29 Lis 2012 21:53
Witam
mam taki problem ze kapie olej silnikowy z rurki odpowietrzenia i silnika?
co jest powodem zuzyty silnik?
silnik wczesniej nie bral w ogole oleju a teraz nagle zaczelo ubywac czy to tylko przez wyciek czy spalania oleju?
30 Lis 2012 14:33
MOZE TO PROBLEM ZWIAZANY Z GŁOWICA SILNIKA
A LECI CI KOLEGO Z TEJ ODMY BIAŁY DYM?
Ostatnio edytowany przez
rudesmen, 30 Lis 2012 22:28, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Nie pisz wielkimi literami, ponieważ oznaczają krzyk!
30 Lis 2012 23:31
masz Perkinsa, to normalne w tych silnikach, jaki jest ubytek oleju?
jesteś pewien że wyraźnie ubywa oleju? objawy wystąpiły nagle? czy może po prostu wcześniej nie zwracałeś na to uwagi?
01 Gru 2012 13:25
Tak leci biały dym nawet sporo,
tydzien temu ostatnio sprawdzalem olej a teraz nie ubylo z 3 litry,wczesniej nigdy nie bylo problemu z ubytkiem oleju
zobaczymy czy dalej bedzie ubywac ale pewnie tak skoro kapie
02 Gru 2012 00:46
sprawdź turbinę
03 Gru 2012 20:37
jak biały dym leci z odmy to pierscienie tłokowe sie mogły skonczyc i głowica do sprawdzenia
03 Gru 2012 23:37
a nie woda w oleju?
04 Gru 2012 10:45
woda jak by była w oleju to olej miał by kolor taki siwo biało mętny a raczej nie jest.
rozbierałem juz kilka perkinsów w których leciał biały dym z odmy i ubywało oleju. I wada była taka ze pierscienie były juz złużyte i głowica tez. w tych perkinsach był wyraźny spadek mocy, silnik odpalał ale pracował jak by chciał a nie mógł a w zime go odpalic to juz musiało być swięto.
04 Gru 2012 21:15
pracuję z Perkinsami od 12 lat i uważam że zanim zrobi się remont trzeba przeprowadzić dokładną diagnostykę bo zazwyczaj problem tkwi wszędzie tylko nie w silniku... one są po prostu wieczne...
no ale jeżeli dymi mocno z odmy i wyrzuca olej to już inna sprawa
przedmuchy i zużycie oleju mogą być też spowodowane zużytymi prowadnicami zaworów
należy też sprawdzić turbinę
04 Gru 2012 22:13
turbina jak by byla uszkodzona to by conajwyzej olej pobierała a nie leciał by dym z odmy lecz tłumikiem by wyrzucała i smierdzialo by strasznie ze spalin
04 Gru 2012 23:20
to oczywiste, ale może być przyczyną ubywania oleju z silnika
objawy które opisałeś występują dopiero gdy już z uszczelnień turbiny leje się jak z wiadra...
05 Gru 2012 21:50
owszem ubytek kolego ojeju moze być przez turbo ale jak wytłumaczysz to ze z odmy leci biały dym i kapie olej?? ze zdrowego silnika nie ma prawa leciec dym i olej
06 Gru 2012 00:33
wymieniłem turbo tylko jako jedną z przyczyn ubytku oleju... co do reszty zgadzam się całkowicie
06 Gru 2012 16:12
a turbine łatwo sprawdzic, zobaczyc czy jest brudna od oleju
07 Gru 2012 00:38
hmmmm
w Perkinsie tak
cieknie z gumowego łącznika kolektora ssącego a pod kolektorem ssącym formują się zacieki z oleju
07 Gru 2012 10:26
tez sprawdzic mozna w ten sposob, ze zdjać przewod od filtra powietrza i sprawdzic luz na wałku od wirnika czy jest on czy nie ma go
jesli jest no to turbo do wymiany
07 Gru 2012 21:55
w każdej turbinie jest luz poprzeczny, po prostu musi być, taka jest jej konstrukcja
gdyby go nie było to zatarła by się w ułamku sekundy, to kompensacja temperatury (potrafi się rozgrzać do temperatury żaru - ponad 700 st C)
najważniejsze by wentylatory nie ocierały o ślimaki kierownic
07 Gru 2012 22:43
owszem zgodzę sie z Tobą moja wina bo zle napisałem luz musi być ale jezeli jest on wyczuwalny znacznie to jest juz nie dobrze
08 Gru 2012 17:20
tak jak pisze mechanior luz misi być ale wzdłużny a co do wyczuwania luzu w palcach to nie wiem
ja to zawsze myślałem że jak wyciągnę ośkę i zmierzę jest setka różnicy to turbo szmelc
może jestem w błędzie
11 Gru 2012 11:42
wyczuwalny luz wzdłużny (osiowy) jest niedopuszczalny
prawidłowy jest tylko poprzeczny
nie wiem w jakich turbinach kolego dopuszczasz takie luzy
od 12 lat przechodzą przez moje ręce dziesiątki turbosprężarek: głównie Garret (AirResearch), IHI, Holset, czasem inne wynalazki i nie spotkałem turbiny która może mieć znaczny luz wzdłuż osi wałka
i co to znaczy: setka różnicy? gdzie ją mierzysz?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.