Strona 1 z 1

Ostrowek k162 luz w kierownicy

PostWysłany: 15 Wrz 2012 14:11
przez pixel27
Marka i model maszyny: ostrowek k162
Rok produkcji: 1980

witam mam problem kupiłem ostrówka i ma duży luz w kierownicy, ciężko się tez skręcą, jak to naprawić? ostatnio skrecilem w lewo potem nie moglem odkręcić wjechał bym w płot, pozdrawiam

ostrowek k162 luz w kierownicy

PostWysłany: 15 Wrz 2012 16:35
przez borex1996
Np przycinający się orbitrol, co do skręcania pompa kierowania jak najbardziej może być zużyta(koszt ok 300zł). Co do luzu to ostrówki maja wrodzony luz, (tylko nie do przesady)

Re: Ostrowek k162 luz w kierownicy

PostWysłany: 16 Wrz 2012 10:12
przez pixel27
z tego co zauważyłem luz ma na całym ramieniu znaczy na ośce chyba sworzeń wybity luzy na drążkach i drążek zespawany do siłownika znaczy ta końcówka wkręcaną zauważyłem tez taki problem jak siłowniki od łyżki się chowają i łyżka się zamyka jak opuszczę ramie i chce równać do tylu ogólnie z podbieraniem ziemi nie ma problemu dzięki za odp.

Ostrowek k162 luz w kierownicy

PostWysłany: 16 Wrz 2012 18:58
przez borex1996
to zamykani się łyżki to też wrodzone fabrycznie, do siłownika nie napływa od razu olej, jakby się ;;zapowietrzał. Trzeba poprostu przez ok 3 sec otworzyć ten ruch i żeby olej napłynął, będzie trzymać.

Re: Ostrowek k162 luz w kierownicy

PostWysłany: 16 Wrz 2012 19:47
przez pixel27
dzięki za odpowiedzi nie wiedział bym o tym wszystkim moglem się tylko domyślać czy tak ma być czy nie pozdrawiam

Re: Ostrowek k162 luz w kierownicy

PostWysłany: 18 Wrz 2012 21:05
przez iras_der
Kolego Pixel, ten luz na układzie kierowniczym w ostrówku to suma małych luzów począwszy od połączenia siłownika z ramą czyli łożysko i czop, dalej końcówki drążków, dalej połączenie dźwigni skrętu ze sworzniem zwrotnicy i luzy na połączeniu przegubowym belki przedniej osi, czyli tulejki i sworzeń nieraz tuleje w ramie. W sumie to daje dość pokaźny luz na kole kierowniczym i trzeba to zlikwidować. Inny temat to ciężkie kręcenie się kołem kierowniczym. I tu przyczyną jest zazwyczaj pompa PZ10 i tak jak kolega już pisał, koszt 300zł. Chcę tu zaznaczyć, że ostrówkiem kieruje się trochę inaczej i np. na wysokim biegu i niskich obrotach będzie też się ciężko skręcać. To po prostu nie jest samochód osobowy, że fajerą można kręcić jak marionetką. Na tym kończę, pozdrawiam :)