP-SZEF


zgrzytające ramię Cat 432 F

Postprzez mechanior » 27 Sty 2014 02:40

na pewno automat pali więcej niż manual, około 10-15%

filtr oksydacyjny DOC wcale nie jest lepszy, po prostu działa inaczej co więcej można je stosować szeregowo czyli przepuszczać spaliny najpierw przez DOC (diesel oxidation catalyst) który dopala katalitycznie C, CO, CH do H2O, CO2 a dopiero potem DPF wychwytuje stałe cząstki czyli CZARNY DYM i po uzbieraniu jakiejś ich ilości dopala zmieniając warunki spalania w silniku, popularna opinia o konieczności "przegonienia" raz na jakiś czas silnika z takim filtrem bierze się z prozaicznej konieczności wydmuchania popiołu z sit DPFa
DOC nie zastępuje DPF i odwrotnie

z tego co wiem na temat systemu Perkinsa to katalizator zawiera obydwa te rozwiązania

EGR to recyrkulacja części spalin do kolektora ssącego (exhaust gas recyrculation) która ma na celu polepszenie ich jakości a głównie ograniczenie NO, CH i CO, jego działanie nie jest bezpośrednio związane z żadnym z opisanych powyżej systemów
MECHANIOR 607-848-317 SKLEP 607-848-217 CATERPILLAR
WWW: klinikaMASZYN.pl - FACEBOOK: klinikaMASZYN.pl

Awatar użytkownika
mechanior
Specjalista

  • Posty: 12393
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 21:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 411

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

P.I.W.K.O. zakończone, oficjalny filmik zjazdu :)

× Nie pokazuj więcej