przez Adam_1210 » 29 Sty 2024 22:02
Jeżeli jest olej w pompie wspomagania i daje ona jakieś ciśnienie to sprawdź, czy cały mechanizm sterowania zaworem na siłowniku nie jest zapieczony. Są tam dwa ramiona: jedno do którego przychodzi drążek z kierownicy i drugie do którego przymocowany jest siłownik hydrauliczny. Między tymi dwoma ramionami powinien być niewielki luz - powinny się obracać względem siebie. Ruch kierownicą powoduje obrót ramienia górnego i sterowanie zaworem na siłowniku. Jest tam też śruba do regulacji luzu między tymi ramionami (ta z nacięciem na płaski śrubokręt i nakrętką kontrującą) jeżeli uda ci się ją wykręcić to wykręć ją trochę obrót czy dwa ( a nawet i więcej - potestuj, serwisówka mówi, że prawidłowy luz uzyska się wkręcając tą śrubę do oporu, a następnie wykręcenie o bodajże 7 obrotów, ale to zależy od kondycji całego mechanizmu), co zwiększy zakres w jakim ramię górne i dolne mogą się między sobą obracać. Może to spowodować to, że zawór będzie sterowany, ale za to będziesz miał większy luz na kierownicy. Ogólnie trzeba cały mechanizm często smarować, aby działał długo bez problemów. Jeżeli wspomaganie nie działa już długo, to mogło tam wszystko zardzewieć i nie obejdzie się bez rozbierania i czyszczenia.