15 Wrz 2012 14:11
Marka i model maszyny: ostrowek k162
Rok produkcji: 1980
witam mam problem kupiłem ostrówka i ma duży luz w kierownicy, ciężko się tez skręcą, jak to naprawić? ostatnio skrecilem w lewo potem nie moglem odkręcić wjechał bym w płot, pozdrawiam
15 Wrz 2012 16:35
Np przycinający się orbitrol, co do skręcania pompa kierowania jak najbardziej może być zużyta(koszt ok 300zł). Co do luzu to ostrówki maja wrodzony luz, (tylko nie do przesady)
16 Wrz 2012 10:12
z tego co zauważyłem luz ma na całym ramieniu znaczy na ośce chyba sworzeń wybity luzy na drążkach i drążek zespawany do siłownika znaczy ta końcówka wkręcaną zauważyłem tez taki problem jak siłowniki od łyżki się chowają i łyżka się zamyka jak opuszczę ramie i chce równać do tylu ogólnie z podbieraniem ziemi nie ma problemu dzięki za odp.
16 Wrz 2012 18:58
to zamykani się łyżki to też wrodzone fabrycznie, do siłownika nie napływa od razu olej, jakby się ;;zapowietrzał. Trzeba poprostu przez ok 3 sec otworzyć ten ruch i żeby olej napłynął, będzie trzymać.
16 Wrz 2012 19:47
dzięki za odpowiedzi nie wiedział bym o tym wszystkim moglem się tylko domyślać czy tak ma być czy nie pozdrawiam
18 Wrz 2012 21:05
Kolego Pixel, ten luz na układzie kierowniczym w ostrówku to suma małych luzów począwszy od połączenia siłownika z ramą czyli łożysko i czop, dalej końcówki drążków, dalej połączenie dźwigni skrętu ze sworzniem zwrotnicy i luzy na połączeniu przegubowym belki przedniej osi, czyli tulejki i sworzeń nieraz tuleje w ramie. W sumie to daje dość pokaźny luz na kole kierowniczym i trzeba to zlikwidować. Inny temat to ciężkie kręcenie się kołem kierowniczym. I tu przyczyną jest zazwyczaj pompa PZ10 i tak jak kolega już pisał, koszt 300zł. Chcę tu zaznaczyć, że ostrówkiem kieruje się trochę inaczej i np. na wysokim biegu i niskich obrotach będzie też się ciężko skręcać. To po prostu nie jest samochód osobowy, że fajerą można kręcić jak marionetką. Na tym kończę, pozdrawiam
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.